۱۲۹۰۶
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
تعداد بازدید : ۳۴
یک کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران با بیان اینکه هر حوزه‌ای برای ماندگاری، نیازمند پویایی‌ست، گفت: المپیاد فیلم‌سازی باعث می‌شود تا فرصتی برای تبادل تجربیات حرفه‌ای سینماگران پرسابقه با نوجوانانی که تازه درابتدای این مسیر قرار گرفتند، فراهم شود.

یک کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران با بیان اینکه هر حوزه‌ای برای ماندگاری، نیازمند پویایی‌ست، گفت: المپیاد فیلم‌سازی باعث می‌شود تا فرصتی برای تبادل تجربیات حرفه‌ای سینماگران پرسابقه با نوجوانانی که تازه درابتدای این مسیر قرار گرفتند، فراهم شود.

به گزارش فراتیتر، علی نوری اسکویی اظهار کرد: از آنجا که سینما امکان زایش نگاه‌های جدید متناسب با نسل جدید را فراهم می‌کند و به‌واسطه تولیدات تازه مورد بازآفرینی قرارمی‌گیرد، در سراسر جهان یکی از مهم‌ترین هنرها قلمداد می‌شود، البته روشن است که هر عرصه‌ای برای ماندگاری، نیازمند پویایی‌ست و سینما را نیز نمی‌توان از این مهم مستثنی کرد که اگر این اتفاق بیافتد محکوم به فنا خواهد بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «درخت خاموش» درباره برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تاکید کرد: اساسا چنین رویدادی سبب می‌شود تا فرصتی برای تبادل تجربیات حرفه‌ای سینماگران پرسابقه با نوجوانانی که تازه درابتدای این مسیر قرار گرفتند، فراهم شود. همان‌طور که در کشورهای دیگر هم ذیل فستیوال‌های معروف، بخشی از فعالیت‌های این فستیوال‌ها به حمایت از فیلم‌سازان جوان اختصاص می‌یابد.

کارگردان انیمیشن سینمایی «افسانه گل نور» در این‌باره افزود: به‌نظرم المپیاد فیلمسازی مانند کارنامه‌ای می‌ماند که نوجوانان می‌توانند با تکیه برآن به این نکته پی ببرند که در چه سطحی قرار دارند. از سوی دیگر، فرصتی برای مدیران و فیلمسازان است تا دستاورد نسل جدید را مورد ارزیابی قراردهند. البته باید به این مسئله توجه داشت که برگزاری این رویداد فرهنگی‌-تربیتی به‌تنهایی نمی‌تواند نتایج موردنظر را به‌همراه داشته باشد، چراکه این امر به‌طور قطع نیازمند سیاست‌گذاری درازمدت است.

نوری اسکویی در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان به اکران فیلم‌های ساخته شده در این المپیاد توسط نوجوانان کمک کرد، گفت: سینما در سال‌های اخیر در دست فیلمسازان جوان بوده است، به‌طوری که مجموع سنی بعضی از فیلمسازان جوان حتی به ۳۰ ‌سال هم نمی‌رسد. ضمن این‌که امروز در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دایره مطالبات انسان‌ها براساس تجربیات گسترده بنا شده است. به‌نظرم درحال حاضر شاهد ورود نسل جدیدی از فیلمسازان به سینما هستیم که آثارشان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

این تهیه‌کننده جوان سینما با تاکید بر اینکه اگر فضای درستی دراختیار نوجوانان قرار بگیرد می‌توان بیش از پیش شاهد ارائه تولیدات درخشان توسط آنان باشیم، ادامه داد: براساس تجربه به‌دست آمده، نسل جوانِ فیلمساز گاه به ساخت فیلم‌هایی پرداخته‌اند که حتی فیلمسازان باتجربه را شگفت‌زده کرده‌اند. منتهی ای‌کاش این المپیاد تنها به نوجوانان ایرانی محدود نبود و از ظرفیت نسل جوان در بین کشورهای خاورمیانه هم بهره می‌گرفت؛ چراکه دراین صورت با آثاری مواجه می‌شدیم که منعکس‌کننده دغدغه‌های جهانی نوجوانان بود و چشم‌انداز بهتری را پیش روی این المپیاد قرار می‌داد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرش خاک» با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها به دور از تک‌صدایی اتفاق خوبی‌ست، در پایان یادآور شد: نکته‌ای که درباره اغلب جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی حائز اهمیت خوانده می‌شود، این‌ است که تمامی ویدادها همواره باید با سیاست‌گذاری منسجم پیش بروند تا بتوانند بر اهداف بلندمدت خود جامه‌هدف بپوشانند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: