۵۱۶۷
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۳۴۹
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

وزیر کشور تاکید کرد: تذکر داده شد تمام موضوع‌ها و مسائلی که مرتبط با امنیت است، رصد مستمر شود.

به گزارش فراتیتر، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در حاشیه همایش سراسری استانداران در جمع خبرنگاران گفت: تذکر داده شد تمام موضوع‌ها و مسائلی که مرتبط با امنیت است هم رصد مستمر شود و هم پیش‌بینی‌ها و هم پیشگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. شورا‌های تامین باید فعال‌تر از قبل باشد و تصمیم‌ها باید به موقع و به روز باشد و هر کدام از دلایل و مسائلی که بعد ملی پیدا می‌کند؛ بلافاصله به شورای امنیت منتقل شود.

وی افزود: یک موضوع امنیتی خاصی را که در گزارش‌های ارائه شده، باشد در هیچ کدام از استان‌ها و مرز‌ها تا داخل شهر‌ها نداشتیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های استانداران به لطف خدا هیچ موضوع امنیتی نگران کننده در هیچ نقطه‌ای وجود نداشته و با زحمات دوستان نخواهیم داشت، گفت: در حوزه اقتصادی براساس گزارش استانداران، با توجه به عملیاتی بودن فعالیت‌های آنها در سطح استان‌ها و اشراف به مشکلات و ظرفیت‌ها، کماکان معتقدند که می‌توانند از این ظرفیت‌ها با واگذاری اختیارات بیشتر و قبول مسئولیت از طرف استانداران موفق تر عمل کنند.

وزیر کشور اظهار داشت: تبیین شد که روی نظام توزیع و نظارت و رفع موانع تولید و همکاری با همه واحدهای اقتصادی به ویژه بانک‌ها کار بیشتری شود تا در شرایطی کنونی که اولویت ما معیشت و وفور کالا برای مردم و فعالیت و تولید صنایع و کارخانجات و جلوگیری از بیماری است بتوانیم کار را پیش ببریم. در حوزه سیاسی در شرایط کنونی اولویت ما حفظ وحدت، انسجام، امید بخشی به مردم و تقویت روحیه مشارکت جویانه است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده، گفت: ما در مسیر حرکت به سمت انتخابات ۱۴۰۰ پیش می‌رویم، البته اصل ماجرا در این سال انتخابات ریاست جمهوری است، اما انتخابات خبرگان، شوراها و میاندوره ای مجلس را هم داریم، چون در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌ها بعد ملی پیدا می‌کند اما انتخابات شوراهای شهر و روستا بعد محلی و منطقه‌ای دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: دوستان به دلیل نوع قضاوت‌ها و داوری‌ها و نیز برخی رقابت‌های ستیزه جویانه که در برخی جاها وجود داشته نگرانی‌هایی از الان در این حوزه دارند و اعلام کردند که فضا باید مدیریت شود؛ در سطح ملی نیز ما پیگیر هستیم تا بستر انتخابات سالم و قانونی توام با امنیت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی ارائه شد که خوب بود، افزود: هفته گذشته گزارش آسیب‌های اجتماعی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کردیم که گزارش جامعی بود و دوستان پیشنهاد کردند که ما یک جلسه دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کنیم و گزارش قبل را کامل کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امیدوارم به لطف خداوند متعال با وحدت، همدلی، هماهنگی و تلاش بیشتر این شرایطی را که واقعاً برای مردم ما دشواری است بهبود ببخشیم، گفت: مردم از طرفی با کرونا مواجه هستند و نگرانی‌ها و آسیب‌های روحی درباره این بیماری دارند و تحت فشار هستند و از طرف دیگر تحریم‌ها، افزایش قیمت‌ها و بی ثباتی در بازار آنها را آزار می‌دهد، اما با همه اینها مردم ما دوست و دشمن را می‌شناسند، مقاومت و استقامت را پیش گرفته‌اند و ما هم به عنوان مسئول باید تلاش کنیم تا شرایط تسهیل شود و با تصمیمات غلط و اظهار نظرهای ناروا و اختلافات شرایط مردم را سخت‌تر نکنیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: