۵۸۵۱
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۱۳۳۶
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:
مهریه باید دو عدد داشته باشد، در مدل اول زن و مرد با هم به تفاهم برسند که در صورت حیات اگر جدا شدند، مهریه یک رقم مشخص داشته باشد و بعد از حیات مرد رقم مهریه تفاوت داشته باشد تا در زمان حیات ضربه به هیچ کدام نخورد. در نبود مرد هم همسر مهریه را کمال و تمام بگیرد.
به گزارش فراتیتر، در روز‌های گذشته با توجه به افزایش نرخ سکه در ماه‌های اخیر شاهد تجمع اعتراضی محکومان مهریه در مقابل مجلس شورای اسلامی بودیم. این معترضان نسبت به قانون حبس برای افرادی که استطاعت مالی پرداخت مهریه را ندارند، اعتراض داشتند و پلاکارد‌هایی با همین مضمون نیز در دست گرفته بودند.
 
بهتر است مهریه دو رقمی شود/ مهریه طلاق با مهریه بعد از فوت همسر تفاوت داشته باشد
برخی از مردان حاضر در این تجمع می‌گفتند بیش از ۱۰ سال از پرداخت مهریه آنان سپری می‌شود و اکنون با افزایش نرخ سکه طلا، توان پرداخت آن را ندارند. در ادامه فیلم تجمع در مقابل مجلس را مشاهده می‌کنید.
 

در میان آنان کودک ۹ ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد که پلاکاردی با مضمون «مادرم مرا به مهریه فروخت» و «من هم قربانی مهریه‌ام» در دست داشت.
 
بهتر است مهریه دو رقمی شود/ مهریه طلاق با مهریه بعد از فوت همسر تفاوت داشته باشد

خبرنگار فراتیتر در خصوص واکنش مجلس به این تجمع گفتگویی با سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس داشت. ذاکر در ابتدای این گفتگو گفت: قانون مهریه نیازمند اصلاح است و در قانون حمایت از خانواده اصلاحاتی انجام شده است. بر اساس آن قانون تا ۱۱۰ سکه، امکان مطالبه مهریه وجود دارد و بیش از این تعداد عندالاستطاعه است. این اصلاح قانون تأثیرخوبی در حل مشکلات به وجود آمده داشت، اما با توجه به تحولات اقتصادی، ما نیازمند مقررات اورژانسی در این باره هستیم. به همین منظور چندین تاکنون پیشنهاد از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس مطرح شده است. برای مثال این که قیمت سکه در زمان ازدواج ملاک قیمت مهریه باشد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مهریه معامله نیست. مهریه ضامن استقلال خانم‌ها در زمانی است که یک زن همسرش را از دست می‌دهد. با مهریه، بانوان بعد از فوت همسر محتاج افراد دیگر نمی‌شوند. باید جایگاه و شخصیت بانوان از دیدگاه اسلام حفظ شود. مهریه دینی است که در صورت فوت همسر باید پرداخت شود.
ذاکر ضمن ارائه پیشنهادی گفت: بهتر است مهریه به دو صورت باشد. در مدل اول زن و مرد با هم به تفاهم برسند که در صورت حیات اگر جدا شدند، مهریه یک رقم مشخص داشته باشد و بعد از حیات مرد رقم مهریه تفاوت داشته باشد تا در زمان حیات ضربه به هیچ کدام نخورد. در نبود مرد هم همسر مهریه را کمال و تمام بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: