۵۱۷۵
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۳۷۵
واکنش سروری به حواشی اخیر مجلس
پرویز سروری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت کرونا و آنفولانزا، باید واکسن در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.
به گزارش فراتیتر، پرویز سروری نماینده دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فراتیتر پیرامون حواشی اخیر مجلس مثل واکسن آنفولانزا، دنا پلاس و ... گفت: نمایندگان نباید حاشیه‌سازی کند و همچنین نباید اسیر حاشیه‌ها شوند. در حال حاضر فضای عمومی جامعه ملتهب است و مردم توقع دارند که مجلس در جهت رفع مشکلات آن‌ها حرکت کند.  

جریان رقیب به علت شکست به دنبال ایجاد حاشیه است
سروری اظهار داشت: به طور طبیعی هر دوره به نمایندگان وسیله نقلیه داده می‌شود. داشتن خودرو برای نمایندگان از جمله امور ضروری است، اما شرایط کنونی جامعه و مشکلات اقتصادی مردم هم اهمیت دارد و نباید به آن بی توجه بود. در این مورد مجلس باید هوشمندانه عمل می‌کرد به این شیوه که خودرو‌ها به صورت اداری در اختیار نمایندگان قرار بگیرد و بعد از انجام امور مربوطه، خودرو در اختیار مجلس باشد و یا اگر قرار بود خودرویی به نمایندگان تعلق گیرد، حداقل از خودرو‌های غیر تجملی باشد. البته باید توجه داشته باشیم که به دلیل شکست جناح رقیب در انتخابات، این جریان به دنبال جلوگیری از ورود مجلس به متن مشکلات مردم و حل مسائل و کشیدن آن به حواشی است.

نمایندگان در اولویت دریافت واکسن هستند
وی افزود: در خصوص واکسن‌های آنفولانزا نیز برای نمایندگان حاشیه درست کرده اند. اگر از نمایندگان توقع داشته باشیم که میان مردم حضور داشته و مشکلات را به صورت میدانی رصد کنند، رعایت حداقل اقدامات سلامت برای آن‌ها ضروری است. در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت کرونا و آنفولانزا، باید واکسن در اختیار نمایندگان قرار بگیرد. همان طور که مستحضرید واکسن آنفولانزا از این رو برای کادر پزشکی تجویز می‌شود که آن‌ها در میانۀ بحران قرار دارند و تهدید سلامت کادر درمان هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. این موضوع در مورد نمایندگان هم صدق می‌کند و آن‌ها نیز در اولویت دریافت واکسن قرار می‌گیرند. در این باره نباید دچار احساسات کاذب شد. البته نمایندگان هم نباید در این وضعیت به دنبال استفاده‌های غیرمناسب از شرایط باشند.

در مجلس هفتم و هشتم حق مسکن نگرفتم
این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: در زمان ما نماینده‌ای که خودرو دریافت نمی‌کرد، هزینه ایاب ذهاب به او تعلق می‌گرفت. دربارۀ موضوع مسکن هم نمایندگان تهران نباید حق مسکن بگیرند. در دوره هفتم و هشتم که نماینده مردم بودم، حق مسکن دریافت نکردم. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از نمایندگان خانه و ماشین خود را فروخته و خرج انتخابات در حوزه انتخابیه خود نموده اند و در حال حاضر باید برای آن‌ها حداقل‌های زندگی را تأمین کرد.

گرانی مردم را کلافه کرده است
سروری در پایان ضمن مخالفت برای ایجاد شبکه تلویزیونی مجلس گفت: من جز منتقدین این طرح هستم و همین رسانه‌های موجود پاسخ‌گوی نیاز مجلس هستند. رادیو پوشش خوبی نسبت به اخبار نمایندگان و مجلس دارد و بیشتر از این پرداختن به اخبار مجلس، باعث از بین رفتن تمرکز نمایندگان خواهد شد. ما جز معدود کشور‌هایی هستیم که مذاکرات مجلس آن‌ها از طریق رادیوپخش می‌شود و پخش تصویر نمایندگان ضرورتی ندارد. نمایندگان باید توجه داشته باشند در شرایطی به نمایندگی انتخاب شده اند، که مردم متحمل بیشترین فشار و سختی هستند و عملکرد دولت مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. مردم از گرانی کلافه هستند و نمایندگان باید بر روی حل مشکلات اقتصادی کشور متمرکز شوند و از حاشیه‌ها دوری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: