۳۸۸۹
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
تعداد بازدید : ۴۲۸۱

به گزارش فراتیتر، انسان‌ها بدون شک نمی‌توانند بدون آب و غذا بیشتر از چند روز زنده بمانند. کسب انرژی از آب و غذاهای گوناگون بخش مهمی از زندگی ما است و در طبیعت انسان وجود دارد. اما شاید جالب باشد که بدانید تعدادی از حیوانات این توانایی را دارند که بدون خوردن غذا یا نوشیدن آب برای مدتی طولانی به زندگی ادامه دهند. بله باورکردنی نیست و چنین حقیقتی کاملا وجود دارد. در ادامه می‌توانید با ۱۰ حیوان که می‌توانند ماه‌ها بدون آب و غذا زندگی کنند، آشنا شوید.

یک؛ الم

Animals that can live without food - olms

این حیوان که در گروه مهره‌داران گوشتخوار قرار می‌گیرد معمولا در آب‌های شبه‌جزیره بالکان و ایتالیا دیده می‌شود و بدون شک قدرتمندترین حیوانی است که می‌تواند برای مدتی بسیار طولانی بدون آب و غذا به زندگی خود ادامه دهد. الم حیوانی است که می‌تواند به مدت ده سال بدون خوردن و آشامیدن زندگی کند و تنها از لیپیدها (چربی‌های ذخیره در بدنش) بهره بگیرد. او از گلیکوژن‌های کبدش هم یاری می‌گیرد.

دو؛ شتر

Animals that can live without food - camels

آیا شما می‌دانید که کوهانی که پشت شتر وجود دارد دقیقا چه کاربردی دارد؟ این کوهان یا کوهان‌ها در حقیقت ذخیره چربی‌های شتر هستند که به این موجود کمک می‌کند تا ۴۰ روز بدون هیچ مشکلی در بیابان و صحرا به زندگی خود ادامه دهد.

سه؛ کوسه

Animals that can live without food - sharks

به صورت کلی، کوسه‌ها موجودات بسیار جذاب و حیرت‌انگیزی هستند و یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایشان هم آن است که می‌توانند بدون خوردن غذا حدود ۸ تا ۱۰ هفته به زندگی ادامه دهند. نکته جالب‌تر این که کوسه وقتی گشنه‌تر از قبل می‌شود این توانایی را دارد تا مهارت‌های شکار خودش را بیشتر از قبل نمایش دهد.

چهار؛ مار

Animals that can live without food - snakes

متابولیسم یا همان سوخت و ساز اندام و سیستم بدن مار در زمستان و فصول سرد تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این قابلیت جذاب و باورنکردنی به مار کمک می‌کند تا توانایی زنده‌ماندن بدون غذا را حتی تا یک سال داشته باشد. به عبارت دیگر، مار می‌تواند برای حدود یک سال بدون خوردن هیچ غذایی به زندگی ادامه دهد.

پنج؛ عنکبوت

Animals that can live without food - spiders

عنکبوت‌ها به صورت کلی از غذاهایی که در مکان‌های مختلف مخفی یا ذخیره کرده‌اند، استفاده می‌کنند. اما وقتی هیچ غذایی برای به دام انداختن یا خوردن وجود نداشته باشد، این فرصت را دارند تا سه یا چهار ماه بدون غذا زندگی کنند. آن‌ها حتی می‌توانند تا یک سال بدون غذا به زندگی ادامه دهند.

شش؛ پنگوئن

Animals that can live without food - penguins

سوخت و ساز یا متابولیسم پنگوئن‌ها هم در فصول سرد کاهش پیدا می‌کند. این واکنش به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون آب و غذا حدود ۲ تا ۴ ماه زندگی کنند. در فصول سرد سال، این پنگوئن‌های نر هستند که مسئولیت گرم‌کردن و نگهداری از بچه پنگوئن‌ها را برعهده دارند. بنابراین پنگوئن‌های ماده مجبور هستند با دمای زیر صفر درجه هوا مبارزه کنند تا بتوانند ماهی صید کنند.

هفت؛ قورباغه

Animals that can live without food - frogs

قورباغه‌ها هم گروه دیگری از حیوانات هستند که می‌توانند برای مدتی طولانی بدون آب و غذا زنده بمانند. قورباغه این توانایی را دارد تا ۱۶ ماه بدون آب و غذا به زندگی ادامه دهد!

هشت؛ کروکودیل

Animals that can live without food - crocodiles

کروکودیل‌ها که به آن‌ها تمساح هم گفته می‌شود با حرکات آهسته، کاملا بی‌حرکت یا ثابت این توانایی را دارند تا انرژی‌شان را حفظ کنند. این استراتژی به آنها کمک می‌کند ماه‌ها بدون آب و غذا زنده بمانند. بنابراین کروکودیل نه تنها خزنده بسیار ترسناک و خونخواری است بلکه خیلی هم اهل غذاخوردن نیست.

نه؛ گالاپاگوس

Animals that can live without food - galapagos tortoise

گالاپاگوس‌ها در حقیقت نوعی از لاک پشت‌ها هستند. این لاک پشت‌ها می‌توانند توانایی آن را دارند که برای دو تا سه سال بدون خوردن هیچ غذا و آبی به زندگی ادامه دهند! آماری بسیار جالب و باورنکردنی که شاید تنها از یک لاک پشت برمی‌آید.

ده؛ خرس

Animals that can live without food - bears

از آن‌جایی که خرس‌ها در فصول سرد (به ویژه زمستان) بیشتر از سایر فصول سایر می‌خوابند، متابولیسم بدن خود را به شدت کاهش می‌دهند. این کاهش فعالیت بدنی روی سوخت و ساز آن‌ها نیز تاثیرگذار است و آن را به شدت کند می‌کند. به عبارت دیگر، خرس‌ها در ماه‌های سرد سال انرژی بیشتری را ذخیره می‌کنند. به همین دلیل توانایی آن را دارند تا برای ۱۰۰ روز بدون آب و غذا به زندگی ادامه دهند. عملکردی فوق‌العاده برای موجوداتی که واقعا جثه بسیار بزرگی دارند.


منبع: 10mosttoday.com

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: