۵۵۳۵
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تعداد بازدید : ۷۳۳
چند رسانه ای عکس

اخبار ویژه

پوستر‌های طراحی‌شده، پدیده‌هایی هستند که از مدت‌ها پیش زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ از پیام‌های ضد برده‌داری و نژادپرستی تا کمپین‌های آگاهی سلامت جنسی و انتخابات سیاسی. پوستر‌ها نقش مهمی در جهان فرهنگی پیرامون ما دارند.
کتاب جدیدی که توسط انتشارات پاویلیون منتشر شده، ۱۰۰ پوستری که جهان را برای همیشه تغییر داده‌اند را بررسی می‌کند. در ادامه تعدادی از پوستر‌های مهم و جذاب این کتاب را تماشا می‌کنید که توسط مجموعه گاردین انتخاب شده‌اند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
پوستر طراحی‌های یک کشتی که احتمالا متعلق به سال ۱۷۸۸ باشد. کشتی انگلیسی بروکس وظیفه داشت که بردگان آفریقایی را به آمریکای شمالی منتقل کند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
خلاقیت‌های نوظهوری که در پوستر‌های تبلیغاتی اواخر دهه ۸۰ خود را نشان می‌دادند، در این پوستر مجله Le Frou Frou که توسط لئونتو کاپیلو طراحی شده موج می‌زنند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
جنبش حق رای زنان که در انگلیس می‌درخشید، از پوستر‌های هنری برای اهداف تبلیغاتی و سیاسی استفاده می‌کرد. یکی از نمونه‌های آن، این نقاشی است که غذاخوراندن اجباری به زنان در زندان‌ها را نمایش می‌داد. جنبش حق رای زنان در انگلیس باور داشت این اتفاق یکی از نمونه‌های شکنجه زنانی است که برای حقوق خود می‌جنگند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
اگرچه پوستر بسیار معروف «ما می‌توانیم» که توسط هاوارد میلر در سال ۱۹۴۳ طراحی شده امروز به‌منظور فعالیت‌های فمینستی استفاده می‌شود، اما در سال‌های نخست انتشارش هدف متفاوتی را دنبال می‌کرد. این پوستر که حالا به نمادی از توانمندسازی و اعتمادبه‌نفس زنان است، برای تشویق زنان آمریکایی برای بیشتر کارکردن در دوران جنگ جهانی دوم بود.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
ثروت نسبی‌ای که در دوران پس از جنگ جهانی به استرالیا تزریق شد، فروش اتومبیل‌های شخصی در این کشور را به بازاری پررونق تبدیل کرد. در دهه ۱۹۵۰ میلادی، اداره راه‌های استرالیا کارزاری را راه‌اندازی کرد تا فرهنگ رانندگی مردم این کشور را تقویت کند. یکی از معروف‌ترین پوستر‌های این کمپین از پدران می‌خواست تا به گونه‌ای رانندگی کنند که خانواده خود را به سلامتی به مقصد برسانند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
این پوستر چه‌گوارا که در سال ۱۹۶۷ منتشر شده به سرعت به نمادین‌ترین تصویر ممکن از این مبارز چریکی تبدیل شد و با گذشت سال‌ها از طراحی آن هنوز هم در سراسر جهان دیده می‌شود.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
این پوستر که در سال ۱۹۷۰ و توسط کرامر ساعتچی برای شورای آموزش بهداشت طراحی شد، پوستری پیشگام و متفاوت بود. پوستر کرامر ساعتچی مردان را وادار می‌کرد تا به نقش‌های جنسی خود فکر کنند و مسئولیت بیشتری نسبت به پیشگیری از بارداری داشته باشند.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
پوستری از یک هنرمند ناشناخته و گم‌نام که در وصف دخالت ایالات متحده آمریکا در اوایل دهه ۱۹۷۰ در ویتنام طراحی شده است. خطوط سفید و قرمز پرچم ایالات متحده در این پوستر به اسلحه‌هایی بزرگ تبدیل شده‌اند و ستاره‌های پرچم این کشور هم به بمب تغییر پیدا کرده‌اند. این پوستر به هجوم بی‌رحمانه آمریکایی‌ها به ویتنام اشاره دارد.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
شاید معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پوستر تبلیغاتی در دنیای سینما، این پوستر فیلم «آرواره‌ها» باشد. فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که در سال ۱۹۷۵ اکران شد. این پوستر در همه سال‌های پس از ظهورش به منبع الهام بسیاری از پوستر‌های سینمایی دیگر تبدیل شد.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی، بیماری ایدز به‌شدت در انگلیس اوج گرفته بود. اما دولت برای مدیریت این بیماری راهکار جالبی را انتخاب کرد. آن‌ها پوستری را منتشر کردند که روی آن نوشته بود: «ایدز را فراموش کنید، مراقب باشید که با نادانی نمی‌رید». این کمپین رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره این بیماری بود.
 
پوستر‌هایی که جهان را تغییر دادند
شپارد فیری این پوستر را در سال ۲۰۰۸ و به منظور حمایت از باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده طراحی کرد. این پوستر خیلی سریع به کمپین‌های تبلیغاتی اوباما راه پیدا کرد و به نمادی برای حمایت از نامزد حزب دموکرات تبدیل شد. تاثیرگذاری و محبوبیت این پوستر، نقش مهمی تبدیل‌شدن سناتور ایالت ایلینویز به رییس جمهور آمریکا داشت.
منبع: گاردین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: