۹۴۲
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۵۲۷
بزرگ‌ترین رویداد معرفی و بررسی تلفن‌های هوشمند جهان سه شرکت شناخته‌شده را برای نمایشگاه امسال از دست داد. آن‌ها اعلام کرده‌اند به دلیل خطر احتمالی آلودگی به ویروس کرونا، تصمیم گرفتند در این نمایشگاه حاضر نباشند.
به گزارش روی تیتر، کنگره جهانی موبایل از ۲۴ تا ۲۷ فوریه و به رسم هر ساله در شهر بارسلون برگزار می‌شود. معمولا هر سال بیشتر از ۱۰۰هزار تولیدکننده و فعال بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در این نمایشگاه حاضر هستند. بخش مهمی از این کنگره به توسعه و معرفی محصولات جدید تولیدکنندگان خلاصه می‌شود. اما امسال تغییرات بسیاری در مراسم ایجاد شده است. برخی از بزرگترین فعالان بازار تلفن‌های هوشمند، تصمیم گرفتند به دلیل شیوع بیماری کرونای ووهان از حضور در مراسم امتناع کنند. خطر آن‌قدر جدی است که شرکت‌ها از درخشش در این بازار که ارزش آن فراتر از هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، امتناع کنند.

در کنار غیبت برخی از معتبرترین برندها، ۲۸۰۰ غرفه و شرکت نیز تایید کردند که در کنگره جهانی موبایل حاضر نیستند. بیشتر آن‌ها در حوزه هوش مصنوعی و ارتباطات فعالیت می‌کردند. این موسسه‌ها تاکید دارند با توجه به ارتباط بسیار زیادی که در کنگره جهانی موبایل وجود دارد (از دست به دست‌شدن تلفن‌های هوشمند تا تعامل جدی میان مخاطبان) تصمیم گرفتند در بارسلون غایب باشند. البته ویروس کرونای ووهان تنها کنگره جهانی موبایل را تحت تاثیر قرار نداده است. بسیاری از مسابقات ورزشی در آسیا نیز تعطیل شدند. حتی برگزاری نمایشگاه هنری بازل در هنگ کنگ هم تعطیل شد. این نمایشگاه قرار بود در اواسط ماه مارس آغاز شود.

کنگره جهانی موبایل امسال اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که نسل پنجم ارتباطات اینترنتی که به ۵G شهرت دارد، بخش مهمی از نمایشگاه امسال است. شرکت هواوی اعلام کرده به‌زودی از تولید و عرضه گسترده تجهیزات این شبکه رونمایی خواهد کرد. اتفاقی که ممکن است در کنگره امسال رخ دهد. با این حال بسیاری از رسانه‌ها اعتقاد دارند تحریم‌های شدید ایالات متحده بر علیه هواوی، ممکن است این مجموعه چینی را در توسعه محصولاتش دچار مشکلاتی بسیار بزرگ کند. ادعایی که هواوی آن را رد کرده است.

اریکسون، شرکت مخابراتی سوئدی که سال‌های سال است در بازار تجهیزات ارتباطی حضور دارد هم اعلام کرد در نمایشگاه امسال شرکت نمی‌کند. آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند باتوجه به استقبال گسترده خبرنگاران و مردم حاضر در کنگره از محصولات این شرکت، اریکسون نمی‌تواند سلامتی همه حاضران را در برابر ویروس کرونا تضمین کند؛ بنابراین از حضور در این کنگره انصراف داد. با این حال تولیدکننده ژاپنی هم تصمیم مشابهی گرفته است. سونی اعلام کرد در مراسم امسال حضور ندارد، اما برای معرفی محصولات خود، از پوشش ویدیویی زنده در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کند. سیاستی که شاید در مقایسه با آمازون و اریکسون، هوشمندانه‌تر باشد.
منبع: سی ان ان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: