۹۴۵
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۶۳۶
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

تلاش‌های دقیقه نودی اصولگرایان برای رسیدن به لیست واحد
فهرست کامل شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) برای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات، دو روز پیش یعنی بیست و یکم بهمن ماه منتشر شد.
 
آیا بالاخره اصولگرایان به لیست مشترک می‌رسند؟
به گزارش روی تیتر، فهرست کامل شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) برای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات، دو روز پیش یعنی بیست و یکم بهمن ماه منتشر شد. در میان اسامی این لیست که به سر لیستی محمد باقر قالیباف چیده شده بود، نام افراد شناخته شده‌ای همچون عبدالحسین روح الامینی، کیومرث هاشمی، الیاس نادران، مصطفی میرسلیم و سید محمود نبویان دیده می‌شود. با توجه به عدم حضور چند چهره شاخص اصولگرا و چند شخصیت تازه شناخته شده که انتظار می‌رفت در لیست حضور داشته باشند، می‌شد حدس زد انتقادات از این لیست به زودی آغاز می‌شود و همین اتفاق نیز افتاد.
 
از این بین می‌توان به افرادی همچون مرتضی آقا تهرانی، رضا تقی‌پور، بیژن نوباوه وطن، وحید یامین‌پور، حمید رسایی، غلامرضا مصباحی مقدم، سید امیر سیاح و ... اشاره کرد.

اما قالیباف با انتشار عکسی از لیست شورای ائتلاف در توییتر خود نوشت: "من به شما وعده داده بودم که دغدغه مجلس آینده همان دغدغه مردم یعنی اقتصاد است. لیستی که به نام بنده اعلام شده است، مورد تایید نیست. "
از سوی دیگر سید امیر سیاح در توییتی به انتقاد از این لیست پرداخت و نوشت: "با خط ونشان محکمی که درباره اجرای ماده ۲۹ در مجلس آتی برای شورای ائتلاف کشیدم حدس می‌زدم که اسمم را از لیست‌شان خط بزنند، اما انتظار نداشتم فقط ۲ اقتصاددان در لیست نهایی بگذارند. انگار نه انگار مساله اصلی کشور اقتصاد است. "

وحید یامین پور نیز در توییتی نوشت: "از فهرست شورای ائتلاف کنار گذاشته شدم. انصراف نخواهم داد. "
جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشت: "این لیستی که برای جریان انقلاب زحمت کشیدید تهیه کردید به شدت نیازمند نهی از منکر هست. "

محمد صالح مفتاح از فعالان رسانه‌ای نزدیک به محمدباقر قالیباف نیز توییت کرد: "این لیست ممکن است با محوریت فرد دیگری شکل بگیرد و تنها کسی که می‌تواند برای لیست نو و انقلابی نقش محوری ایفا کند، کسی جز محمدباقر قالیباف نیست. "

در ادامه روند انتقادات به این لیست، غلامرضا مصباحی مقدم عضو و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: "خروجی لیستی که از سوی شورای ائتلاف منتشر شده است، متاسفانه مورد تایید جامعه روحانیت مبارز قرار نگرفت. ".
اما حداد عادل، رییس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در پاسخ به این انتقادات گفت: "تلاش کردیم تا «جوانگرایی» را که مدنظر رهبری بوده و نیاز امروز انقلاب است، رعایت کنیم. "

در این شرایط گمانه‌زنی‎ها در مورد انتشار لیست جداگانه‌ای از سوی قالیباف شدت گرفت. در روز‌های اخیرفهرست جدید به نام یاران قالیباف انتشار یافت. اما انتساب این لیست به قالیباف، از سوی محمود رضوی، چهره نزدیک به وی، تکذیب شد. وی توییت کرد: "لیست‌هایی که به نام آقای دکتر قالیباف یا سرلیستی ایشان و یا با عناوین یاران، همراهان و از این قبیل صحت ندارد. در صورت نهایی شدن لیست مورد تایید ایشان به صورت رسمی و از اکانت‌های معتبر اعلام می‌شود. "

با این حال منصور ارضی نیز اعلام کرده "از آنجا که لیست‌های ارائه شده آنچه مدنظر طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیست" در روز‌های آینده لیستی ارائه خواهد کرد.

در این آشفته بازار اصولگرایان و در کمتر از ده روز مانده به انتخابات مجلس، انتظار وحدت حداکثری از سوی اصولگرایان و رسیدن به لیستی واحد، توقع بی‌جایی است. با توجه به این چند دسته‌گی و اختلاف نظر‌ها بعید نیست این جریانات به درون مجلس آینده نیز کشیده شود تا مجلس یازدهم هم مانند مجلس دهم دارای یک جریان مقتدر غالب و متحد نباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: