۵۵۱۰
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۳۰۳
دو فیلم بلند سینمایی و یک انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «سینه‌کید» (Cinekid) آمستردام هلند راه یافت.

به گزارش فراتیتر، انیمیشن «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکلولی‌نیا در بخش مسابقه و فیلم‌های بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» ساخته‌ی بابک نبی‌زاده و «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس در بخش نمایش ویژه (ScreeningClub) این دوره از جشنواره‌ی فیلم آمستردام انتخاب شدند.

بر همین اساس، ۲۹ فیلم از بهترین انیمیشن‌های کوتاه دنیا در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه انیمیشن این جشنواره انتخاب شده‌است که هیئت داوران این بخش متشکل از سه متخصص فیلم کوتاه، تندیس شیرنشان را به برندگان اهدا خواهند کرد.

بر اساس این خبر، حدود ۴۰۰ فیلم کودک و تلویزیونی در بخش نمایش ویژه جشنواره بین‌المللی سینه‌کید آمستردام هلند برای جمع زیادی از فعالان حرفه‌ای و دست‌اندرکار حوزه سینمای کودک جهان اعم از تهیه‌کنندگان، روسای جشنواره‌ها و توزیع‌کنندگان به نمایش در می‌آیند.

زمان برگزاری بخش نمایش ویژه از ۱۹ تا ۲۵ مهر سال ۱۳۹۹ به صورت آنلاین خواهد بود.

هدف اصلی این جشنواره افزایش سطح کیفی رسانه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان است، از این‌رو جشنواره به دنبال معرفی و بررسی بهترین فیلم‌های کودکان و تولیدات تلویزیونی با تکنیک‌های جدید و چند رسانه‌ای است.

سی‌وچهارمین جشنواره فیلم، تلویزیون و رسانه‌های جدید «سینه‌کید» که بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی ویژه کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۴ سال است از ۱۶ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۹ (۷ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰) در شهر آمستردام هلند به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: