۵۳۸۲
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۳۵۳
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ویروس با تاکید بر استفاده همگانی افراد جامعه از ماسک گفت: دولت باید به خاطیان سلامت جامعه تذکر لازم را بدهد به ویژه اگر این رفتار تکرار شود باید حتما جریمه هم برای افراد خاطی در نظر بگیرد.

به گزارش فراتیتر، «مسعود مردانی» عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ویروس درباره  پاسخ به اینکه با توجه به تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور از جمله در تهران و تاکیدات انجام شده برای ایجاد مشارکت جمعی و گسترده برای جلوگیری از تلفات انسانی به نظر شما ترغیب، تشویق، تاکید، اصرار و مطالبه از همه اقشار  بر استفاده اجباری از ماسک چقدر ضرورت دارد؟ گفت: استفاده از ماسک و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا توسط سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: عملا ثابت شده است، در حال حاضر یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری و عدم ابتلا به کرونا همین استفاده از ماسک است.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا ویروس درباره در نظرگرفتن مقررات تنبیهی برای اقلیتی که به استفاه  از ماسک بی‌توجه هستند، تصریح کرد: در مورد افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاداتی شده است، مانند اینکه به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ارائه نشود یا جریمه شوند که ان‌شاءالله این موضوعات رفته رفته در کشور اعمال خواهد شد.

مردانی خاطرنشان کرد: یک مسئله فردی در خصوص این بیماری مطرح است، مبنی بر اینکه با استفاده از ماسک افراد در ابتدا از خود محافظت می‌کنند، اما با عدم استفاده از ماسک سلامت دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازد از آنجا که سلامت جامعه از نظر دولت مهم است، باید به خاطیان سلامت جامعه تذکر لازم را بدهد به ویژه اگر این رفتار تکرار شود باید حتما جریمه هم برای افراد خاطی در نظر گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: