۱۲۱۹۵
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۷
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

فرانتس بکن بائر اسطوره فوتبال آلمان در 78 سالگی فوت کرد.

فرانتس بکن بائر اسطوره فوتبال آلمان در 78 سالگی فوت کرد.

به گزارش فراتیتر، خانواده اسطوره آلمانی امروز خبر فوت او را تایید کردند. بکن بائر بعد از اینکه در حدود یک سال اوضاع جسمانی اش رو به وخامت رفت، در دو هفته گذشته با نوسانات جسمی بیشتری مواجه شد و برادرش هفته گذشته به خبرگزاری بلد آلمان از بحرانی شدن اوضاع او خبر داد. امروز دوشنبه ساعت 17:12 به وقت محلی طور رسمی اعلام شد که فرانتس بکن باوئر شب قبل در سن 78 سالگی در نهایت تسلیم بیماری شده است.

1976444

بیانیه‌ای از سوی خانواده او منتشر شده است و در بخش‌هایی از آن آمده است: "با اندوه عمیق اعلام می‌کنیم که همسرم و پدرمان فرانس بکن‌بائر دیروز یکشنبه در کنار خانواده‌اش با آرامش و در خواب درگذشت. از شما می‌خواهیم که اجازه دهید در سکوت عزاداری کنیم و از پرسیدن سؤال بیشتر خودداری کنید."

آلمان امشب با بزرگترین فوتبالیست خود خداحافظی خواهد کرد. این اسطوره قهرمانی جهان را در سال 1974 را به عنوان بازیکن و در سال 1990 به عنوان سرمربی برای آلمان‌ها به ارمغان آورد. او بعد از افتخاراتش با تیم ملی آلمان، در بزرگترین باشگاه آلمانی یعنی بایرن مونیخ در سال 2006 به افتخارات متعددی دست پیدا کرد و به عنوان بخشی از این باشگاه در دستورات مدیریتی هم فعالیت زیادی داشت.

1976442

فرانتس بکن بائر برای مدتی طولانی از افکار عمومی کناره‌گیری کرده بود. مرگ پسرش استفان (46 ساله) در سال 2015 و شایعات مربوط به جام جهانی 2006 او را از نظر روحی تحت تأثیر قرار داد. از زمان مرگ پسرش، وضعیت سلامتی او نیز رو به افول گذاشته بود. انفارکتوس چشم، عمل قلب، به علاوه بیماری پارکینسون همراه با زوال عقل. امپراتور اخیراً رنج‌های زیادی را متحمل شد و از سال 2022 هم به طور کل از مصاحبه با رسانه‌ها کناره‌گیری کرد. شاید مرگ در کنار خانواده بهترین اتفاقی بود که برای این اسطوره بعد از دوره طولانی زوال جسمی می‌توانست رخ دهد. امشب کل آلمان یک صدا خواهد گفت : "سلام بر فرانتس!"

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: