۵۶۹۶
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۳۹۹
سیاسی داخلی

تازه ها

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع درباره اهمیت شکسته شدن حصر تسلیحاتی و صنایع دفاعی ایران روشن‌گری کنند.

به گزارش فراتیتر، «حسام الدین آشنا» روز یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «در عجبم از جماعتی که دائما از نبرد نظامی سخن می‌گویند، اما از شکسته شدن حصر تسلیحاتی و صنایع دفاعی ایران دم نمی‌زنند. وقت آن است که نیروهای مسلح و وزارت دفاع درباره اهمیت این موفقیت روشن‌گری کنند.»

آشنا در توییت دیگری نوشت: «نکند این همه فحاشی‌ها و تهدیدها برای به حاشیه راندن واقعیتی به نام « شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران» باشد.خدا می‌داند این جماعت چه خواهد کرد در روزی که « حصر اقتصادی ایران» شکسته ‌شود.»

 نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ خبر داد و گفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

به موجب پیوست ب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس توافق بین‌المللی برجام که میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان جاری است، محدودیت خرید و فروش تسلیحات متعارف به و از ایران در ساعت ۸ شب به وقت نیویورک ۲۶ مهرماه پایان می‌یابد و جمهوری اسلامی مجاز خواهد بود به طور آزادانه به انجام این معاملات مبادرت ورزد.

۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ پنجمین سالگرد «روز تصویب» برجام است. از این روز، وفق قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، دولت‌ها دیگر ملزم به اخذ مجوز موردی از شورای امنیت برای انجام مراودات مندرج در بندهای ۵ و ۶(ب) قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله عرضه، فروش و انتقال تسلیحات و تجهیزات مربوطه به و از ایران نیستند. مضافا، محدودیت های مسافرتی برای افراد مندرج در فهرست ۲۲۳۱ لغو می گردد. باید تاکید نمود جمهوری اسلامی ایران همواره تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمالی علیه مردم ایران را بی اساس، ناعادلانه و غیرقانونی دانسته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: