۵۷۱۲
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۵۲۹
فرهنگ و هنر کتاب

اخبار ویژه

نسخه کاملی از کتاب نایاب «فرست فولیو» که برای نخستین بار نمایشنامه‌های «ویلیام شکسپیر» شاعر و نمایشنامه‌نویس شهیر انگلیسی را گردآوری کرد، در یک حراجی به قیمت حدود ۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش فراتیتر و به نقل از رویترز، این کتاب شامل ۳۶ نمایشنامه شکسپیر و یکی از ۶ نسخه کامل شناخته شده در دست مجموعه‌داران خصوصی است.

این کتاب قدیمی و ارزشمند از آثار پرآوازه‌ترین نمایشنامه‌نویس جهان به قیمت ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار دلار به مؤسس فروشگاه آمریکایی کتاب و عکس‌های نایاب از قرن نوزدهم فروخته شد و رکورد جدیدی را برای حراج آثار چاپ شده ادبی در جهان برجای گذاشت. این رکورد پیش از این در دست نسخه دیگری از فرست فولیو بود که در سال ۲۰۰۱ به قیمت ۶ میلیون و ۱۶۰ هزار دلار به فروش رفت.

کارشناسان کریستیز پیش از آغاز حراج، این کتاب را بین ۴ تا ۶ میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده بودند.

فرست فولیو در سال ۱۶۲۳ یعنی هفت سال پس از درگذشت شکسپیر از مجموعه تراژدی‌ها و کمدی‌ها و نمایشنامه های تاریخی وی منتشر شد.

این کتاب ۳۶ نمایشنامه شکسپیر را گردآوری کرد که هجده مورد آنها از جمله مکبث، شب دوازدهم، ژولیوس سزار و طوفان ممکن بود در غیر اینصورت هیچگاه به دست آیندگان نرسد. حدود ۲۳۵ نسخه از این کتاب وجود دارد که بیشترشان کامل نیستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: