۵۴۴۷
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۳۴۳
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا گفت، در صورت ادامه ابتلای دونالد ترامپ به کووید-۱۹ مناظره بعدی با این رئیس‌جمهوری باید لغو شود. تیم بایدن تدابیر احتیاطی برای عدم ابتلای او به این بیماری را افزایش داده است.

به گزارش فراتیتر و به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن گفت مناظره ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در میامی باید تحت تدابیر بهداشت سفت و سخت انجام شود و ابتلای ترامپ به کرونا و موجی از ابتلای دیگر مقام‌های کاخ سفید را یک مشکل بسیار جدی توصیف کرد.

این نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر پس از کمپین در پنسیلوانیا به خبرنگاران گفت: اگر او هنوز کووید داشته باشد، ما نباید مناظره داشته باشیم. نمی‌دانم الان وضعیت رئیس‌جمهور ترامپ چطور است. نمی‌دانم وضعیت او چیست. قطعا مشتاق هستم که با او مناظره داشته باشم اما فقط امیدوارم که تمام پروتکل‌ها رعایت شود.

سخنگوی کمپین ترامپ در واکنش به اظهارات بایدن گفت: ترامپ در سلامت خواهد بود و به آنجا خواهد رفت. بایدن نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند و حافظان او در رسانه‌ها نمی‌توانند او را پوشش دهند.

پس از چند روز انتشار پیام‌های متناقض از سوی پزشکان و دستیاران درباره وضعیت رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ ۷۴ ساله دوشنبه پس از آنکه سه شب در بیمارستان بستری شد، به کاخ سفید بازگشت. پزشک او سه‌شنبه گفت که دیگر علائم کووید-۱۹ را ندارد و "بسیار خوب" است.

دوره عادی قرنطینه برای کسانی که تست کرونای مثبت داشتند ۱۴ روز است. ترامپ جمعه از ابتلای خود به کرونا خبر داد. اما این بیماری همچنان در میان دستیاران ارشد او رو به گسترش است و هر روز به تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

بایدن پیشتر با انتقاد از رقیب خود به خاطر کم اهمیت جلوه دادن خطر ویروس کرونا گفت "باید خیلی نگران بود." او گفت که رئیس جمهوری آمریکا باید "آموزه‌های صحیح" را در مورد ماسک و فاصله‌گیری اجتماعی به دیگران منتقل کند.

میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا هم در ویدیویی از واکنش ترامپ به ویروس انتقاد کرد و از مردم خواست طوری به بایدن رای دهند که "انگار زندگی شما به آن بستگی دارد."

او در اشاره به دونالد ترامپ گفت: هفت ماه بعد، او هنوز طرحی برای مقابله با این ویروس ندارد. هفت ماه بعد، او هنوز به طور مرتب ماسک نمی‌زند و دیگران را به همین رفتار تشویق می‌کند -حتی در حالی که این گام‌های ساده می‌تواند جان تعداد بی‌شماری را نجات دهد. در عوض او با وانمود کردن به اینکه این همه‌گیری تهدیدی واقعی نیست در مردم شک و تردید ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: