۵۵۱۶
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۴۴۱
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

مهاجم آرژانتینی می خواهد به رکورد پله که بهترین گلزن آمریکای جنوبی است برسد و در میان ۱۰ گلزن برتر تاریخ تیم های ملی قرار بگیرد.

به گزارش فراتیتر و و به نقل از مارکا، در ورزشگاه خالی و بدون تماشاگر بومبونرا با سکوتی که بیش از همه برجسته بود تیم ملی فوتبال آرژانتین دوباره در میادین حاضر شد. ویروس کرونا موجب شد آلبی سلسته پس از بازی ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹ مقابل اروگوئه دیگر نتواند به میدان برود. تقریبا یک سال از گل لیونل مسی در دقیقه ۹۲ می گذشت (توانست بازی را به تساوی ۲ بر ۲ برساند) که ستاره آرژانتینی در شروع انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ دوباره برای کشورش مقابل اکوادور گلزنی کرد.

مهاجم بارسلونا که این گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند پس از بازی گفت: پیروزی در شروع اهمیت داشت چون از سختی انتخابی جام جهانی آگاه هستیم. همه بازی ها به این شکل سخت خواهند بود. انتظار داشتیم در سطح دیگری ظاهر شویم اما اتفاقی عادی بود چون مدت ها بود که کنار هم بازی نکرده بودیم.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین اظهار کرد: زمانی که مسی مشکلش با بارسلونا حل شد با او صحبت کردم. با آرامش به حرف هایش گوش کردم. زمانی که به تیم ملی ملحق شد یک گفت و گوی کامل داشتیم. لئو از بودن در تیم ملی خوشحال است و اکنون در تیم باشگاهی اش هم شرایط خوبی دارد.

در چنین شرایطی ستاره آرژانتینی تک گل تیمش را برابر اکوادور به ثمر رساند. او هفتاد و یکمین گلش را در ۱۳۹ بازی برای آلبی سلسته به ثبت رساند. برترین گلزن تیم ملی آرژانتین که در سال ۲۰۱۶ از رکورد ۵۴ گل گابریل باتیستوتا عبور کرد اکنون یازدهمین گلزن برتر تاریخ تیم های ملی جهان است.

علی دایی (۱۰۹ گل با ایران)، کریستیانو رونالدو (۱۰۱ گل با پرتغال)، پوشکاش (۸۴ گل با مجارستان)، چیتالو (۷۹ گل با زامبیا)، سعید حسین (۷۸ گل با عراق)، پله (۷۷ گل با برزیل)، کاسیچ (۷۵ گل با مجارستان)، کاماموتو (۷۵ گل با ژاپن)، بشار عبدالله (۷۵ گل با کویت) و چتری (۷۲ گل با هند) بالاتر از مسی قرار دارند. ستاره آرژانتینی همچنان به دنبال شکار پله است تا برترین گلزن در آمریکای جنوبی شود. لئو اکنون شش گل با "پادشاه" فاصله دارد.

مسی با گلزنی مقابل اکوادور آمارش را برابر این تیم بهتر کرد. کاپیتان آلبی سلسته که برابر ۲۹ تیم مختلف بازی کرده است بیش از همه دروازه اکوادور، اروگوئه، برزیل و پاراگوئه را باز کرده است. او در بازی های دوستانه با آرژانتین ۳۴ گل، شش گل در جام جهانی و ۲۲ گل در انتخابی جام جهانی به ثمر رساند. مهاجم آرژانتینی در مقدماتی جام جهانی پادشاهی می کند و در کنار لوییس سوارس بهترین گلزن تاریخ انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی محسوب می شود. لئو، مهاجم اتلتیکو مادرید و رونالدو نازاریو با ۳۹ گل بهترین گلزن این منطقه در بازی های رسمی به حساب می آیند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: