۵۴۴۲
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۸۹۴
خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در مجلس یازدهم صحبت جدی درباره استان گلساران نشده است. مردم گلپایگان طی امضای چندین طومار مخالفت خود را با تشکیل استان گلساران اعلام کردند. این موضوع نیازمند بررسی‌های دقیق میدانی بیشتر است.

آخرین اخبار از تشکیل استان گلساران

به گزارش فراتیتر، چند هفته‌ای است که دوباره موضوع تفکیک استان اصفهان طرح و درباره آن اظهارنظر‌هایی صورت گرفته است. گفته می‌شود طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، با تغییراتی قرار است به استان گلساران تغییر نام پیدا کند. استان گلساران شامل شهرستان‌های محلات و دلیجان از استان مرکزی و شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان از استان اصفهان خواهد بود. مرکز این استان نیز کاشان در نظر گرفته شده است.
سید مسعود خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار فراتیتر در خصوص تشکیل این استان گفت: در مجلس قبل این موضوع مطرح بود، اما به دلیل مخالفت دولت متوقف شد. در مجلس یازدهم صحبت جدی درباره این موضوع نشده است. مردم گلپایگان طی امضای چندین طومار مخالفت خود را با تشکیل استان گلساران اعلام کردند. این موضوع نیازمند بررسی‌های دقیق میدانی بیشتر است.
خاتمی خاطرنشان کرد: این که چرا بحث استان جدید مطرح شده به این دلیل بوده که دو موضوع باعث گلایه مردم استان اصفهان در این سال‌ها بوده است. موضوع اول پاسخ‌گو نبودن ادارات شهرستان‌ها به مردم است و آن‌ها برای رسیدگی به امور خود باید به اجبار به اصفهان مراجعه کنند. از طرف دیگر در اصفهان نیز به مشکلات مردم به خوبی رسیدگی نمی‌شود. در نتیجه عده‌ای از مردم موافق شکل گیری استان جدید هستند. از طرف دیگر نیز عده‌ای به علت قدمت و اصالت اصفهان مخالف این اتفاق هستند و معتقدند اصفهان باید به صورت یک استان باقی بماند. در مجموع به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این اتفاق، استان اصفهان باید در اسرع وقت بخش اداری خود را جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم توسعه دهد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تأکید کرد: البته تجربه شکل گیری استان البرز نشان می‌دهد، در صورت شکل گیری استان جدید گلساران، شاهد ایجاد مشکلاتی همانند مشکلات استان البرز و مسئله شکل گیری کلان شهر کرج در کنار شهر تهران باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: