۵۳۵۴
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۳۸۱
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله‌(عج) استفاده از ماسک و پرهیز از حضور از اجتماعات را دو اصل مهم برای مهار ویروس کرونا برشمرد.

به گزارش فراتیتر، سید موید علویان افزود: وضعیت کرونا در کشور بسیار نامطلوب است و با توجه به اینکه مسوولان وزارت بهداشت و کادر درمانی زحمت زیادی می کشند، نمی توانند جلوی شیوع ویروس را بگیرند، مردم باید خود اقدامات پیشگیری را مورد توجه قرار دهند تا بار این بیماری کاهش یابد.

وی اظهار داشت: به مردم توصیه می کنیم به فکر سلامتی خود باشند، اکنون واکسن در اولویت نیست، پیشگیری حرف اول را در کنترل کرونا می زند، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور از اجتماعات دو اصل مهم در به زانو درآوردن این بیماری است.

این متخصص داخلی ادامه داد: از مردم می خواهیم به سفر نروند و در هیچ مراسمی شرکت نکنند، زیرا این دو موضوع باعث انتقال سریع کرونا به یکدیگر می شود. اکنون تلاش همه جانبه علمی و عملی قابل توجهی را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کشور شاهد هستیم و در کنار آن، حفظ آرامش روانی جامعه نیز برای گذر از بحران این روزها بسیار حائز اهمیت است.

علویان تصریح کرد: حفظ سلامت افراد حاضر در خط مقدم مبارزه و یا افرادی که به واسطه نوع فعالیت و شغل شان هر روز و هر لحظه در معرض خطر هستند نیز باید به عنوان عضوی از جامعه مورد توجه باشد و این روزها که نیاز به همدلی بیشتری در فضای جامعه احساس می شود، هر یک به نوبه خود می توانیم با اقداماتی هر چند ساده از رعایت بهداشت فردی و اجتماعی گرفته تا کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز حساس و پر رفت و آمد کرونا را از پای در آوریم.

این پزشک خاطرنشان کرد: کرونا می تواند به سینه پهلو، التهاب ریه ها و آب گرفتگی کیسه های هوا منجر شود و افرادی که از قبل به بیماری های فشار خون بالا، مشکلات مزمن ریوی، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا بوده اند بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری و آسیب های خطرناک آن هستند.

به گفته علویان، اکنون واکسنی برای آن وجود ندارد و بهترین راه جلوگیری از کرونا دوری از قرار گیری در معرض ویروس است به همین دلیلی برای شست وشوی دستهای خود با آب و صابون، وقت بگذارید یا از محلول ضد عفونی کننده استفاده کنید.

این متخصص داخلی افزود: از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان خودداری، از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کرده و با دستمال کاغذی، هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان خود را بگیرید و سپس دستمال را در سطل زباله بیندازید.

علویان تاکید کرد: با رعایت اصول بهداشتی می توان مراقب سلامتی بود و کرونا را دور کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: