۵۸۴۲
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۲۲۰۹
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

نازی کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:
بازار سرمایه ایران در انتظار انتخابات امریکا است و با توجه به اصلاحی که بازار نسبت به قیمت دلار داشت، وجوه روانه بازار خواهند شد و بعد از انتخابات ۳ نوامبر بازار سرمایه شرایط بهتری را تجربه می‌کند.

بازار سرمایه ایران در انتظار انتخابات امریکا است/ از هفته آینده بورس معقول‌تر می‌شود

به گزارش فراتیتر، بازار سرمایه از ابتدای هفته تا کنون نوسانات بسیاری را تجربه کرد و تلاش‌های مجلس شورای اسلامی و دولت به صورت ملموس در بازار مشاهده نشده است. در روز‌های گذشته در حالی فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد خبر از کسب حدوداً ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی می‌دهد که در ماه‌های اخیر بیش از ۱.۵ تریلیون تومان معادل ۲۵ تا ۳۰ درصد کل ارزش بورس از دست رفته است.
برای بررسی شرایط بازار در هفته گذشته و روز‌های پیش رو، فراتیتر گفتگویی با رضا نازی کارشناس بازار سرمایه داشته است. نازی با اشاره به انتشار گزارش‌ها در سامانه کدال گفت: دیروز آخرین روزی بود که گزارش‌های صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت‌ها در کدال منتشر شد. در آخرین روز بازار در این هفته شاهد بودیم که عرضه کمتر و تقاضا در بازار تقویت شده بود. از سویی قیمت‌های جهانی مثل مس هم وضعیت خوبی را داشتند. بازار در انتظار گزارش‌های شش‌ماهه است و افت ۷ هزار واحدی شاخص کل را در روز گذشته تجربه کردیم. ارزش معاملات هم تقریباً بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود.
وی افزود: بازار سرمایه ایران در انتظار انتخابات امریکا است و تقریباً در دو هفته آینده بازار رینجی را خواهیم داشت که وجوه در صنایع مختلف در حرکت خواهند بود. در نتیجه بازار در همه صنایع یک دست نخواهد بود. به نظر می‌رسد که از هفته آینده بازار تا حدودی معقول‌تر باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: با ورود گزارش‌ها به کدال سمت‌وسوی بازار در صنایعی که گزارش‌های مناسب دارند، بهتر خواهد بود. در روز‌های گذشته صنایع پتروشیمی و فولادی گزارش‌های مناسب داشتند که در نهایت اقبال نسبت به سهام این شرکت‌ها بیشتر شد. با توجه به اصلاحی که بازار نسبت به قیمت دلار داشت، وجوه روانه بازار خواهند شد و بعد از انتخابات ۳ نوامبر بازار سرمایه شرایط بهتری را تجربه می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: