۵۸۳۷
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۱۲۲۶
المپیک توکیو که قرار بود تابستان امسال در توکیو برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا تا سال آینده به تعویق افتاد.

به گزارش فراتیتر، مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس اعلام کرده که براساس آخرین اطلاعاتی که آن‌ها به دست آورده‌اند سرویس‌های اطلاعاتی ارتش روسیه قصد داشتند با یک حمله سایبری زیرساخت‌های مجازی المپیک و پارالمپیک توکیو که قرار بود تابستان امسال در ژاپن برگزار شود را تحت فشار قرار دهند. نکته جالب این است که این عملیات یک پروژه مشترک با آژانس‌های جاسوسی ایالات متحده بوده است.

کارشناسان جاسوسی روسیه آماده بودند تا حملات سایبری را به سمت برگزارکنندگان بازی‌ها، خدمات تدارکات و اسپانسرهای المپیک و پارالمپیک آغاز کنند اما شیوع ویروس کرونا آغاز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای یک سال به تعویق انداخت. حملات سایبری مسکو معمولا به سوی نهادهای دولتی مخالفان سیاسی روسیه رخ می‌دهد اما این حملات سایبری قرار بود پاسخی باشد به محرومیت ورزش روسیه از المپیک که به دلیل دوپینگ‌های متوالی رسمی شده بود.

انگلیس اولین دولتی است که جزییات باورنکردنی از تلاش‌های سایبری روسیه برای نفوذ به المپیک توکیو را افشا می‌کند. در سال ۲۰۱۸ هم آن‌ها نخستین اطلاعات از حملات سایبری روسیه به المپیک زمستانی در کره جنوبی را تایید کرده بودند. این کشور با اطمینانی ۹۵ درصدی گفته بود که المپیک زمستانی توسط واحد GRU 74455 سازمان جاسوسی روسیه مورد حمله قرار گرفته است. به اعتقاد انگلیسی‌ها، هکرهای روسی در ابتدا تلاش می‌کردند خود را هکرهایی از دو کشور کره شمالی و چین معرفی کنند. آن‌ها به سایت رسمی مسابقات یورش برده بودند و مانع دریافت بلیت توسط کاربران شده بودند. حتی امواج وای‌فای در بسیاری از استادیوم‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ هم تحت تاثیر هکرهای روس بودند اما در نهایت باید یادآوری شد که اهداف روسیه تنها محدود به مراکز درون کره جنوبی نبود.

مقامات انگلستان این احتمال را مطرح کرده‌اند که روسیه در تلاش بوده تا المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو را به یک کابوس بزرگ تبدیل کند. هکرهای روسی تصمیم داشتند با هجوم اطلاعات کاربران، ایجاد سایت‌های جعلی و نفوذ به حساب‌های شخصی کاربران اطلاعات بیشتری از آن‌ها کسب کنند. دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا درباره این اطلاعات فاش‌شده گفت: «اقدامات سازمان اطلاعاتی روسیه برای تحت تاثیر قراردادن المپیک و پارالمپیک توکیو واقعا بی‌پروا و گستاخانه است. ما به شدت اقدامات آن‌ها را اقدام می‌کنیم. بریتانیا همچنان به تحقیق و مطالعه درباره حملات سایبری روسیه به مسابقات ورزشی ادامه می‌دهد».


https://www.theguardian.com/world/2020/oct/19/russia-planned-cyber-attack-on-tokyo-olympics-says-uk

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: