۵۲۳۶
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۳۵۹
مدیرعامل شرکت مترو تهران از آغاز ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ مترو خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، امکان ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این خط ۲ برابر می‌شود.
به گزارش فراتیتر، علی امام درباره آغاز ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ مترو تهران اظهارداشت: خط ۳ به‌عنوان طولانی‌ترین خط متروی پایتخت، در حال حاضر با ظرفیت ۲۰ رام قطار و با سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: به دلیل فقدان تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی در این خط به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست، اما با ساخت پایانه آزادگان و کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها به ۲ و نیم تا ۳ دقیقه، ضمن دو برابر شدن ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این خط، امکان افزایش ناوگان و سهولت در سرویس و نگهداری قطار‌ها فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه برای ساخت پایانه آزادگان نیازمند ایجاد مکانی به وسعت یک هکتار به ازای هر کیلومتر مسیر برای تعمیرات و پارک قطار‌ها هستیم، عنوان کرد: اجرای پایانه آزادگان با برگزاری اولین مناقصه طرح و ساخت پایانه (EPC) در کشور و با مشارکت ۶ شرکت برای اجرای فرآیند طراحی، امور ساختمانی و نیز کار‌های تجهیزاتی صورت می‌پذیرد.

وی گفت: با ساخت پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان افزایش صددرصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خط ۳ مترو محقق می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: