۵۷۲۳
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید : ۹۵۳
واکنش وکیلی به تهدید ذوالنوری علیه روحانی
وکیلی نماینده سابق مجلس گفت: استناد رئیس کمیسیون امنیت ملی به نظر اکثریت در صدور رأی اعدام رئیس‌جمهوری از نوابغ روزگار است و جای بسی تأسف دارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی باید زبان دیپلماتیک داشته باشد و از زبان خشونت و تقابل دوری کند.
به گزارش فراتیتر، در جلسه چهارشنبه هیئت دولت، روحانی در بخشی از سخنان خود به ماجرای صلح امام حسن (ع) اشاره و عنوان کرده بود امام حسن (ع) صلح کرد، چون اکثریت جامعه صلح می‌خواست. این گفته به سرعت در صدر اخبار قرار گرفته و واکنش‌های زیادی از سوی گروه‌ها و افراد مختلف نسبت به آن صورت گرفت. در این میان، توئیت مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به این گفته رئیس جمهور، با حاشیه‌های زیادی همراه بود. او در توئیت خود نوشت:
جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران با کم‌تر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی باید زبان دیپلماتیک داشته باشد/ کشور ظرفیت بازی سیاسی و جناحی را ندارد/ در این پنج شش ماه مدارا کنند
 
محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار فراتیتر پیرامون پیشنهاد صدور حکم اعدام برای رئیس‌جمهوری توسط رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: استناد رئیس‌جمهور به اکثریت برای تائید دیدگاهش و استناد رقیب دولت به اکثریت برای صدور حکم اعدام بدون استفاده از مکانیسم اطلاع از نظر اکثریت، موضوع مهمی محسوب می‌شود که در عرصه سیاست شکل گرفته است.
وکیلی اظهار داشت: یک رفراندوم می‌تواند نظر اکثریت را پیرامون صلح مشخص کند. راستی آزمایی همه این مسائل را عیان خواهد کرد. استناد رئیس کمیسیون امنیت ملی به نظر اکثریت در صدور رأی اعدام رئیس‌جمهوری از نوابغ روزگار است و جای بسی تأسف دارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی باید زبان دیپلماتیک داشته باشد و از زبان خشونت و تقابل دوری کند. این حرف از سوی هرکسی قابل‌تحمل است به جز رئیس کمیسیون سیاست خارجی کشور که باید زبان تعامل و دیپلماتیک داشته باشد.
وی افزود: در این مدت حرف‌ها و تحلیل‌های عجیب زیادی از طرف گروه‌های خاص دیده‌ایم. البته صحبت‌های جدید آن‌ها نوبرانه است. در شرایطی فعلی، کشور ظرفیت بازی سیاسی و جناحی را ندارد و آستانه تحمل مردم تمام شده است. در حالی که تمرکز مسئولان باید در شرایط کنونی بر حل مشکلات مردم باشد، اما هر روز در دام خودساخته دعوا‌های بی سرانجام گرفتار هستند که هیچ کدام از آن‌ها در مسیر مصالح ملت نیست.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: من جای رئیس‌جمهور بودم، به نظر اکثریت استناد نمی‌کردم. رئیس‌جمهوری معتقدند که الآن زمان صلح است؛ این نظر ایرادی ندارد و بسیار قابل تحسین است که رئیس‌جمهوری به این جمع‌بندی رسیده است، اما مسئول صلح رئیس‌جمهوری نیست. او توان کشیدن سوت صلح و یا شیپور جنگ را ندارد. باید از مکانیسم‌های نظرسنجی از مردم استفاده کرد. در کل صحبت‌های رئیس‌جمهور حرف چندان بزرگی به حساب نمی‌آید، اما واکنش‌ها و صدور حکم اعدام برای رئیس‌جمهوری حرف شاذی بود که احتمالش را نمی‌دادیم.
وکیلی در پایان گفت: ذوالنوری و همفکران او مدت‌ها است که مجلس را در اختیار دارند و باید برای این مدت کارنامه‌ای ارائه دهند، اما به نظر می‌رسد بیشتر حرف‌های شعاری از آن‌ها شنیده ایم. چند ماهی بیشتر به پایان عمر این دولت باقی نمانده و بهتر است این مدت را نیز مدارا کنند. اگر چه به احتمال فراوان دولت بعدی از آن‌ها خواهد بود، اما به نظر عملکرد دولت بعد نیز بهتر از این دولت نخواهد بود همان طور که مجلس یازدهم تا این لحظه کارنامه درخشان تری نسبت به مجلس قبلی ندارد. آن چه در میان این دعوا‌ها اتفاق افتاده این است که مردم آسیب دیده اند و هر لحظه فشار بیشتری بر آن‌ها وارد می‌شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: