۵۸۲۹
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید : ۵۱۸
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند افزایش بستری در بیمارستان‌ها از دو هفته قبل آغاز شده است، گفت: خوشبختانه تا پایان امسال نیز ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور به ظرفیت تخت‌ها اضافه خواهد شد‌.

به گزارش فراتیتر، «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا پایان امسال نیز ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور به ظرفیت تخت‌ها اضافه خواهد شد‌ و از حدود دو هفته‌ قبل، روند افزایشی برای بستری در بیمارستان‌ها داشتیم.

وی ادامه داد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از هموطنان باعث شده که برخی از افراد که این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، به ویروس کرونا مبتلا شوند.

جان بابایی بیان کرد: شکل جدید ابتلا به ویروس کرونا، خانوادگی است و موارد زیادی از ابتلای خانوادگی داریم که همزمان در بیمارستان‌ها بستری هستند، بنابراین خواهشی که از همه مردم داریم این است که افراد مبتلا به ویروس کرونا در صورتی که علائم خفیف دارند، در منزل استراحت کنند، البته باید شرایط قرنطینه را در منزل رعایت کرده تا اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

وی ادامه داد: در قرنطینه رعایت ویژه انجام دهید به خصوص اگر افراد سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای در منزل باشند.

جان بابایی بیان کرد: میزان بیماران بدحال در هنگام مراجعه به بیمارستان بیشتر شده که یکی از دلایل آن، مراجعه دیرهنگام به بیمارستان خواهد بود، بخش زیادی از بیماران با درمان مناسب خوب می‌شوند، اما باید به موقع مراجعه کنند تا درمان را به موقع دریافت کنند و نسبت به فصل‌های بهار و تابستان، بیماران در حال حاضر بدحال‌تر هستند، البته میزان پذیرش در بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته بهتر شده که امیدواریم با مراعات بیشتر مردم با روند کمتر بستری مواجه شویم.

وی گفت: اصل بر این است که مردم بیمار نشود و اگر بیمار در مراحل اولیه بستری شود، احتمال نجات او به مراتب بیشتر خواهد بود، همچنین زیرساخت‌های خوبی برای تامین اکسیژن ساز نیز فراهم شده که با حمایت‌های رییس جمهوری در اختیار بیمارستان‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: