۵۲۰۸
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۴۲۰
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

فناوری کمک داور ویدئویی برای اولین بار در سطح باشگاهی در آسیا به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش فراتیتر، فردا در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان دو تیم الاهلی و النصر عربستان برابر هم به میدان خواهند رفت و برنده این دیدار به مرحله نیمه نهایی راه خواهد یافت. 

این دیدار از یک نظر در تاریخ فوتبال آسیا ماندگار خواهد بود و آن هم اینکه برای اولین بار در سطح باشگاهی در قاره کهن از فناوری VAR استفاده خواهد شد. فناوری که به کمک داورها خواهد آمد. دومین دیدار فردا شب بازی پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان است که در این دیدار نیز این فناوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فناوری VAR برای اولین بار در مراحل پایانی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفت و سپس در رقابت های زیر ۲۳ سال آسیا نیز در تمامی بازی ها از این فناوری استفاده شد و حالا برای اولین بار در سطح باشگاهی در قاره کهن مورد استفاده قرار می گیرد.

این فناوری این روزها بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. خطای سختگیرانه در بازی تاتنهام و نیوکاسل در دقیقه ۶+۹۰ باعث شد تا نیوکاسل به گل برسد و بعد از این دیدار خیلی از کارشناس ها به انتقاد از این فناوری پرداختند و رسانه های انگلیسی این فناوری را قاتل فوتبال معرفی کردند.

شاید اگر از ابتدا این فناوری در لیگ قهرمانان بود ترکیب تیم های راه یافته به این مرحله فرق می کرد. بنابراین مدافعان و بازیکنان در محوطه جریمه باید نهایت تمرکز خودشان را حفظ کنند چرا که دیگر هیچ صحنه ای از چشم داورها دور نخواهد ماند. هر گونه برخورد توپ به دست در محوطه جریمه در حالی که تشخیص داده شود دست در موقعیت معمول خود نیست و یا هر  خطای کوچک در محوطه جریمه می تواند تاوان سنگینی داشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: