۵۴۹۰
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۳۳۶
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

سرپرست باشگاه پرسپولیس در تازه ترین صحبت‌های خود، به ماجرای پرداخت پول برانکو، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، محرومیت آل کثیر و تمدید با بازیکنان پرداخت.

به گزارش فراتیتر، مهدی رسول پناه درباره اینکه آیا پرسپولیس می تواند مطالبات برانکو را از محل پاداش های خود در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت کند، اظهار داشت: باید منطقی با این مشکل برخورد کنیم. دو میلیون دلار بدهی ما به برانکو بود که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار را پرداخت کرده و حدود ۹۰۰ هزار دلار مانده است. بخشی از این بدهی هم آماده شده اما متاسفانه با مشکل برای انتقال پول مواجه شده ایم. به نظر می رسد راهی برای ترانسفر این پول به حساب برانکو وجود ندارد.

 

AFC به ما اعلام کرد هیچ راهی برای پرداخت پاداش پرسپولیس وجود ندارد

 

وی افزود: دو روز قبل نامه ای به AFC ارسال و اعلام کردیم پول برانکو را از محل مطالبات ما در این نهاد پرداخت کند که امروز به ما جواب داد و گفت با توجه به بررسی های تیم مالی و حقوقی AFC هیچ راهی برای پرداخت این پاداش وجود ندارد. نه می توانند آن را به پرسپولیس پرداخت کنند و نه امکان واریز آن به حساب برانکو یا شخص ثالث دیگری وجود دارد.

 

راهی پیدا کرده ایم تا یکی دو روز دیگر پول برانکو را بدهیم

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: می خواهم نامه جدید AFC را در سایت باشگاه منتشر کنم تا همه هواداران آن را ببینند. تمام فکرمان مشغول پرداخت پول برانکو است اما نمی دانید چه مشکلاتی داریم. یکی از مشکلات ما هم این است که برخی از داخل شیطنت می کنند تا انتقال پول انجام نشود. البته می خواهم به هواداران بگویم راهکاری پیدا کرده ایم که اگر عملیاتی شود، در این یکی دو روز پول برانکو را پرداخت خواهیم کرد. راهی که قانونی هم است. با توجه به تحریم اخیر ۱۸ بانک کشورمان تمام راه ها فرعی و ارتباط ها هم قطع شده است.

 

پرداخت پول برانکو برای ما هم مانند هواداران دغدغه مهمی است

 

رسول پناه ادامه داد: برخی فکر می کنند ما نشسته ایم و هیچ کاری برای پرداخت پول برانکو انجام نمی دهیم. بخش عمده ای از این پول آماده شده اما مشکل انتقال و ترانسفر داریم. این دغدغه برای ما هم مانند هواداران  مهم است‌. می دانیم همه پرسپولیسی ها نگران هستند اما تا حدی دغدغه داریم که امروز ظهر توانستیم مدارک خود را برای کسب مجوز حرفه ای آپلود کردیم.

 

برای پیدا کردن راهکار پرداخت پول برانکو با فدراسیون ارتباط گرفتیم

 

وی با اشاره به رد شدن شکایت باشگاه النصر توضیح داد: در ۲۴ ساعت کارگروهی از حقوقدان ها را تشکیل داده و لایحه ۷۵ صفحه ای ارائه کردیم. باید از نبی هم که در فدراسیون فوتبال با ما همکاری کرد تشکر کنم‌. باشگاه درگیری های زیادی دارد و مهم تر از همه پول برانکو است‌. ساعاتی قبل هم برای پیدا کردن راهکار با فدراسیون فوتبال ارتباط گرفتیم.

 

حقوقدان های ما لایحه جامع و کاملی برای دفاع از آل کثیر تنظیم می کنند

 

سرپرست پرسپولیس درباره آخرین اقدام های این باشگاه برای کاهش یا بخشش محرومیت عیسی آل کثیر توضیح داد: درخواست دریافت گراندز رأی را ارائه کردیم و منتظریم شرح تفصیلی این رای به ما ابلاغ شود. پس از آن سه روز برای ثبت اعتراض و پنج روز برای تنظیم و ارسال لایحه دفاعی زمان داریم. از فردا حقوقدان های ما لایحه جامع و کاملی را تنظیم خواهند کرد تا بتوانیم حق ال کثیر را بگیریم و وی به تیم بازگردد.

 

برای شکایت النصر تا ۲-۳ شب در فدراسیون رفت و آمد می کردیم

 

رسول پناه ادامه داد: پرسپولیس اکنون درگیر بحث های مختلفی مانند کسب مجوز حرفه ای، خصوصی سازی، آل کثیر، برانکو و شکایت النصر است‌. برای پیگیری پرونده النصر تا ۲-۳ بامداد در فدراسیون رفت و آمد می کردیم تا حق پرسپولیس ضایع نشود. خدا را سپاس می گوییم لایحه مان به حدی جامع و شامل بود که AFC به سرعت اعلام کرد پرسپولیس قانون را رعایت کرده و هیچ مشکلی پیش نیامد.

 

در بحث نقل و انتقالات مشکلی نداریم

 

وی درباره برنامه های باشگاه پرسپولیس برای کسب قهرمانی لیگ قهرمانان توضیح داد: با توجه به مشکلات پرونده برانکو حساب این روزها را کرده بودیم. در سه چهار روز توانستیم این بازیکنان را جذب کنیم زیرا می دانستیم امکان دارد پنجره بسته شود و بار دیگر دچار معضلی شویم که دو سال پیش با آن گرفتار شدیم. در آن فاصله نقل و انتقالات تمام بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کردیم. در این بحث مشکلی نداریم اما باید تمام تمرکز خود را روی تقویت تیم بگذاریم.

 

گل محمدی یکی دو بازیکن زیر ۲۳ سال را معرفی کرده است

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اکنون اگر پنجره هم باز شود، دیگر نمی توانیم بازیکن بگیریم. نقل و انتقالات را به شکل قانونی انجام داده و از سهمیه خود استفاده کردیم. البته یحیی گل محمدی یکی دو بازیکن زیر ۲۳ سال را معرفی کرده و امیدواریم بتوانیم آنها را جذب کنیم تا اگر تیم در پستی مشکل دارد آن را برطرف کنیم. فرصت استثنایی برای پرسپولیس ایجاد شده که باید از آن بهترین استفاده را کنیم تا قهرمان آسیا شویم.

 

صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اما تعهداتمان برای سال ۹۷ است

 

رسول پناه درباره وضعیت مالی پرسپولیس توضیح داد: وضعیت مالی مان خیلی بد است و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم. مشکل بزرگ من این است تعهدات باشگاه سال ۹۷ درگیرمان کرده است؛ در غیر اینصورت برای تعهدات سال ۹۹ مشکلی نداریم زیرا منابع را ایجاد کرده و یک ریال هم تعهد به وجود نیاورده ایم. تعهدات فعلی برای یکی دو سال قبل است.  گلایه برخی بازیکنان هم درست است اما نمی توانیم از این تعهدات بگذریم. ۸۵ تا ۹۰ درصد قرارداد برخی بازیکنان و برای تعدادی هم تا ۱۰۰ درصد پرداخت کرده ایم اما تاکنون پاداش های آنها پرداخت نشده است.

 

پرداخت ۵۰-۶۰ میلیارد به برانکو کمر باشگاه پرسپولیس را شکست

 

وی ادامه داد: کار خود را به نسبت خوب انجام داده ایم و باشگاهی را پیدا نمی کنید که ۹۰ درصد قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده باشد. قطعا آفرها و پاداش ها را هم با تامین منابع پرداخت می کنیم. مشکلات مالی زیادی داریم و برای یک پرونده برانکو باید ۵۰-۶۰ میلیارد هزینه می کردیم. این مبلغ نصف بودجه یک سال پرسولیس است و واقعا پرداخت آن برای ما مشکل ساز شد و کمرمان را شکست.

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: با تمام این شرایط به لطف خدا و دعای هواداران توانستیم تیم و باشگاه را جمع کنیم. تیم را تقویت کردیم و پرسپولیس هم نتیجه گرفته است تا شرمنده هواداران نشویم.

 

 برای پاداش لیگ قهرمانان ۶ میلیارد و و ۵۰۰ میلیون هزینه کردیم

 

رسول پناه درباره گلایه های بوژیدار رادوشویچ به دلیل پرداخت نشدن پاداش خودش و بشار رسن پس از بازی با السد گفت: باید درباره این موضوع توضیح بدهم. پاداش رادو و بشار هم پرداخت شده بود. کل پاداشی که به بازیکنان برای لیگ قهرمانان پرداخت کرده ایم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون سابقه نداشته است. بشار و رادو فقط پاداش یک بازی را نگرفته اند اما سایر پاداش ها را دریافت کرده اند.

 

فقط برای یک بازی پاداش به حساب بشار و رادو نرفته است

 

وی افزود: آن پاداشی هم که به حسابشان نرفته، اصلاح کرده و دستور دادیم به این دو بازیکن پرداخت شود. آنها شماره حساب ایرانی داشتند اما یک پرداخت به حسابشان ننشست و بانک پول را برگرداند. در نوبت بعدی این مبلغ هم به حساب بشار و رادو می نشیند.

 

برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان باید با وزارت ورزش و فدراسیون مشورت کنیم

 

وی درباره اقدام های باشگاه پرسپولیس برای اخذ میزبانی فینال لیگ قهرمانان توضیح داد: در این زمینه باید با کادر فنی، هیات مدیره، فدراسیون و وزارت ورزش جلسه ای برگزار کرده و به جمع بندی برسیم. باید پیشنهاد میزبانی بدهیم زیرا ما هم یک پای فینال هستیم و باید از حق خود استفاده  کنیم. با مشورت فدراسیون و وزارت خانه این پیشنهاد را ارائه می دهیم.

 

همه باید به قانون منع جذب بازیکن خارجی تمکین کنیم

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره احتمال جذب بازیکن خارجی از سوی این باشگاه گفت: فدراسیون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی را ابلاغ کرده و چنین امکانی وجود ندارد. اگر این ممنوعیت وجود نداشت، با توجه به بضاعتمان بازیکن خارجی جذب می کردیم اما اکنون همه باید به قانون تمکین کنیم.

 

برای افزایش قرارداد خلیل زاده باید نظر هیات مدیره را بگیریم

 

رسول پناه درباره تمدید قرارداد برخی بازیکنان اظهار داشت: جذب بازیکن جدید تمام شده اما بازیکنان قبلی تیم همه با پرسپولیس قرارداد دارند. به صورت مثال شجاع خلیل زاده دو سال دیگر با ما قرارداد دارد. افزایش مبلغ قرارداد وی در حوزه اختیارات من نیست بلکه باید به هیات مدیره برود و اگر بدون موافقت هیات مدیره بخواهیم قراردادها را دستکاری کنیم، داستان می شود. قرارداد قابل احترام است اما من قبول دارم زمانی که شجاع با پرسپولیس قرارداد بست، ارزش دلار پایین بود و اکنون ارزش قرارداد خلیل زاده کم شده است.

 

اگر فقط قرارداد خلیل زاده را افزایش بدهیم، صدای سایر بازیکنان بالا می رود

 

وی ادامه داد: قبول دارم هزینه بازیکنان بالا است اما ما هم تا حدی توانایی داریم و باید دخل و خرجمان به هم بخواند. پرسپولیس به این دلیل به مشکل می خورد که هزینه و درآمدش به هم نمی خورد. باید طبق قانون عمل کنیم و اگر می خواهیم قرارداد بازیکن را افزایش بدهیم باید از هیات مدیره مصوبه گرفته و منابع لازم را هم ایجاد کنیم. اگر فقط برای یک بازیکن چنین کاری انجام بدهیم صدای بازیکن دیگر بلند می شود و تمرکز تیم به هم می خورد.

 

باشگاه را با ۱۴۸ میلیارد بدهی تحویل گرفتم و از بازیکنان می خواهم شرایط خاص پرسپولیس را درک کنند

 

سرپرست پرسپولیس تصریح کرد: از بازیکنان می خواهم شرایط خاص باشگاه را درک کنند. پرسپولیس را با ۱۴۸ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم اما با این وجود قهرمانی لیگ برتر، غرب آسیا را کسب کرده و به بسیاری از تعهدات خود هم عمل کردیم. الان از لحاظ بودجه به مشکل خورده ایم و هیچکس هم به ما کمک نمی کند. اگر کسی سند دارد که یک ریال به پرسپولیس کمک کرده آن را می پذیرم. باشگاه برای درآمدزایی از ظرفیت خودش  استفاده می کند و توانستیم با استفاده از این ظرفیت منابع مالی ایجاد کنیم اما اکنون شرایط کرونا وضعیت اقتصادی را به هم ریخته است.

 

همه فکر می کنند پرسپولیس بانک مرکزی است اما برای لیگ قهرمانان ۱۵ میلیارد هزینه کردیم

 

رسول پناه افزود: حضور در همین بازی های آسیای برای ما ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشت. می توانستیم خیلی زودتر پول برانکو را پرداخت کنیم اما نمی توانستم تیم را رها کنم. تمرکز خود را به کار گرفته ایم تا پرسپولیس تقویت شود. می دانیم بحث پرداخت پول برانکو جدی است اما درآمدی نداریم و هیچکس هم کمک نمی کند‌.همه از پرسپولیس انتظار دارند و فکر می کنند باشگاه بانک مرکزی است. پولی از AFC نگرفته ایم.

 

وی ادامه داد:  همه فکر می کنند پول به باشگاه آمده و دیدم در فضای مجازی فرم هایی طراحی می کنند که پرسپولیس ۸ میلیون دلار و فلان درآمدزایی داشته است اما نمی دانیم این پول ها کجا است.

 

بعد از انتقال پول برانکو می گویم که شیطنت هایی انجام شد

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: درباره پرداخت پول برانکو باید بگویم شیطنت هایی از  داخل کشور صورت می گیرد که اجازه نمی دهد این پول منتقل شود. برخی هم کاسه داغ تر از آش شده اند. نمی دانید چه داستان هایی راه انداخته اند. هر زمان این پول را انتقال بدهیم اعلام می کنم چه اتفاق هایی برای باشگاه رخ داده است. بعضی ها عمدا نمی گذارند پرسپولیس قهرمان شود و برخی هم از روی عمد هر کاری می توانند انجام می دهند. همین شب گذشته بار دیگر به فیفا درباره نقل و انتقالات ما گزارش داده اند.

مشکل ما افراد داخلی هستند

رسول پناه در ادامه گفت و گو با رادیو ورزش افزود: مشکل ما عربستانی ها نیستند بلکه افراد داخلی هستند که مدام علیه کشور و پرسپولیس گزارش داده اند تا فیفا امروز نامه بدهد و بگوید گزارشی از نقل و انتقالات خود را برای ما هم ارسال کنید. اگر بخواهم راهکار پرداخت پول برانکو را بگویم بار دیگر داستان درست کرده و راه را می بندند. نمی دانید چه مشکلاتی داریم اما از هواداران می خواهم وضعیت باشگاه را درک کنند. تمام هم و غم پرسپولیس پرداخت پول برانکو است اما برخی با شیطنت خود می خواهند رابطه باشگاه را با بازیکن خراب کنند اما اجازه نمی دهیم برای تمرکز تیم مشکلی پیش بیاید.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: