۱۱۰۸۸
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
تعداد بازدید : ۶۶
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

علی خطیر که امروز در جایگاه مدیرعامل استقلال علیه فدراسیون در ماجرای رعایت سقف قرارداد باشگاه‌ها موضع گرفته، خود عضوی از تدوین‌کنندگان این دستورالعمل بود.

علی خطیر که امروز در جایگاه مدیرعامل استقلال علیه فدراسیون در ماجرای رعایت سقف قرارداد باشگاه‌ها موضع گرفته، خود عضوی از تدوین‌کنندگان این دستورالعمل بود.

به گزارش خبرگزاری فراتیتر، بازگشت امتیاز دو تیم سپاهان و پرسپولیس از زوایای مختلفی می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد اما آنچه همگی در آن اشتراک نظر دارند، نداشن ضمانت اجرایی دستورالعمل رعایت سقف قرارداد باشگاه‌ها است.

یکی از باشگاه‌هایی که متضرر شده استقلال است که مدیران آن با تأکید بر رعایت قانون بارها گفته‌اند نتوانستند بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کنند. کار در استقلال حتی به کاهش قرارداد بازیکنان هم کشیده شد تا بلانکو بتواند آبی‌پوش شود. علی خطیر به عنوان مدیرعامل استقلال بارها تأکید کرده که این باشگاه به قانون پایبند است و به همین دلیل متضرر شده است.

نکته جالب اما اینجاست که خطیر پیش از حضور در استقلال به عنوان یکی از اعضای اصلی و تأثیرگذار کارگروه نظارت بر قراردادها فعالیت می‌کرد. هر چند این کارگروه چند عضو دیگر هم داشت اما با توجه به اینکه خطیر به حقوق ورزشی آشنا بود یکی از اصلی‌ترین افراد این کارگروه به شمار می‌رفت. حال اینکه چرا در زمان تدوین و تصویب این دستورالعمل ضمانت اجرایی در آن دیده نشده سؤالی است که باید مسئولان کارگروه و البته فدراسیون به آن پاسخ دهند. آنچه اما مشخص است اینکه خطیر امروز در مقام مدیرعامل باشگاه استقلال در آتشی می‌سوزد که خودش پیش از فصل آن را روشن کرده بود. باشگاه استقلال شب گذشته بیانیه تندی علیه فدراسیون منتشر کرد اما جالب است که مدیرعامل کنونی باشگاه یکی از افراد مؤثر در تدوین دستورالعمل بوده آن هم بدون ضمانت اجرایی.

خطیر زمانی که در کارگروه فعالیت می‌کرد با حضور در نشست خبری از دستورالعمل تدوین شده دفاع کرده و گفته بود: «شعار فدراسیون این است که برای اجرای قوانین، اراده فدراسیون را جهت دور زدن قوانین امتحان نکنید؛ چون امتحان سختی خواهد بود. شاید به‌خاطر مسائلی که چند سال پیش برای سقف قرارداد رخ داد، فکر کنند فدراسیون شُل می‌گیرد، اما اطمینان دارم وضعیت متفاوتی خواهیم داشت. فضای فوتبال به‌خاطر دلالیسم بسیار مسموم شده است. این اراده در فدراسیون وجود دارد که به خواسته به‌حق جامعه فوتبال بپردازد. امکان دارد باشگاه‌ها بخواهند قوانین را دور بزنند. شما رسانه‌ها این رسالت را دارید که به ما کمک کنید. اگر بتوانیم قوانین را اجرا کنیم که می‌توانیم، آینده فوتبال ایران تضمین شده است. همه باشگاه‌های ما در ابتدای ورشکستگی هستند و اگر این قوانین اجرا نشود، آینده خوبی در انتظار فوتبال ایران نخواهد بود».

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: