۵۳۲۳
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
تعداد بازدید : ۳۶۶
نیروی انتظامی در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کلاهبرداری افرادی خبر داد که با عنوان ارائه اینترنت رایگان به معلمان و دانش آموزان، اطلاعات آنها را جمع‌آوری می‌کنند.
به گزارش فراتیتر. سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این ارتباط گفت: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و مجازی شدن آموزش‌های مدارس، متاسفانه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد کاربران، به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.
 
وی ادامه داد: دسترسی به اینترنت از جمله مهمترین نیاز دانش‌آموزان و معلمان در این ایام بوده که مجرمان سایبری با بهره بردن از جملات و تبلیغات جذاب و اغوا کننده سعی دارند اعتماد آنان را جلب کرده و در ادامه از آن‌ها سوءاستفاده کنند.
 
سرهنگ کیخا افزود: بسته‌های رایگان اینترنتی، شارژ شفگت‌انگیز و ارزان تلفن همراه، سیم کارت رایگان و ... از جمله تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی محسوب می‌شوند که بسیاری از آن‌ها کذب بوده و تنها با هدف کلاهبرداری برای کاربران ارسال شده اند.
 
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای سهولت دسترسی به آموزش‌های آنلاین و همچنین امنیت بیشتر دانش‌آموزان و معلمان، اقدام به طراحی پیام رسان اختصاصی شاد کرده است؛ لذا مدیران، معلمان و دانش‌آموزان، برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد از طریق سایت وزارت آموزش‌و پرورش به آدرس https:‎//www.medu.ir و سایر منابع معتبر، اقدام کرده و از مراجعه به سایر منابع خودداری کنند و به تبلیغات صورت گرفته در این خصوص، توجه نکنند.
 
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش آن، کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شوند از این رو مجرمان سایبری از موقعیت پیش آمده سوء‌استفاده کرده و با ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان «بسته‌های رایگان اینترنتی» یا «شارژ شگفت‌انگیز و ارزان تلفن همراه» در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، معلمان و مدیران مدارس را به سایت‌های جعلی هدایت و با این ترفند اقدام به جمع اوری اطلاعات معلمان و دانش آموران می‌کنند.

تخفیف‌های عجیب و گرفتاری برای صاحب هایپرمارکت
 
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده دسترسی غیر مجاز به پیج اینستاگرامی فروشگاه معتبر خبر داد و گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده است تا شماری از مجرمان سایبری با بهره گیری از ترفند «تخفیف ویژه» باعث واکنش سریع و اشتباه کاربران شوند.
 
سرگرد احسان بهمنی افزود: شاکیه به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، اظهار داشت شخصی به پیج فروشگاه به مالکیت اینجانب در اینستاگرام دسترسی داشته و با انتشار پست‌های تخفیف شگفت انگیز باعث هجوم مشتریان به محل کسب و کار شده است.
 
وی بیان داشت: با تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شدد جیمیل و شماره موبایل ریکاوری برای بازیابی پیج اینستاگرام تغییر یافته است، با راهنمایی‌های فنی پلیس فتا واقدامات مسئول IT فروشگاه، خوشبختانه پیج مربوطه بازپس گیری شد، همچنین با بررسی لاگ‌های موجود، سرنخ‌های مهمی پیرامون دسترسی شخصی ناشناس به پیج مربوطه پیدا شد.
 
سرگرد بهمنی افزود: در ادامه با داده کاوی ادله و شواهد استخراج شده بانضمام تحقیقات میدانی محرز شد که مسئول IT سابق فروشگاه که ۶ ماه قبل اخراج شده است عامل این انتقام جویی با ترفند تخفیف‌های شگفت انگیز است.
 
وی گفت: سرانجام طی هماهنگی‌ها قضایی متهم به این پلیس شد، شخص مذکور در اظهارات شفاهی با تناقض گویی و داستان پردازی سعی در کتمان حقیقت داشت که پس از مشاهده ادله دیجیتال به اقدامات مجرمانه خود اعتراف نمود، بنابراین پرونده با گزارش نهایی در معیت متهم به دادسرا ارجاع شد.
 
سرگرد بهمنی افزود: در بخش قابل توجهی از پرونده‌های متشکله کارکنان ناراضی یا اخراجی عامل جرم هستند، متأسفانه یکی از عوامل بنیادی و انگیزشی برای ارتکاب اعمال مجرمانه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، مشکلات عدیده اقتصادی است که از نتایج آن تعدیل و اخراج نیروی انسانی و یا پرداخت دستمزد "نامتناسب با تورم" به کارکنان است.

کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سیار با ترفند قیمت پایین اجناس
 
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: الزام در وارد کردن رمز بانکی توسط مشتری می‌تواند امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان در استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را بالا ببرد.

سرهنگ محمد اقبالی گفت: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و درخواست استفاده از کارت‌های بانکی به‌جای پرداخت نقدی، شاهد افزایش کلاه‌برداری از طریق کارت‌های بانکی و سرقت اطلاعات مهم کاربران هستیم.
 
وی ادامه گفت: نصب قطعات سخت‌افزاری اسکیمر بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان از جمله شگرد‌های رایج در این ایام به شمار می‌رود لذا خطر سرقت اطلاعات بانکی کاربران متصور است.
 
سرهنگ اقبالی افزود: اسکیمر قطعه‌ای سخت‌افزاری است که در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان نصب‌شده و تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در نوار مغناطیسی سیاه‌رنگ کارت‌های بانکی را به سرقت برده و به طرق مختلف در اختیار فرد مجرم قرار می‌دهد.

متلاشی شدن باند اشاعه دهنده‌گان تتو و شیطان پرستی در فضای مجازی مازندران
 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری انتشار دهنده اشاعه تتو وشیطان پرستی در فضای مجازی مازندران توسط کارآگاهان پلیس فتا آمل خبرداد.
 
سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: در راستای رصد و پایش مستمر کارشناسان این پلیس در فضای مجازی اخیرا صفحه‌ای اینستاگرامی که با ۲۵ هزار فالور در سطح استان فعال بوده و ضمن درج استوری اقدام به انتشار بارگذاری تصاویر مستهجن و تبلیغات تتو، شیاطان پرستی و اغفال کردن جوانان به قصد اخاذی را داشته است، شناسایی شد؛ بنابراین پی گیری این پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان صفحه اینستاگرام که ساکن شهر مذکوربودند مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مرجع قضایی متهمان دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله جمع آوری شده به بزه انتسابی اقرار کرد و علت انتشار این فیلم را در راستای جذب مخاطب و بالابردن تعداد دنبال کننده‌ها و فریب جوانان به قصد اخاذی اعلام کرد.
سرهنگ خورشاد گفت:متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سارق فراری به دام پلیس افتد
 
فرمانده انتظامی مسجدسلیمان از شناسایی و دستگیری یک سارق فراری با ۴۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ علی حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان مسجدسلیمان، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده یکی از متهمان سابقه دار تحت تعقیب پلیس در رابطه با سرقت‌ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی دستگیر کردند.
 
سرهنگ حسینی افزود: پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی در تحقیقات به عمل آمده به ۳۲ فقره سرقت احشام، ۴ فقره سرقت سیم برق، سه فقره سرقت منزل و دو فقره سرقت منزل اعتراف کرد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد امنیت و آرامش جامعه مختل شود.

کشف ۷میلیاردی موتور قایق قاچاق در بندرلنگه
مأموران انتظامی شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان یک دستگاه موتور قایق قاچاق به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
سرهنگ مهراب کاظمی فرمانده انتظامی بندرلنگه اظهار داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه مغویه شهرستان بندرلنگه، حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه زانتیا مشکوک شده و دستور ایست دادند.
سرهنگ کاظمی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتور قایق قاچاق که جهت فریب مأموران اوراقی شده بود کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۰ راس دام قاچاق در پاوه
فرمانده انتظامی پاوه استان کرمانشاه از کشف ۹۰ راس دام قاچاق شامل ۷۸ راس گوسفند و ۱۲ راس گوساله به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ حیدر حق جویان اظهار داشت: ماموران انتظامی پاوه حین کنترل محور عبوری شهرستان به سمت مرز به ۳ دستگاه خودروی خاور و نیسان که با دیدن ماموران مسیر خود را تغییر دادند، مشکوک شدند.
وی ادامه داد: ماموران بلافاصله به تعقیب این خودرو‌ها پرداخته و پس از مدتی تعقیب و گریز همه آن‌ها را توقیف و نسبت به انجام بازرسی‌های لازم اقدام کردند.
سرهنگ حق جویان تصریح کرد: در جریان این بازرسی ۹۰ راس دام قاچاق شامل ۷۸ راس گوسفند و ۱۲ راس گوساله که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسید کشف شد.
فرمانده انتظامی پاوه همچنین از دستگیری ۴ نفر در این رابطه و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی برای صدور احکام لازم خبر داد.

کشف ۸ هزار عدد ماسک بهداشتی قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف هشت هزار عدد ماسک قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی خبر داد.
سرهنگ بهادر اسماعیلی گفت: ماموران یگان تکاوری استان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور قم - تهران یک دستگاه اتوبوس را به ظن حمل کالای قاچاق، متوقف کردند.
وی با بیان در بازرسی از قسمت بار اتوبوس هشت هزار عدد ماسک بهداشتی و یک دستگاه آبگرمکن دیواری کشف شد، افزود:برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالا‌های مکشوفه حدود ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: دراین رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی استان تحویل شد.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی چابهار از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار و دستگیری یک متهم خبر داد.
سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران پاسگاه پیر سهراب: شهرستان چابهار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.
وی گفت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی چابهار با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، افزود: مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاورد‌های پلیس، ضروری است همکاری آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: