۵۵۴۷
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
تعداد بازدید : ۲۹۱
از سه سال پیش از شهرداری خواستیم لیست املاک و دلایل واگذاری را برای شورا بفرستد، متاسفانه این موضوع به دلایل تغییر شهرداران با تاخیر مواجه شد.

به گزارش فراتیتر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه و لیست کامل املاک در اختیار غیر در اختیار این شورا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه دویست و چهل و یکمین جلسه شورا در حالی که صحن شورای شهر را به دلیل جلسه‌ای دیگر ترک کرده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: شهردار و رئیس سازمان املاک بالاخره لیست کامل املاک در اختیارِ غیر را به شورای شهر آوردند.

وی افزود: از سه سال پیش از شهرداری خواستیم لیست املاک و دلایل واگذاری را برای شورا بفرستد، متاسفانه این موضوع به دلایل تغییر شهرداران با تاخیر مواجه شد.

وی با بیان اینکه یک فوریت این لایحه تصویب شد، بیان کرد: این لیست به همه کمیسیون‌ها ارجاع شد و یک فوریت آن نیز تصویب شد تا مورد بررسی قرار گیرد و هرکدام که نباید در اختیار دیگران قرار گیرد، مشخص و به شهرداری اعلام شود.

هاشمی ادامه داد: این لایحه حدود هفت پیوست داشته و مشخص است که این املاک در اختیار چه ارگان‌ها و تشکیلات دولتی و غیردولتی قرار دارد.

رییس شورای تهران با بیان اینکه در مجموع اطلاعات حدود 2 هزار ملک در این لایحه در اختیار شورای شهر قرار گرفته، بیان کرد: حدود ۸۰۰ ملک از حساسیت برخوردار است.

هاشمی تاکید کرد: از اعضای کمیسیون‌ها درخواست کردم تا با سرعت بیشتری این موضوع را بررسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در جلسه امروز همچنین تبدیل سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به چهار هزار میلیارد تومان نیز به تصویب رسید.

توضیح هاشمی در مورد نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان

هاشمی همچنین درباره نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان اظهار داشت: یکی از مواردی که مانعی برای آن پیش آمده بود، نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام ایشان بود.

وی گفت: خوشبختانه این مانع برداشته شده و نامه مربوطه نیز امضا شده تا مصوبه نامگذاری یک خیابان به نام استاد شجریان اجرا شود.

به گزارش ایرنا چندی پیش رئیس شورای شهر تهران درباره منتشر شدن نامه‌ای منتسب به وی خطاب به شهرداری، مبنی بر جلوگیری از نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان در شبکه‌های خبری معاند مورد انتقاد قرار گرفته بود.

محسن هاشمی در آن مقطع (یکم مهرماه) به خبرنگاران گفت: این موضوع بسیار قدیمی و مربوط به یک سال پیش است و مضمون نامه نیز آنچنان که مطرح شده نبوده است.

وی توضیح داد: در شورا درباره این موضوع صحبت شد و به این دلیل که کار جنبه تخریبی داشت به این نتیجه رسیدیم که سخنگوی شورای شهر با قاطعیت به این موضوع پاسخ دهد و روشنگری کند.

به گفته هاشمی در نامه نوشته نشده بود که موضوع نامگذاری منتفی است بلکه نوشته شده برای اینکه این موضوع حل شود، باید صبر کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: