۵۷۰۵
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۴۴۴
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

عضو ستاد ملی مقابله با کروناگفت: شرایط کرونا در کشور اسف‌بار است و دیگر هیچ تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد.

به گزارش فراتیتر، مسعود مردانی افزود: در شرایط کنونی وضعیت کشور از لحاظ همه گیری کرونا نامطلوب است و باید تمهیدات اساسی برای مقابله با موج سوم این ویروس اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تجمعات و سفرهای غیر ضروری بر اوج ابتلا به کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن بیشتر دامن زده، از مردم خواست به سفر نروند و به توصیه های مسوولان بهداشتی توجه کنند زیرا اگر همین وضعیت کنونی ادامه یابد مهار کرونا از کنترل خارج می شود.

مردانی تصریح کرد: باید پوشش جمعی برای مقابله با کرونا باید در کشور انجام شود، سعی کنیم به سفرهای غیرضروری اصلا نرویم دست به دست هم دهیم تا بیماری کنترل شود.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه کرونا در بسیاری از کشورها غوغا برپا کرده، ادامه داد: افرادی که کرونا بدون علامت با از دست دادن حس چشایی یا بویایی می گیرند به مانند کسانی هستند که به این بیماری را با علایم آشکار مانند سردرد، اسهال، حالت تهوع، تب، درگیری ریه و غیره تجربه می کنند و دستگاه تنفسی فوقانی آنها درگیر شده باید از حضور در سایر افراد خودداری کرده و به محل کار خود نیز نروند چون ناقل بوده و زنجیره وار کرونا را به دیگران منتقل می کنند.

به گفته مردانی، استفاده از ماسک در محیط خارج از خانه برای همه افراد ضروری است و همه ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کرونا بیماری نوپدیدی است که می توان از آن به عنوان پیچیده ترین تهدید سلامت بشر نام برد و منجر به مشکلات شدید تنفسی می شود، این ویروس از طریق تماس مستقیم با قطرات تنفسی یک فرد آلوده که می تواند ناشی از عطسه و سرفه باشد، منتقل می شود.

مردانی اظهار داشت: تماس با سطوح آلوده به ویروس و تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان می تواند راه دیگر انتقال ویروس به افراد باشد، ویژگی های این بیماری از جمله دوره مخفی و بدون علامت چند روزه، قدرت انتقال سریع و عدم پاسخ به درمان در بخشی از بیماران باعث شده نظام سلامت در مواجهه با این بیماری و همه گیری آن با چالش های پیچیده ای روبرو شود.

وی تاکید کرد: آموزش همگانی به منظور آگاه سازی، توانمندسازی و افزایش مشارکت جامعه با هدف رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه های مسوولان بهداشتی از راههای پیشگیری و سرایت کرونا است و جلوگیری از تجمع افراد ایزوله کردن افراد مبتلا از مراحل اولیه بیماری، شناسایی افراد پر خطر و استفاده مناسب از وسایل حفاظت شخصی مهم ترین راهبرد های کنترل این بیماری است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونا قادر است تا چندین ساعت بر روی سطوح بماند و استفاده مناسب از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده برای از بین بردن آن نیز در کنترل آن نقش مهمی دارد.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) گفت: تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

وی همچنین افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: