۵۷۱۸
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۵۱۰
رییس اتاق مشترک ایران و سوریه از راه‌اندازی ساختمان مرکزی تجارت ایرانیان در دمشق خبر داد و گفت: تأسیس این مرکز گامی برای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه است.

به گزارش فراتیتر و به نقل از اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، «کیوان کاشفی» با بیان اینکه مرکز تجارت ایرانیان در سوریه در مساحت چهار هزار مترمربع در دمشق و با سرمایه‌گذاری این اتاق خریداری، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: این ساختمان در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلف در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه، نمایشگاه ارائه می‌شود و موقعیت بسیار ممتازی جهت استقرار شرکت‌ها و فعالیت اقتصادی کشور ایران دارد.

وی با اشاره به فراهم شدن تجهیزات کامل، سالن‌های جلسات برای برگزاری نشست‌های اقتصادی در این مرکز، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز تجارت ایرانیان در سوریه امکان ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرهای مهمی مانند دمشق، حلب، حمص، لاذقیه را فراهم کرده است و هم اکنون نیز 24 شرکت ایرانی در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

عضو هیات رییسه اتاق ایران گفت: درحالی‌که شیوع بیماری کرونا موجب کاهش رفت‌وآمدها و ارتباطات تجاری شده، برای تکمیل و تجهیز این مرکز تلاش شد و در حال حاضر با تسهیل شرایط امکان فعالیت برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کشور مهیا شده است.

وی با ابراز امیدواری برای ارتقا سطح روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور با راه‌اندازی این مرکز، تصریح کرد: مرکز تجاری ایرانیان می‌تواند نقش مهمی در تحقق هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه تا پایان سال میلادی آینده داشته باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: