۱۰۰۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۵۹۸
در حاشیه درگیری دنیا با بیماری کرونای ووهان، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به میزبانی امارات در آستانه برگزاری است. اما مشخص نیست آیا نمایشگاهی که قرار است ۱۱ میلیون گردشگر را جذب کند، برگزار می‌شود یا تعطیل خواهد شد.
به گزارش روی تیتر، ویروس کرونا به محدوده خلیج فارس و خاورمیانه رسیده است و اقتصاد کشور‌های منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. در نتیجه این بیماری، همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، بحرین، قطر، عمان و کویت) محدودیت‌های مسافرتی را اعمال کرده‌اند. اما امارات متحده ممکن است ضربه بزرگتری دریافت کند. آن‌ها آماده میزبانی از نمایشگاه گردشگری اکسپو ۲۰۲۰ هستند. هرچند به نظر می‌رسد شاید این نمایشگاه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد و فعلا برگزار نشود.

بخش عمده‌ای از نگرانی‌ها، از یک میلیون بازدیدکننده‌ای است که از چین به امارات سفر می‌کنند. اگر نشانه‌های ابتلا به ویروس کروونای ووهان تا ماه مارس در منطقه دیده شود و محدودیت‌های پروازی برطرف نشوند، بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اما اتفاقی که ممکن است رخ دهد، تعطیلی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ است. اتفاقی که می‌تواند اماراتی‌ها را ناامید کند. آن‌ها انتظار داشتند برای این رویداد ۶ ماهه حدود یازده میلیون گردشگر به کشور خود جذب کنند.

ویروس کروونای ووهان بیش از ۱۷۰۰ نفر کشته و بیش از ۷۰هزار نفر را درگیر خود کرده است. بیشتر از ۲هزار بیمار جدید هم روز دوشنبه شناسایی شدند. تاکنون ابتلای ۹ نفر در امارات متحده به ویروس کروونای ووهان تایید شده است که بیشتر آن‌ها شهروندان چینی بودند. در یک رویداد اقتصادی که روز دوشنبه در امارات برگزار شد، بسیاری از فعالان اقتصادی اعلام کردند فعلا برنامه‌ای برای کاهش تجارت با چین ندارند، اما اگر محدودیت‌های فعلی برقرار باشد، آن‌ها هم به تغییرات فکر می‌کنند.

بخش عمده‌ای از مراوده اقتصادی چین با حاشیه خلیج فارس، به نفت محدود می‌شود. حدود ۴۵ درصد از صادرات عمان که تقریبا همه‌ی آن را نفت تشکیل می‌دهد، به چینی‌ها تعلق دارد. همچنین محدودیت‌های نفتی عربستان، احتمال رکورد در منطقه را افزایش داده است.
منبع: الجزیره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: