۵۶۶۶
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۶۹۵

به گزارش فراتیتر،این روزها فوتبال فرانسه سوار بر موج تازه‌ای شده که از قهرمانی تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۱۸ نشات می‌گیرد. آن‌ها نقش بسیار مهمی در نقل و انتقالات آینده‌دار فوتبال اروپا دارند.

در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم فرانسوی پاریسن ژرمن و المپیک لیون به مرحله نیمه نهایی رسیدند و پاریسی‌ها موفق شدند در فینال حضور داشته باشند. بنابراین جان تازه‌ای به کالبد فوتبال فرانسه دمیده شده است. در تابستان ۲۰۲۰، نقل و انتقالات بسیاری در لیگ فرانسه انجام شد که تعدادی از آن‌ها خبرساز شدند. اما واقعیت این است که نقل و انتقالاتی هم وجود دارند که با وجود اهمیتی که داشته‌اند، چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. اگر از هواداران ریزبین دنیای فوتبال هستید، در ادامه ۷ نقل و انتقال لیگ فرانسه در تابستان ۲۰۲۰ که نباید آن‌ها را فراموش کنید را بررسی می‌کنیم.

مارتین تریر؛ از المپیک لیون به استاد رنس با ۱۲ میلیون یورو

استاد رنس یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های فرانسوی لقب می‌گیرد که موفق شده بازیکنان بااستعداد خوبی را پرورش دهد. اگرچه آن‌ها در پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ یک فرانسه را در جایگاه دهم به پایان رساندند اما موفق شدند قهرمانی در جام حذفی فرانسه را با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پاریسن ژرمن جشن بگیرند. در فصلی که مدتی پیش به پایان رسید، استاد رنس هیچ افتخاری کسب نکرد اما موفق شد پیش از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا، صعودش به لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کند.

اما استاد رنس نیاز داشت تا هرچه زودتر ترکیب اصلی‌اش را تقویت کند و در این میان فرصت را جذب مارتین تریر از المپیک لیون غنیمت شمرد. مارتین در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ یک فرانسه در ۳۲ بازی موفق شده بود ۹ گل به ثمر برساند. اما فصل گذشته برای او چندان جالب نبود. مارتین تریر تنها یک گل و دو پاس گل در ۲۳ بازی ثبت کرد که در این میان تنها ۱۳ رقابت را از ابتدا آغاز کرده بود. بنابراین استاد رنس که از توانایی‌های او آگاه بود، تصمیم گرفت او را با یک رقم منطقی به ترکیب بازیکنانش اضافه کند.

مارتین تریر سابقه بازی در تیم‌های ملی پایه فرانسه را دارد و بهترین آمار او در تیم ملی زیر ۲۱ ساله ثبت شده است؛ جایی که او موفق شد در ۱۳ بازی ۷ گل به ثمر برساند. انتقال تریر به استاد رنس این فرصت را به او داده تا یک بار دیگر در ترکیب اصلی یک تیم فرانسوی حضور پیدا کند.

جاناتان دیوید؛ از خنت به لیل با ۳۲ میلیون یورو

باشگاه لیل در سال‌های اخیر یکی از مدعی‌های جدی لیگ فرانسه بوده و برای فصل جدید هم آماده است. آن‌ها پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ را با نایب قهرمانی لیگ فرانسه جشن گرفتند و فصل گذشته هم موفق شدند به جایگاه چهارم دست پیدا کنند. با وجود موفقیت‌هایی که لیل در جدول لیگ فرانسه داشته، آن‌ها مشکلی با جدایی بازیکنانشان هم ندارند. لیل در سال‌های اخیر موفق شده که با فروش تنها دو بازیکن یعنی نیکولاس پپه به آرسنال و رافائل لیائو به آث‌میلان بیشتر از ۱۱۵ میلیون یورو درآمدزایی داشته باشد. آن‌ها در تابستان ۲۰۲۰ هم ویکتور اوسیمن را با ۷۰ میلیون یورو به ناپولی واگذار کردند.

بنابراین لیل نیاز داشت که مهاجم‌های فروخته‌شده را با بازیکنان دیگر جانشین کند. آن‌ها به سراغ جاناتان دیوید رفتند. او فصل گذشته در ۲۷ بازی برای خنت به میدان رفت و آمار باورنکردنی ۱۸ گل و ۸ پاس گل را ثبت کرد. او در ۱۳ بازی هم در لیگ اروپا حضور داشت و ۵ گل را به ثمر رساند.

سون باتمن؛ از آژاکس به لیل با ۸ میلیون یورو

خط حمله تنها جایی نبود که لیل به تقویت آن فکر می‌کرد. آن‌ها نگران وضعیت ژوزه فونته، مدافع ۳۶ ساله پرتغالی تیم بودند. او احتمالا زمان زیادی در ترکیب لیل باقی نمی‌ماند. ضمن اینکه گابریل مالاگاش، مدافع ۲۲ ساله برزیلی هم از آن‌ها جدا شد و به آرسنال پیوست. اما لیل خیلی سریع برای جانشینی آن‌ها وارد عمل شد. آن‌ها سون باتمن، مدافع ۲۰ ساله هلندی آژاکس را با قراردادی پنج ساله به ارزش ۸ میلیون یورو به فرانسه آوردند. البته باتمن سابقه پوشیدن پیراهن تیم اصلی آژاکس را ندارد. او فصل گذشته در تیم هیرینورین در سطح نخست فوتبال هلند حضور داشت و تا پیش از آن‌که این لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شود، ۲۶ بار به میدان مسابقه رفت. سون باتمن عضو تیم ملی زیر ۲۰ سال هلند است و از آن‌جایی که در آکادمی باشگاه آژاکس، یکی از بهترین آکادمی‌های دنیای فوتبال، تربیت شده احتمالا شانس قابل قبولی برای تبدیل‌شدن به یک مدافع بی‌نظیر دارد.

جردن لوتومبا؛ یانگ بویز به نیس با ۶ میلیون یورو

باشگاه نیس این روزها در بهترین شرایط چند فصل اخیر قرار دارد. با هدایت لوسین فاوره و پاتریک ویرا، این تیم در چهار فصل اخیر لیگ فرانسه به ترتیب در جایگاه‌های سوم، هشتم، هفتم و پنجم لیگ فرانسه قرار گرفته است. اما همه موفقیت‌های این تیم تنها در زمین مسابقه به دست نیامده و آن‌ها خارج از مستطیل سبز هم روزهای خوبی را تجربه می‌کنند. سر جیم رادکیلیف، میلیارد بریتانیایی، بخش عمده سهام این باشگاه را در سال ۲۰۱۹ تصاحب کرد و به نظر می‌رسد نیس وارد دوران تازه‌ای از حیاتش شده باشد.

حرکت جالب آن‌ها در تابستان ۲۰۲۰، جذب جردن لوتومبا بود. مدافع ۲۱ ساله تیم یانگ بویز که حالا به جنوب شرقی فرانسه سفر کرده و فصل جدید را با باشگاه نیس آغاز کرده است. او فصل گذشته که سومین قهرمانی پیاپی یانگ بویز در لیگ سوییس به دست آمد، در ۳۵ بازی لیگ از ابتدا حضور داشت و تا ثابت کند نقش مهمی در ترکیب اصلی قهرمان فوتبال سوییس داشته است. او بیشتر به عنوان یک دفاع راست بازی می‌کند اما توانایی حضور در پست دفاع چپ را هم دارد.

رونی لوپس؛ از سویا به نیس با انتقال قرضی

هواداران لیگ فرانسه رونی لوپس را می‌شناسند. او یکی دیگر از شگفتی‌های تابستانی پاتریک ویرا برای باشگاه نیس بود. رونی لوپس در فصل ۱۷-۲۰۱۶ عضو تیم لیل بود و موفق شد در ۲۵ بازی ۴ گل و ۴ پاس گل ثبت کند. یک سال بعد، او به باشگاه موناکو که فوتبال حرفه‌ای را از همان‌جا آغاز کرده بود، بازگشت. لوپس در آن فصل ۱۵ گل و ۷ پاس گل برای تیم موناکو به ارمغان آورد و عملکرد خیره‌کننده‌ای را ثبت کرد. او بخش قابل توجهی از فصل ۱۹-۲۰۱۸ را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در نهایت تصمیم گرفت با قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون یورو به سویا بپیوندد.

دومین فصل ناامیدکننده پیاپی لوپس در سویا رقم خورد. او در فصل گذشته که پیراهن این تیم اسپانیایی را به تن کرده بود، تنها ۱۴ بار فرصت بازی در این ترکیب اصلی این تیم را پیدا کرد. لوکاس اوکامپوس، وینگر آرژانتینی، با هنرنمایی بی‌بدیلش در ترکیب سویا کاری کرده بود که رونی لوپس فرصت زیادی برای بازی نداشته باشد. بنابراین او تصمیم گرفت با بازگشت به لیگی که فوتبال را از آن‌جا آغاز کرده بود، شانس دوباره‌اش را امتحان کند. رونی لوپس با یک قراردادی یک ساله به باشگاه نیس آمده و اگر باشگاه فرانسوی از عملکرد او راضی باشد، گزینه خرید رونی لوپس از سویا هم در این قرارداد وجود دارد.

اکسل دیساسی؛ استاد رمس به موناکو با ۱۳ میلیون یورو

پس از قهرمانی موناکو در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ فرانسه، این باشگاه روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است. یک فصل بعد، آن‌ها نایب قهرمان لیگ شدند اما در فصل ۱۹-۲۰۱۸ موناکو خوش‌شانس بود که با قرارگرفتن در جایگاه هفدهم از سقوط به لیگ ۲ فرار کرد. آن‌ها فصل گذشته را هم در جایگاه نهم به پایان رساندند. در همه این سال‌ها، لئوناردو ژاردیم، تیری آنری و روبرتو مورنو روی نیمکت موناکو حضور داشتند. حالا هم نیکو کواچ، سرمربی سال‌های نه‌چندان دور اینتراخت فرانکفورت و بایرن مونیخ، هدایت موناکو را برعهده دارد.

اما موناکو دوست دارد جایگاهش در لیگ فرانسه را پس بگیرد. آن‌ها اکسل دیساسی، مدافع ۲۲ ساله استاد رمس را با ۱۳ میلیون یورو جذب کردند. دیساسی فصل گذشته به رمس پیوسته بود و در همه ۲۸ رقابت استاد رمس در لیگ یک فرانسه حضور داشت. با درخشش بازیکنانی مثل دیساسی، استاد رمس موفق شد فصل را بالاتر از تیم‌هایی مانند المپیک لیون و موناکو در جایگاه ششم به پایان برساند. موناکو امیدوار است با جذب دیساسی، خط دفاعی خودش را تقویت کرده باشد.

پائول برناردونی؛ بوردو به آنژه با ۷.۵ میلیون یورو

باشگاه آنژه که پنج سال پیش و پس از ۲۱ سال غیبت به بالاترین سطح لیگ فرانسه بازگشت، هرگز در پنج فصل اخیر در منطقه سقوط قرار نداشته است. آن‌ها از قرارداد تلویزیونی جدید لیگ فرانسه که درآمد بیشتری برای آن‌ها به ارمغان آورده، استفاده کرده‌اند و پائول برناردونی را از بوردو به خدمت گرفته‌اند. برناردونی یکی از استعدادهای فرانسوی بود که سابقه بازی در تیم کلرمن فوت و المپیک نیم را دارد.

او یکی از دروازه‌بانان اصلی تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه است و همیشه نمایش‌های قابل قبولی ارائه داده که شاید همین موفقیت‌ها هم باعث شده آنژه برای خرید او وارد عمل شود. برناردونی با انتقال به آنژه، رکورد نقل و انتقالاتی این تیم را با ۷.۵ میلیون یورو شکست.

منبع: پاندایتفید

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: