۵۲۳۴
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۴۵۱

به گزارش فراتیتر، دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا، از سال‌ها پیش از رسیدن به مقام ریاست جمهوری رقم بسیار ناچیزی مالیات می‌دهد که در برابر درآمدهای میلیون دلاری او اصلا عددی نیست. نیویورک تایمز در گزارشی که در آستانه انتخابات ایالات متحده آمریکا منتشر کرده از جزییات فرارهای مالیاتی ترامپ رونمایی کرده است.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ یکی از پیشگامان فرار مالیاتی در آمریکا باشد. او در سال ۲۰۱۶ (همان سالی که برای ریاست جمهوری ایالات متحده کاندیدا شد، و البته سال ۲۰۱۷ که اولین سال حضورش در کاخ سفید بود تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به دولت فدرال پرداخت کرده و در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده چون ادعا می‌کند که همیشه هزینه‌هایش بیشتر از درآمدهایش بوده است. شاید جالب باشد بدانید که او تنها رییس جمهور تاریخ معاصر ایالات متحده لقب می‌گیرد که هرگز اسناد مالیات‌های پرداخت‌ شده‌اش را رونمایی نکرده اما به نظر می‌رسد ترامپ اعتقادی به این افشاگری‌ها ندارد و این ادعای روزنامه نیویورک تایمز را هم کاملا تکذیب کرده است.

گزارش نیویورک تایمز در شرایطی بسیار حساس منتشر شده است؛ پیش از اولین مناظره ریاست جمهوری دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه که در روز سه شنبه برگزار می‌شود و البته در فاصله تنها چند هفته تا انتخابات.

این گزارش می‌تواند دردسر تازه‌ای برای ترامپ در مسیر رقابت با جو بایدن دموکرات باشد. اما ترامپ این گزارش را کاملا دروغ می‌داند. او در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفت: «من مالیات بر درآمد فدرال بسیار زیادی هم پرداخت کرده‌ام ... به زودی همه چیز روشن می‌شود.» کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها هم از این گزارش استقبال کرده‌اند. نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، محتوای این گزارش را در یک کلام «توهین ترامپ به خانواده‌های کارگر آمریکایی» توصیف کرده است.

تیم انتخاباتی جو بایدن هم از گزارش نیویورک تایمز نهایت استفاده را کرد و با انتشار توییتی مدعی شد در شرایطی که میانگین مالیات سالانه معلمان ۷,۲۳۹ دلار، آتش نشانان ۵,۲۸۳ دلار و پرستاران ۱۰,۲۱۶ دلار است، آن‌ها از دونالد ترامپ هم کمتر مالیات می‌دهند. کمپین انتخاباتی بایدن در شرایطی این سه قشر را مثال زده که همه آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و آتش‌سوزی‌های سراسری در شرایط دشواری قرار دارند.
دونالد ترامپ چگونه فرار مالیاتی می‌کند؟

گزارش روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد که ترامپ‌ روش‌های مختلفی برای کاهش مالیات پرداختی خود دارد. برای مثال وقتی او سرگرم ساخت برنامه تلویزیونی ریالیتی شو The Apprentice بود از ترفندهای فرار مالیاتی نهایت استفاده را کرد. او هزینه‌های نوسازی خانه، هزینه هواپیمای شخصی و سایر هزینه‌هایش را بسیار بالاتر از آن‌چه بود، اعلام کرده است. برای مثال، گزارش مالیاتی ترامپ نشان می‌دهد او بیشتر از ۷۰هزار دلار تنها برای لباس و آرایش موهایش هزینه کرده است!

ترامپ در دو سال اول حضور در کاخ سفید از اعتبارهای مالیات بر کسب و کار برای کاهش تعهدات مالیاتی خود استفاده کرد و با استفاده از این قوانین و اختیارات توانست برای سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۷۵۰ دلار مالیات بپردازد. وضعیت تا پیش از حضور او در کاخ سفید هم چندان متفاوت نبود. او از سال ۲۰۱۰ تا امروز و با استفاده از بازپرداخت مالیاتی ۷۲.۹ میلیون دلاری توانسته مالیات‌هایش را به صورت کامل کاهش دهد. نیویورک تایمز در ادامه فاش می‌کند که ترامپ سرمایه‌گذاری‌های متعددی هم در خارج از کشور داشته که می‌تواند با مسئولیت‌ها و تعهدهای رییس جمهور ایالات متحده آمریکا هم در تضاد باشد. بر اساس ترازنامه مالی دونالد ترامپ، او در سال ۲۰۱۸ حداقل ۴۳۴.۹ میلیون دلار درآمد داشته اما در برگه مالیاتی او برای این سال تنها عدد عجیب ۴۷.۴ میلیون دلار به‌عنوان ضرر مالی ثبت شده است!

نکات جالب دیگری که در اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ وجود دارد

در طی دو سال اول حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید او از سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌اش حدود ۷۳ میلیون دلار سود دریافت کرده است. او ۳ میلیون درآمد از سرمایه گذاری در فیلیپین در آمد داشته و ۲.۳ میلیون دلار هم از هند کسب درآمد کرده است. رییس جمهور آمریکا حدود ۱ میلیون دلار هم از ترکیه درآمد داشته است. شاید جالب باشد بدانید که رییس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در هند ۱۴۵,۵۰۰ دلار و در فیلپین ۱۵۶,۸۲۴ دلار مالیات پرداخته کرد اما این رقم در ایالات متحده تنها ۷۵۰ دلار بود!

براساس آمار مالی ثبت‌شده در اسناد ترامپ او از سال ۲۰۰۰ بیشتر از ۳۱۵ میلیون دلار تنها از زمین‌های گلف ضرر کرده است. بخش عظیمی از این ضرر درباره زمین گلف او در ایالت میامی بوده که ترامپ آن‌ها «جواهر امپراطوری تجارت خود» می‌داند.

منبع: dw

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: