۵۱۸۷
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۳۵۸
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: به استراماچونی پیشنهاد حضور مجدد در استقلال را دادیم اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.

به گزارش فراتیتر، احمد سعادتمند دوشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف باشگاه استقلال از جمله بازگشت آندره‌آ استراماچونی به  این تیم، بحث جذب بازیکن در نیم فصل، پرداخت پاداش آسیایی و خیلی از مسائل دیگر به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید.

وی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: من در این گفت‌وگو حاضر شدم تا به صورت مستند در مورد خیلی از اتفاقات صحبت کنم چرا که دروغ اصلاً در ذات من نیست و شخصیت من اجازه نمی‌دهد که این کار را بکنم و اینجا هستم تا صادقانه با هواداران صحبت کنم.

سعادتمند گفت: ابتدا می‌خواهم در مورد بحث بازگشت استراماچونی صحبت کنم چرا که خیلی‌ها این مسئله را از آن داشتند که ما برای بازگشت او هیچ اقدامی نکردیم. ما برای مذاکره به ترکیه قطر و یا دبی نرفته بودیم بلکه در شرایط بسیار سختی توانستیم از وزارت امور خارجه و وزارت ایتالیا بر اساس مصوبه هیات مدیره باشگاه مجوز بگیریم و به ایتالیا سفر کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: زمانی که ما به این سفر رفتیم نه بازی با سپاهان در لیگ برگزار شده بود و نه هنوز تاریخ برگزاری شهرآورد در جام حذفی مشخص بود. ما برای این سفر به ایتالیا سه ماه برنامه داشتیم تا بتوانیم یک پرونده بزرگ و خسارت سنگین را با تعامل جلویش را بگیریم.

وی گفت: ما با وکیل این مربی مکاتباتی را داشتیم و شرایط پرداخت و گرفتن تخفیف و پرداخت اقساطی را مطرح کردیم تا این مشکل حل شود. در طول این مسیر نیز به استراماچونی اعلام کردیم که در صورت ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا شما یکی از گزینه‌های ما خواهید بود و در این شرایط وکیل او هم این پیشنهاد را مطرح کرد.

سعادتمند اضافه کرد: در نامه ای که ما به وکیل استراماچونی داده بودیم آمده بود، «ما برای حل مشکل در اینجا حاضر شدیم و منتظر رای فیفا نماندیم چراکه در این شرایط اقتصادی می‌خواستیم زودتر این مشکل را حل کنیم. من پرداخت ۷۰۰ هزار یورو پیش پرداخت و حقوق سالیانه یک میلیون یورو را برای شما تضمین می‌کنم اما اجازه دادن پیشنهادی بیشتر از آن را ندارم و فکر می‌کنم این مبلغ خوبی باشد و امیدوار هستیم که استراماچونی هم با این پیشنهاد موافقت کند.  ما امیدواریم که شما هم در پیشنهاد خود تجدید نظر کنید چراکه ما امکان پرداخت بیش از این مبلغ را نداریم.»

وی گفت: بر اساس تمام جرایم و ماهی ۱۰ هزار دلار که قرار بود به استراماچونی بدهیم در مجموع ۵۲۰ هزار دلار از ما می‌خواست. در مقابل ما پیشنهاد ۷۰۰ هزار یورویی را مطرح کردیم که در طول سال هم سالیانه یک میلیون یورو پرداخت می‌کنیم اما او قبول نکرد. 

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: استرا شکایت ۲۸۵ صفحه‌ای به فیفا داده است که اگر بخواهیم آن را پرداخت کنیم باید غرامتی بیش از ۲ میلیون یورو را به یکباره بدهیم. اما ما در مقابل پیشنهاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی را مطرح کردیم که او هم سرمربی استقلال شود تا با این کار ضمن دفاع از بیت المال در هزینه‌های باشگاه هم صرفه جویی کرده باشیم.

وی تاکید کرد: وکیل استراماچونی در مرحله بعد به ما پیشنهاد داد که ۹۰۰ هزار یورو برای پرونده فیفا از ما می‌خواهند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هم برای فصل بعد. مجموع آن دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود که از سوی وکیل استراماچونی دریافت کردیم اما توان پرداخت این پول را نداشتیم. در مذاکرات بعدی مجدد اعلام کردیم که حاضریم برای بازگشت استراماچونی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار یورو را بابت بدهی‌های گذشته در دو قسط پرداخت کنیم. ۴۰۰ هزار یورو طی ۲۰ روز آینده و ۴۰۰ هزار یورو هم پیش از سفر به ایران قرار شد که ما به استراماچونی پرداخت کنیم. پس از آن هم گفتیم که یک میلیون و دویست هزار یورو به او پرداخت می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید اما وکیل استراماچونی به ما گفت که او نتوانسته استرا را برای این پیشنهاد متقاعد کند چرا که مبلغ درخواستی پایین بود.

سعادتمند تاکید کرد: متاسفانه محبوبیت استراماچونی به قیمت او اضافه کرد. برخی گفتند که هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته اما من با مستندات صحت مذاکرات را نشان دادم. در بازگشت استراماچونی ابتدا موفق به گرفتن تخفیف از او نشدیم و مبلغ بالاتر رفت دوم اینکه او برای فصل جدید هم مبلغش را دوبرابر کرد. از طرفی موانع قانونی هم داشتیم. ما خودمان هوادار استقلال هستیم اما خیلی‌ها می‌خواهند ما را مقابل هواداران قرار بدهند.

وی تاکید کرد: من می‌خواهم هزینه‌هایی که در ۵ ماه گذشته انجام شده را به هواداران بگویم تا آنها نیز در جریان ریز موارد پرداختی قرار بگیرند.
۴۰۰ میلیون هتل‌های داخلی
۲و نیم میلیارد هزینه پرواز تیم درمسابقات داخلی و پرواز دیاباته و میلیچ به کشورهایشان.
یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان به منشا.
۲۹۰ میلیون به وکیل پرونده پروپئیچ.
۵۸۰ میلیون به فورکل مربی بدنساز سابق.
یک میلیارد و ۱۵ میلیون به جیمز یکی از وکلا.
۵۲۲ میلیون به سوزانا یک وکیل دیگر.
۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون به بویان.
یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بابت پول تو جیبی و پاداش برد برابر الاهلی عربستان!
دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به میلیچ. 
۱۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون به دیاباته.
۲۹۰  میلیون به فیفا.
 ۱۸ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی در ۵ ماه گذشته.

وی افزود: تمام این‌ها مواردی بود که در ۵ ماه گذشته آنها را پرداخت کرده‌ایم. در این پنج ماه توانستیم بیش از ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم تا به نوعی با خیلی از آنها تسویه حساب کرده باشیم. همین الان هم می‌توانم بگویم که کاملاً حقوق سرمربی قبلی و کادر فنی او را به طور کامل داده ایم. حقوق کارمندان باشگاه که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود را هم در شش ماهه اول سال پرداخت کردیم. یک بازیکن از شهرخودرو جذب کردیم که بابت اخذ رضایت نامه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پرداخت کردیم. حدود دو و نیم میلیارد تومان هم به بازیکنانی که از سال‌های قبل بدهی داشتند پرداخت کردیم.
وی ادامه داد: ۹۰۰ میلیون تومان در این مدت صرف هزینه‌هایی چون زمین‌های تمرینی تجهیزات پزشکی و... داشته‌ایم.  همچنین برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نیاز داشتیم تا با خیلی از بازیکنان پیشین تسویه حساب کنیم که از ۵۴ بازیکن با ۳۱ نفر تسویه کردیم و مبلغی حدود یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون پرداخت کردیم یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان هم صرف تیم‌های پایه و پیشکسوتان شد. جمع این مبالغ می‌شود ۶۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان.

سعادتمند در ادامه تاکید کرد: در این مدت که از نظر اقتصادی شرایط خوب نبود توانستیم تمام این پرداختی‌ها را داشته باشیم آن هم در شرایطی که نه از حق پخش و نه از فروش بازیکنانی مانند الهیار صیادمنش و سید مجید حسینی درآمدی داشتیم. ما این پول‌ها را پرداخت کردیم و از طرفی امکانات و پشتیبانی که باید در باشگاه باشد را فراهم کردیم و به نوعی می‌توانم بگویم که به اموال استقلال هم اضافه کردیم اما خیلی ها به این مسائل توجه نکردند. از طرفی ما توانستیم با گرفتن سند دو ورزشگاه مرغوبکار و ناصرحجازی هزار میلیارد تومان به سرمایه‌های باشگاه استقلال اضافه کنیم. همچنین برند باشگاه استقلال را از طریق ثبت مالکیت‌ها به ثبت رساندیم و کسی حق ندارد که با نام استقلال تولیدی و کار اقتصادی کند و اگر این کار را انجام دهند برای گرفتن حقوق باشگاه اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: ما همچنین ۱۷ میلیارد و ۸۳۲ ۵ میلیون تومان هم برای شفر، ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان هم برای بدوروف ، ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بدهی باشگاه پاختاکور از جمله بدهی‌هایی بودند که پرداخت کردیم اما در هیچ یک از آنها هیچ سهمی نداشتیم. هنوز ۲۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان تا باز شدن پنجره اختلاف داریم. در ابتدای سال هیچکس نمی‌دانست که کرونا قرار است چه اتفاقی را رقم بزند اما قیمت دلار در این مدت دو برابر و نیم شد.

وی افزود: وظیفه من این است که این ۲۶ میلیارد را هم تهیه کنم و این کار را انجام خواهم داد. اما هجوم خیلی از پرونده ها در فاصله بیست روز همزمان با اعزام تیم به قطر فشار مضاعفی روی ما وارد کرد. زمانی که من رییس هیات مدیره باشگاه استقلال بودم از این تیم جدا شدم. دلایل زیادی وجود داشت اما دلیل اصلی فروش اللهیار صیادمنش و جدایی شفر بود. در آینده‌ای نزدیک هم باید طلب سنگین استراماچونی و ساشا شفر، طلب ۱۰۰ هزار یورویی چپاروف، طلب ۱۰۰ هزار یورویی پادوانی و ۳۷ هزار دلاری کولی را پرداخت کنیم که امیدوارم از این مرحله هم عبور کنیم. دو برنامه بزرگ اقتصادی هم داریم که امیدوارم به ما کمک کند.

وی ادامه داد: نه دریافتی از دولت داریم، نه بلیت‌فروشی و نه فروش بازیکن. آن عزیزانی که ادعا دارند می‌آیند ۱۰ میلیون به باشگاه کمک کنند؟ بارها گفتم که قائدی را ارزان نمی‌فروشم اما می‌خواهند من را مقابل هواداران قرار بدهند. اگر بدهی‌های سال گذشته نبود از آن ۶۴ میلیارد در حال حاضر ۳۰ میلیارد در حساب ما بود و ما حتی با آن پول می‌توانستیم هم هتل بسازیم و هم کمپ حجازی را ترمیم کنیم آنهایی که مدام انتقاد می‌کنند بدانند که همیشه در باشگاه به روی آنها باز است.

سعادتمند در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تصریح کرد: من به خاطر شرایط کاری که وجود داشت یک هفته دیر به قطر رفتم اما در زمانی هم که در این کشور همراه استقلال بودم شرایط خوبی را ندیدم. برای باشگاه حرفه‌ای بعید است که برخی بازیکنانش تا ۴ صبح بیدار باشند و حتی ساعت یک ظهر صبحانه نخورده باشند. آن وقت بازیکن تا ۴ صبح در فضای مجازی گشت بزند. برای باشگاهی که نگاه ۳۰ میلیون هوادار به بازیکنانش است بد است که بازیکن با خود قلیان به اردو ببرد. البته به طور حتم با این بازیکن خاطی برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل آبی‌ها تاکید کرد: یک کارمند که ماهی دو میلیون حقوق می‌گیرد تمام تمرکزش به پاهای شما بازیکنان است آن وقت شما تا ۴ صبح بیدار هستید تا زمانی که من در استقلال باشم نمی‌گذارم چنین رفتارهایی ادامه بیابد. من شاید به قانون منع بکارگیری بازیکنان خارجی اعتقادی نداشته باشم اما در همین ایران بازیکنان هستند که عاشق استقلال بوده و می‌توانند به باشگاه کمک کنند. حتی اگر لازم باشد بازیکنان امیدمان را به کار می‌گیریم تا شاید آنها قدر آن هواداری که کارگر است را بدانند. مگر می‌شود یک بازیکن حرفه‌ای تا دو ظهر خواب باشد؟
وی افزود: چرا بازیکنی که ۲ میلیارد سال قبل قراردادش بوده الان باید ۱۰ میلیارد بگیرد؟ ما روی فشار هواداران مجبور شدیم قراردادهایی را ببندیم که به آنها اعتقادی نداریم. بازیکنان سرباز باشگاه هستند و تمام آنها باید تست پزشکی بدهند. باشگاه همه امکانات نظیر پرواز اختصاصی پاداش هتل اختصاصی را در اختیار بازیکنان قرار داده و بازیکنان هم در این شرایط باید کاملاً در اختیار باشگاه باشد. در ساختار باشگاه تغییر اساسی ایجاد می‌کنیم چراکه ممکن است در خیلی از بخش‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد اما همه آنها را اصلاح می‌کنیم. یک سری بازیکنان ما پیشنهاد خارجی دارند که ما با آنها احترام می‌گذاریم اما از آنها خواستیم که در لیگ قهرمانان ما را همراهی کنند به هیچ وجه مانع پیشرفته بازیکنان نخواهیم شد و بعد از رفع مشکل بسته شدن نقل و انتقالات هم دو سه بازیکن خوب و شناخته شده جذب خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به صورت مرتب باشگاه به تعهداتش به دیاباته عمل می‌کند و تلاش می‌کنیم تا او را حفظ کنیم. از طرفی مهدی قائدی را هم به هیچ وجه نمی‌فروشیم مگر اینکه قیمتی بدهند که برای فوتبال ایران بالا باشد و انقلابی را ایجاد کند.

سعادتمند در مورد مشکل داریوش شجاعیان تصریح کرد: بارها تلاش کردیم تا مشکل او را حل کنیم اما اجازه بازی او را نمی‌دهند کارت بازی برای لیگ قهرمانان را گرفتیم اما آقایان نگذاشتند او ما را همراهی کند. مگر استقلال یک باشگاه ایرانی نیست پس چرا اجازه نمی‌دهید این تیم موفق شود و با آن همکاری نمی‌کنید؟

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: من سال گذشته استعفا کردم و دلایل قانع کننده‌ای هم برای این کار داشتم اما الان می‌گویم که اهل استعفا نیستم و کارم را دنبال خواهم کرد انگیزه بیشتری برای کار می خواهم و تلاش می‌کنم تا زیر بنایی را برای استقلال درست کنم مطمئن باشید تا دو سال دیگر به تمام دنیا بازیکن صادر می‌کنیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: