۵۸۴۸
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۷۷۶
سیاسی خارجی

تازه ها

مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران و روسیه تدابیری را بر تاثیر گذاشتن روی افکار عمومی آمریکایی‌ها در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش فراتیتر، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت واشنگتن در یک کنفرانس خبری، ایران و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

اتکلیف مدعی شد: ایران و روسیه تدابیری را برای تاثیر گذاشتن روی افکار عمومی آمریکایی‌ها اتخاذ کرده‌اند.  

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ادامه ادعا کرد که ایران ایمیل‌هایی برای تشویق به ناامنی در آمریکا و ضربه زدن به دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهور ایالات متحده ارسال کرده است.

راتکلیف در ادامه تصریح کرد: ما می‌دانیم که روسیه حتی اطلاعاتی درباره رای‎دهندگان آمریکایی در اختیار دارد.

پیشتر بارها مقامات آمریکایی ایران و روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده بودند.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد اتهام دخالت در انتخابات آمریکا، گفت: برخلاف ایالات متحده، ایران در انتخابات کشور‌های دیگر دخالت نمی‌کند.
 
علیرضا میریوسفی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به ادعای جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ که ایران و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد، این مطلب را در صفحه توئیتری خود منتشر ساخت.

وی افزود: جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خود در بالاترین سطح است. این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رای دهندگان به امنیت انتخابات ایالات متحده نبوده و واهی است.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: ایران هیچ علاقه‎ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا می‌بایست به اتهامات بدخواهانه و خطرناک خود علیه ایران پایان دهد.

این نخستین باری نیست که آمریکایی‌ها کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات خود متهم می‌کنند در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها مدعی تقلب در انتخابات این کشور شده و کوشیده است سلامت آن را در صورت باخت خود زیر سوال ببرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: