۵۷۴۰
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴۹۱
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود.

به گزارش فراتیتر، سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: ماموریت سازمان پدافند غیرعامل ایجاد هماهنگی در تامین سیاست‌های دفاعی و نهادینه سازی دفاع در برنامه توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون اسلحه و در تعبیر ساده دیگر تامین و توسعه امنیت را می‌توان هدف اصلی پدافند غیرعامل دانست.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه از سال ۱۹۹۰ تاکنون تحولات روزآمدی در چهره و ماهیت تهدیدات رخ می‌دهد، گفت: تهدیدات انسانی دارای دکترین انسانی و برتری‌های دانش و تکنولوژی است. اما این تهدیدات از دهه پیش تا امروز بسیار تغییر کرده است چرا که رویکردها و سیاست‌ها در قبال این تهدیدات دستخوش تغییر شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود تصریح کرد: حتی در این زمینه خط قرمز دشمنان ما استفاده از گزینه نظامی است. نمونه آن در واکنش آنان به حمله ما به پادگان نیروهای آمریکایی در عراق بود که پاسخ شان به سمت گزینه نظامی نرفت چرا که از قدرت نظامی ما در صورت برخورد نظامی برحذر بودند. در واقع ما با اقداماتمان در زمینه مقاوم سازی و بازدارندگی نظامی کاری کردیم که مولفه قدرت ما بر دشمن تحمیل شده و آنان از تهدید نظامی ما فاصله گرفته‌اند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی آمریکایی‌ها در اقتصاد با محوریت دلار نقطه قوت اقتصادی یافته‌اند، اظهار کرد: آنان از این نقطه قوت استفاده می‌کنند تا اراده خود را تحمیل کنند و از آن سو وابستگی اقتصاد ما به دلار نقطه ضعف ماست و باید به سمتی برویم که این وابستگی منتفی شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی از هوشمندی سخن می‌گوییم یعنی فناوری‌های نو باعث تغییر ماهیت زیرساخت‌ها می‌شوند، تأکید کرد: ما امروز شاهدیم که تغییر ماهیت پول و زیرساخت‌ها باعث شده که ماهیت فیزیکی پول به ماهیتی سایبری و اعتباری بدل شود و پس اگر تهدیدی علیه پول و زیرساخت‌های اقتصادی آن انجام شود این تهدیدات از جنبه سایبری است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: