۵۷۸۱
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۴۴۶
اعضای شورای شهر تهران به لایحه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه مترو و اتوبوس رای منفی دادند.

به گزارش فراتیتر، در جریان دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در مورد افزایش نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی مورد بررسی قرار گرفت. 

محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل با قرائت گزارش کمیسیون گفت: شهرداری تهران لایحه‌ای را به شورا آورده که برای بار دوم در سال ۱۳۹۹ نرخ کرایه افزایش یابد و اعلام کرده با توجه به مشکلات شبکه حمل و نقل عمومی در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید درآمدها لازم است که ۲۵ درصد به نرخ کرایه‌ها اضافه شود.

او ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که با توجه به پیشنهاد ۲۵ درصدی، به طور متوسط ۲۰۰ تومان به کرایه‌ها اضافه می‌شود، اما اگر ما این را تصویب کنیم معلوم نیست که هیات تطبیق با افزایش دوباره کرایه در یکسال موافقت کند و از سوی دیگر میزان درآمد پنج ماهه پایانی سال برای شهرداری زیاد نیست.

علیخانی گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت ۵۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری محقق می‌شود، اما بعید می‌دانیم که این عدد به دست بیاید و در بررسی‌ها مشخص شد هزینه این افزایش نرخ برای مدیریت شهری قطعا بیشتر از منافع آن خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان این‌که شهرداری تهران باید مطالبات خود را از دولت وصول کند، افزود: تنها در یک حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۳۹۸ سهم شهرداری ۷۲۰ میلیارد تومان بود که تنها ۲۰ میلیارد تومان آن محقق شده و در شش ماهه اول امسال نیز ۸۰۰ میلیارد تومان باید وصول می‌شد که حتی یک ریال هم ندادند.

او گفت: ما در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که لایحه پیشنهادی شهرداری را رد کنیم اما با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌ها در مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌ها و همچنین کاهش درآمدها پیشنهاد داده‌ایم که دولت از محل صندوق ملی به شهرداری کمک کنند و برهمین اساس پیشنهاد دادیم که سازمان برنامه و بودجه نسبت به ایجاد ردیف بودجه ناشی از جبران خسارات ویروس کرونا به میزان ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

علیخانی گفت:‌همچنین شهرداری موظف است با ستاد کرونای تهران وارد مذاکره شده تا نسبت به پیگیری مطالبات جبران ضرر و خسارات وارده از ابتدای کرونا به اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی و پایانه‌ها از محل اعتبارات ستاد ملی اقدام کند و قرار شد پیشنهادات ما جایگزین لایحه شهرداری شود.

لایحه افزایش  ۲۵ درصدی نرخ کرایه مترو و اتوبوس رای نیاورد. 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: