۵۷۵۲
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تعداد بازدید : ۳۶۸
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون ۶ هزار و ۲۴۷ هزار میلیاردتومان تسهیلات کرونا به ۳۱۳ هزار بنگاه آسیب دیده از شیوع ویروس کووید ۱۹ پرداخت شده است.

به گزارش فراتیتر، با شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته دولت حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده را در دستور کار قرارداد. براین اساس پرداخت تسهیلات کرونا به بنگاه‌های متضرر از شیوع ویروس کووید ۱۹ از سیزدهم خردادماه آغاز شده است.

در ابتدا تنها بنگاه‌های دارای کد بیمه‌ای اجازه ثبت نام در این سامانه را داشتند، اما در مرحله بعد مشاغل غیررسمی که کد بیمه‌ای نداشتند هم مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شدند. در مجموع ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شد. تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل این ۱۴ رسته شامل سه میلیون واحد است که یک میلیون و ۳۰۰ واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و یک میلیون و ۷۰۰ واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند. همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

براساس این گزارش در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، نرخ سود تسهیلات نیز ۱۲ درصد و بازپرداخت آن از مهرماه جاری است.

پرداخت این تسهیلات در چند دوره با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا تمدید شد و براساس آخرین اطلاعیه بانک‌ مرکزی تا پایان مهرماه ادامه دارد و متقاضیان تنها دو روز دیگر فرصت دارند درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کنند.

«حسین محمودی» مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: از میان ۵۵۱ هزار پرونده متقاضی دریافت وام کرونایی ۳۱۳ بنگاه تسهیلات دریافت کردند.

به گفته وی تا کنون ۶ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و عصر امروز نیز جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا برگزار می‌شود و در آن درباره تمدید مهلت پرداخت تسهیلات کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

محمودی اظهارداشت: پیش بینی ما این است که مهلت ثبت نام متقاضیان تمدید نشود اما دوره پرداخت وام کرونا با توجه به پرونده‌های متقاضی تمدید شود.

به گزارش ایرنا، سه شنبه گذشته هشتمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای کرونا برگزار شد و «عیسی منصوری» معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون از پرداخت پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده از کرونا خبر داد.

براین اساس طی یک هفته گذشته ۲۱ بنگاه مبلغ ۴۴۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: