۵۷۴۵
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۳۷۱
سیاسی خارجی

تازه ها

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای با اشاره به فجایع چهار سال دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده از آمریکایی‌ها خواست تا به این بحران ملی خاتمه دهند.

به گزارش فراتیتر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای طولانی، چهار سال دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده را با واژه‌هایی همچون فساد، خشم، هرج و مرج، دروغ و خرابکاری توصیف کرد.

این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بزرگترین تهدید برای دموکراسی ایالات متحده و سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم است از رای‌دهندگان خواست تا به این بحران ملی پایان دهند.

در این مقاله آمده که دوره ویرانگر حکومت ترامپ در آمریکا در سطح داخلی و خارجی پیامدهای زیادی برای این کشور داشته و وی از اختیاراتی که کاخ سفید به او اعطا کرده بود برای سلب مشروعیت از مخالفان استفاده می کند. همچنین ترامپ منافع عمومی را در خدمت منافع تجاری و سیاسی خود قرار داده و او شایسته موقعیتی که اکنون در اختیارش قرار گرفته نیست.

این روزنامه زمانی که کنگره در محکومیت ترامپ به دلیل نقض قدرت شکست خورد از قانونگذاران و منتقدان وی خواست تا بر شکست دادن ترامپ در صندوق‌های رای متمرکز شوند.

نیویورک‌تایمز تاکید کرد که آمریکا در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ تحت آزمایش بزرگی قرار گرفته و انتخاب وی برای ۴ سال دیگر یک مرحله بدتر برای ایالات متحده خواهد بود. در حالی که آمریکایی ها برای ایستادن در صف های طولانی رای در سراسر این کشور آماده می شود، ترامپ حمله آشکاری علیه انتخابات و یکپارچگی آن آغاز کرده است. دونالد ترامپ از پایبندی به نتایج واقعی انتخابات امتناع ورزیده و گفت پیروزی وی همان چیزی است که به این انتخابات مشروعیت می‌بخشد و اگر پیروز نشود نتایج را در دادگاه‌ها و خیابان‌ها به چالش خواهد کشید.

روزنامه مذکور آمریکایی با پرداختن به موضوعاتی چون فساد گسترده دولتی، خشونت بیجای رئیس جمهور و بی‌توجهی آشکار به سلامت مردم و عدم توانایی در اداره بحران های کشور تلاش دارد تا آمریکایی‌ها را متقاعد کند که انتخاب دونالد ترامپ به مصلحت آنها نیست.

نیویورک تایمز در گزارش های خود در این زمینه از تصاویری که نشان دهنده سوابق بد ترامپ در مورد مسائلی همچون آب و هوا، حقوق زنان و نژادپرستی است استفاده می کند.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده که ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده در دوره مدرن آن معرفی شده است و دلیل پیروز شدن او در انتخابات سال ۲۰۱۶ رکورد زدن وی در افشای مشکلات و بحران های آمریکا بوده است. اما او نه تنها در این ۴ سال نتوانست مشکلی را حل کند بلکه بحران‌های مختلفی نیز به وجود آورد. ترامپ شخصیت نژادپرست و عوام فریبی دارد که به کارهایی که نکرده افتخار میکند. او وعده چیزهایی را می‌دهد که هرگز به آنها دست نخواهد یافت .ترامپ مهارت بالایی در نابود کردن دارد.

نیویورک تایمز نوشت: در حالی که جهان در تلاش برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی است ترامپ از معاهده بین المللی که انتشار کربن را محدود می کند خارج شد و به جای ارائه راه حل منطقی برای ورود مهاجران به آمریکا سرکوب مهاجران قانونی و غیرقانونی را آغاز کرد.در واقع دونالد‌ترامپ علاقه زیادی به ازبین بردن همه آنچه که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا انجام داده بود داشت؛ به طوری که شمار آمریکایی‌هایی که در سه سال اول بیمه درمانی خود را از دست دادند به ۲.۳ میلیون نفر افزایش یافت و قطعا این تعداد پس از بحران جدید ویروس کرونا و افزایش نرخ بیکاری بیشتر هم می‌شود

اوج عدم شایستگی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا در مقابله با بحران کرونا مشخص شد که او به جای نجات زندگی مردم شروع به دروغگویی و انکار پیامدهای این ویروس کرده و توصیه های علمی برای مقابله با آن را تحقیر کرد. او اهمیتی برای شرایط زندگی میلیون‌ها آمریکایی که شغل خود را نیز از دست داده‌اند قائل نیست. دونالد ترامپ در ماه سپتامبر و یک روز قبل از اینکه شمار جان باختگان کووید ۱۹ در ایالات متحده به ۲۰۰ هزار نفر برسد اعلام کرد که این ویروس هیچ کس را آلوده نمی کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز،دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات دست به هر کاری می زنند و در همین زمینه در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک هواداران خود را تحریک کرد تا آتش نفرت را در میادین روشن و فضای انتخاباتی را با دروغ و اطلاعات غلط و تبلیغات و تئوری‌های توطئه پرکنند. وی در حمله به دشمنان و مخالفان خود در زمینه خشونت طلبی تبحر خاصی دارد ؛اما بی توجه از کنار همه اقدامات خشونت طلبانه طرفدارانش عبور می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: