۵۲۰۷
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۳۶۷
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

استاندار تهران با تاکیدبر لزوم توجه به ایمنی بازار تهران گفت: سیستم برق کشی بازار تهران میزان احتمال آتش سوزی را در این مکان افزایش داده لذا باید اقدامات موثری دراین راستا انجام شود.

به گزارش فراتیتر، انوشیروان محسنی بندپی در مانور مشترک ستاد مدیریت بحران استان تهران ضمن تقدیر از فداکاری ؛ شجاعت وایثار آتش نشانان و گرامی داشت یاد و خاطرشهدای انقلاب اسلامی و شهدای آتش نشان گفت: تعامل و هماهنگی خوبی در استان تهران شاهد هستیم که با همکاری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران میسر شده است و این مهم جهت تحقق بخشی ایمنی به شهر تهران گام بسیار موثری است .

وی افزود: باید از آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز تقدیر کنیم که تلاش ایشان در نهایت به ثمر نشستن لایحه مدیریت بحران که در دولت پیشنهاد شده بود و با بازنگری به قانونی مترقی تبدیل شد که نهایتا به تصویب مجلس رسید و برای اجرا به همه دستگاههای ذیربط در موضوع مدیریت بحران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ما در کشوری هستیم که از نعمت های مختلف بهره مند است و در کنار آن نیروی انسانی توانمندی نیز در این کشور حضوردارد که یکی از دستاوردهای آن انرژی صلح آمیز هسته ای است. اما در کنار همه این نعمت ها باید خود را برای بحران هایی همچون سیل و زلزله نیز آماده کنیم.

وی تاکیدکرد: در بروز حوادث برخی عوامل طبیعی وبرخی عوامل دست ساز وجود دارد که باید با اقدامات پیشگیرانه عوامل دست ساز را کنترل کنیم.

به گفته محسنی بندپی، تهران ویژگی های خاصی دارد همچون تراکم جمعیت، وجودبازار قدیمی و ... که همه آنها مستعد بروز حوادث هستند. لذا باید به صورت علمی و کارشناسی کنترل این موارد را در سرلوحه مدیریت بحران کشورو سازمانهای آتش نشانی قرار دهیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود اقدام به موقع که زمینه ساز کاهش آسیب به اموال و افراد می شود را یکی از موارد مهم مدیریت بحران دانست و افزود: ظرف سالهای اخیر به فراخور ماموریت ها و وظایف استان نیروی انسانی لازم برای این ماموریت ها با مضیقه مواجه بوده، لذا برای تامین کادر فنی وکارشناسی باید اقدام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: تامین امکانات وتجهیزات به روز نیز از دیگر مواردی است که باید دراولویت اقدامات قرار گیرد. امروز بازار تهران و سیستم برق کشی آن میزان احتمال آتش سوزی بالایی دارد لذا باید در بعد نظارت واجرا، گامهای موثری برداشته شود. امیدوارم شهر ایمن و قابل اطمینانی را برای شهروندان فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: