۵۷۹۹
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۹۸۸
صفحه نخست عمومی

اخبار ویژه

گزارش لحظه‌ای فراتیتر از صحن علنی مجلس
رئیس مجلس در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس گفت که در این نشست تصمیماتی در باره تأمین کالاهای اساسی و تهاتر این کالاها و تأمین ارز موردنیاز آن از اهمّ مسائل مورد بحث در نشست غیرعلنی امروز مجلس بود.
به گزارش فراتیتر، جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و برای بررسی گرانی‌های اخیر با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
لازم به ذکر است پس از جلسه غیرعلنی پارلمان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی درباره هفته نیروی انتظامی در صحن علنی پارلمان سخنرانی خواهد داشت.
 
آغاز نشست علنی چهارشنبه ۳۰ مهرماه مجلس
نشست علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
محمد باقر قالیباف با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز صبح نمایندگان گفت: از ساعت ۸:۱۵ امروز صبح جلسه‌ای داشتیم که تا همین لحظه به طول انجامید. موضوعات مربوط به مسائل اقتصادی با اولویت حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت در حوزه قیمت‌ها، توزیع کالا‌ها و تامین کالا‌ها بود.
وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در حوزه مسائل مربوط به بازار فولاد و شرکت‌های فولادی در بورس توافقات خوبی صورت گرفت. ان‌شاء‌الله در فرصتی مناسب توضیحاتی در این زمینه خواهیم داد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همچنین برای تامین کالا‌ها و تهاتر کالا در اصلاح روند صادرات و واردات و تامین ارز نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.
قالیباف همچنین با اشاره به جلسات مجلس شورای اسلامی با وزرای اقتصادی بیان کرد: مطمئن هستیم پیرو این جلسات شاهد تثبیت در بازار بورس و ادامه روند کاهشی قیمت دلار خواهیم بود. ان‌شاء‌الله در فرصت مناسب توضیحات بیشتری خواهیم داد.
 
ماموریت‌های نیروی انتظامی شبانه روزی است/ ۱۰ هزار مقر ثابت و ۳۰ هزار گشت سیار همزمان در کشور فعال است

سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول و هفته گرامیداشت نیروی انتظامی از ریاست مجلس، هیات رئیسه و نمایندگان که فرصت ارائه مطالب را به نیروی انتظامی دادند، تشکر کرد.
سردار اشتری اضافه کرد: گستره ماموریت‌های ناجا بر کسی پوشیده نیست و نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور فعال است؛ مرزبانان ما در ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه حضور فعال دارند، همچنین در شهرها، روستاها، جاده‌ها و هر کجا که مردم ساکن هستند، نیروی انتظامی حضور دارد.
وی با تأکید بر اینکه امنیت بستر تحقق هر هدفی است که در کشور می‌خواهیم به آن برسیم، تصریح کرد: اگر امنیت نباشد ما در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به موفقیت نخواهیم رسید از این رو برای ارتقاء امنیت همه باید تلاش کنند.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات خود برای برخورد با محتکرین اقلام بهداشتی گفت: در مبارزه با محتکرین و افراد سودجو که از این شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا سوء استفاده کرده و اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کردند، قاطعانه برخورد کرده و ده‌ها میلیون ماسک و اقلام مورد نیاز مردم برای پیشگیری از کرونا را کشف کردیم.
فرمانده ناجا ادامه داد: در بحث فضای مجازی و کانال‌هایی که تشویش اذهان عمومی می‌کردند، بیش از ۳ هزار تارنما شناسایی شدند و با تذکر، تماس تلفنی، احضار و بعضاً تشکیل پرونده و ارسال به مقام قضایی، آرامش در فضای مجازی ایجاد شد.
وی افزود: در بحث فاصله گذاری اجتماعی که کار بسیار دشواری بود، نیروی انتظامی با کمک مسئولان سایر بخش‌ها و همچنین بسیج، ورود پیدا کرد و اقدام بزرگی را صورت داد و در حال حاضر نیز در حال اجرای این ماموریت است.
سردار اشتری بیان کرد: همچنین برای ضدعفونی کردن معابر و محل‌های عمومی از همه تجهیزات استفاده کردیم، در حال حاضر نیز این اقدام ادامه دارد.
فرمانده ناجا افزود: افزایش توان ناجا، تقویت زیرساخت‌ها و پایه اعتبارات این نیرو که ضعیف است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد. ممکن است در این وضعیت که مشکلاتی به دلیل تحریم‌ها به وجود آمده است، اعتبارات و گشایش‌ها آنچنان نباشد، ولی نیروی انتظامی باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد.
سردار اشتری گفت: امید است در برنامه‌های ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه، مجلس شورای اسلامی اهتمام و توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و توان اولیه نیروی انتظامی داشته باشد. البته با توجه به تمام کسری ها، فشار‌ها و کمبود اعتباراتی که وجود دارد، نیروی انتظامی از ماموریت‌های خود غافل نمانده است.
فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی مقتدر و باصلابت و با اقتدار برخاسته از قانون در مقابل گردن‌کشان و عوامل مخل امنیت می‌ایستد و در مواجهه با مردم و قربانیان جرم با رحمت و رأفت برخورد می‌کند، اقتدار ما برای هر شخص و هر گروهی است که قانون‌شکنی کنند، اقتدار ما برای کسانی است که مخل نظم و امنیت هستند و حتماً در مقابل اراذل، اوباش و گردن‌کشان و هر شخصی در هر موقعیتی که باشد و بخواهد به حقوق مردم تجاوز کند محکم می‌ایستیم و البته با مردم عزیز با رأفت و مهربانی برخورد خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در خصوص موضوع ترافیک و راه‌ها در جهت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای هم اقدامات خوب و موثری از سوی همکارانم انجام شده است.
 
ناطقان امروز چه گفتند؟
فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا سخت است، ولی سخت‌تر از آن خودتحریمی است که شما به ملت وارد کردید؛ قطعا می‌دانید کشورمان از هر جهت دارای مرز‌های خشکی و آبی است شمال، جنوب، شرق و غرب کشور با دنیا هم مرز و دارای ۳۹ بازارچه مرزی هستیم که ۲۰ تای آن فعال و ۱۹ بازارچه غیرفعال و بیشترین آن با ۱۳ بازارچه متعلق به سیستان و بلوچستان است که تنها ۷ مورد آن فعال است.
محمد علی پور در نطق میان دستور گفت: مسئله اصلی و اساسی روز همه آحاد جامعه گرانی‌های سرسام آور و غیرقابل تحمل و بی توجهی دولت به مشکل اساسی مردم است. همان شعار تبلیغاتی جناب آقای روحانی در ایام تبلیغات دوره دوم ریاست جمهوری که می‌فرمود شب می‌خوابن و صبح بیدار می‌شوند و افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنند امروز این شعار جناب روحانی به جای شب تا صبح به ساعت کشیده و مصداق عملی پیدا کرده است.
سید محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: گلایه و شکوه از گرانی‌های کمرشکن، بیکاری، تورم افسارگسیخته، نبود یا ضعف شدید نظارت، نبود مدیریت هوشمند، دلسوزانه و دردمند و درونگرا و متاسفانه برون گرا و بیگانه نگر و برجام محور، گلایه و شکایت از مدیریت از درون اتاق یا ویلای شیشه‌ای و نظر سنجی‌های چشم برزخی است. گلایه از قول‌های انتخاباتی درآمد آنچنان سرشار اقتصادی، مالی و مردم است.
 
پایان جلسه علنی ۳۰ مهرماه مجلس/ جلسه بعدی ۵ آبان ماه
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۲ به صدا درآورد.
نایب رئیس مجلس زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت ۸ صبح (دوشنبه، ۵ آبان ماه) اعلام کرد. 
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: