۱۰۶۹۰
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید : ۶۳
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

در بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل رقیب سنتی، این باشگاه تاکید کرده بود که باز هم جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود اما اختلاف امتیاز واقعی بین این دو تیم برای سرخ‌ها نگران‌کننده است.

در بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل رقیب سنتی، این باشگاه تاکید کرده بود که باز هم جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود اما اختلاف امتیاز واقعی بین این دو تیم برای سرخ‌ها نگران‌کننده است.

به گزارش فراتیتر، در نظر گرفتن امتیازهای کسر شده از هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس شرایط دو تیم در جدول و اختلافشان با مسابقه برابر به گونه‌ای است که هیچ وقت چنین اختلافی در فصل گذشته اتفاق نیفتاده بود.

در واقع آنچه پرسپولیس را می‌تواند نگران و هراسناک کند اختلاف امتیاز واقعی با جدی‌ترین مدعی قهرمانی است که در روزهای تزلزل پرسپولیس همه بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بعد از ناکامی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان بسیاری به آمار ناامیدکننده 1 برد در 9 بازی اخیر اشاره کردند که البته با احتساب سه بازی دشوار در لیگ قهرمانان آسیا محاسبه شده است. در آن سه مسابقه پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان و النصر تن به تساوی داد و در مصاف با الدحیل شکست خورد. در لیگ برتر اما دوره ناکامی پرسپولیس از بازی مقابل ملوان شروع شد. تساوی دشوار در انزلی که می‌توانست با شکست همراه باشد و به نوعی آغازگر دوران افت تیم یحیی بود. سپس شکست مقابل سپاهان و تساوی با صنعت نفت و بعد از آن برد مقابل هوادار، تساوی در دربی و توقف مقابل قعرنشین جدول.

در نقطه مقابل سپاهان بعد از باخت به ملوان 5 برد متوالی داشته که با برد مقابل پرسپولیس شروع شد و با نتایجی بهتر در چهار بازی بعدی ادامه یافت. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که آن برد برای سپاهان تبدیل به نقطه عطفی شد تا با وجود کسر چهار امتیاز دوباره قد علم کرده و در قامت یک مدعی جدی برای قهرمانی پیش بیاید. طبیعتاً اگر در آن مسابقه پرسپولیس هم برنده می‌شد، احتمالاً همان اتفاق برای پرسپولیس رقم می‌خورد و شاید حالا تیم یحیی گل‌محمدی به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کرد و این‌همه از صدر جدول فاصله نمی‌گرفت. چنانچه یک امتیاز کسرشده پرسپولیس را برگردانیم، این تیم همین حالا از 12 بازی 22 امتیاز دارد که باز هم به میانگین دو امتیاز از هر بازی نمی‌رسد، اما سپاهان از همین تعداد مسابقه با در نظر گرفتن چهار امتیاز کسر شده‌اش صاحب 31 امتیاز خواهد شد و بنابراین چنانچه جدول لیگ واقعی و بدون کسر امتیازها تنظیم شود، پرسپولیس همین حالا و بعد از 12 بازی 8 امتیاز کمتر از سپاهان اندوخته است که این می‌تواند کار را برای یحیی و تیمش بسیار دشوار کند.

1967756

در واقع حتی اگر پرسپولیس بتواند استقلال را با نوسان و فراز و فرودهایش در جدول بگیرد دستیابی به سپاهان بسیار دشوار خواهد بود.

یادمان نرفته این دو تیم فصل قبل چه رقابت عجیبی با هم داشتند، اما هیچوقت اختلاف پرسپولیس و سپاهان به 8 امتیاز نرسید.

با نگاهی به جدول فصل قبل لیگ برتر مشخص می‌شود که پرسپولیس و سپاهان بعد از 12 هفته ابتدایی شرایط متفاوتی نسبت به فصل جاری داشتند و تیم یحیی 25 امتیاز کسب کرده و 4 امتیاز بیشتر از سپاهان به دست آورده بود. پرسپولیس فصل قبل با 32 امتیاز در پایان نیم فصل قهرمان شد و اختلافش با سپاهان به 5 هم رسید.

پرسپولیس در فصل گذشته غیر از سه هفته ابتدایی و هفته هشتم در سایر هفته‌ها صدرنشین بود. در نیم فصل دوم هم پرسپولیس در هفته شانزدهم صدرنشین بود اما 9 هفته بعدی را در رتبه‌های دوم و سوم سپری کرده بود اما در چهار هفته پایانی صدرنشین و در نهایت قهرمان شد.

نکته اینکه اختلاف امتیازی پرسپولیس با سپاهان حتی در شرایطی که به رده سوم جدول سقوط کرده بود از 4 فراتر نرفت. در هفته بیستم پرسپولیس با 39 امتیاز سه امتیاز کمتر از سپاهان 42 امتیازی داشت‌. در هفته‌های بیست و سوم و بیست و چهارم اختلاف پرسپولیس و سپاهان به 4 رسید و در هفته بیست و چهارم سپاهان 52 و پرسپولیس 48 امتیاز داشت. در هفته بیست و پنجم سپاهان 52 و پرسپولیس 51 امتیازی شدند‌ و بعد از آن بود که تیم یحیی حریف را گرفت و دیگر صدر را پس نداد.

حالا اگر پرسپولیس تصور کند که استقلال را می‌توان گرفت، با اختلاف ایجادشده با سپاهان چه خواهد کرد و شاید برای سرخ‌ها بهتر این باشد که امتیازهای کسرشده برنگردد و در حالت بهتر از استقلال هم امتیاز کسر شود!

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: