۵۱۷۰
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۳۱۱
اجتماعی حوادث

اخبار ویژه

جانشین فرمانده ناجا در واکنش به درگیری های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طرفین خواست که مساله خود را از طریق دیپلماتیک و گفت و گو پیگیری کرده و در عین حال به آنان هشدار داد که درگیری شان نباید هیچ گونه ناامنی در حریم مرزی ایران ایجاد کند.

به گزارش فراتیتر، سردار قاسم رضایی در حاشیه اجرای طرح برخوردبا اراذل و اوباش پایتخت که ظهر امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره منازعه مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ما از دو کشور ارمنستان و آذربایجان این است که این مشکل خود را هر چه سریعتر حل و فصل کنند اما متاسفانه در چند روز اخیر درگیری های آنها مجددا شدت یافته که طی آن امروز به مرزبان دو کشور پیام داده و تاکید کردند که به دنبال ایجاد آرامش باشند و مساله خودرا به شکل سیاسی و به صورت مذاکره حل و فصل کنند.

وی با بیان این که از نظر ما تبادل آتش و ادامه دادن به این منازعه به نفع هیچ یک از دو کشور نیست گفت: حتی ممکن است دیگران از این فضا سوء استفاده کنند و مشکلات ثانویه ایجاد شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه به عنوان همسایه دو کشور این موضوع را پیگیری می کنیم ، گفت: در عین حال به هر دو کشور اخطار می دهیم که به هیچ عنوان نباید منازعات و ناامنی آنان به سمت مرزهای ما و خاک کشور ما بیاید. متاسفانه دو خمپاره از این منازعات مدتی قبل به خاک کشور ما افتاده بود که ما شدیدا به آنها اخطار دادیم که از تکرار چنین مواردی خودداری شود.

سردار رضایی با بیان این که در حال حاضر آرامش و امنیت در منازل مرزی ایران با دو کشور آذربایجان و ارمنستان وجود دارد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا پناهجویی از این دو کشور قصد ورود به ایران را داشته یا خیر، گفت: چنین موضوعی تاکنون وجود نداشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: