۱۳۱۲۳
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
تعداد بازدید : ۳۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با هنگ‌کنگ حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.
سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با هنگ‌کنگ حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.
 
به گزارش فراتیتر، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید مثل منچستر سیتی با مربیگری گواردیولا، طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم.
 
 امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ کنگ اظهار داشت: بازی قبلی بسیار سخت بود. یک بازی قدرتی و جنگنده که متاسفانه یکی دو مصدوم دادیم.
 
وی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند فلسطین تیم ضعیفی بود اما اصلا چنین چیزی نبود. ما اگر دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم یقینا در ادامه بازی سخت‌تر می‌شد. هنگ کنگ هم تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است. 7 بازیکن دورگه دارد که اگر اشتباه نکنم در بازی قبلی از 5 نفرشان استفاده کردند. یقینا این بازی هم سخت است ولی خیلی خوشحالم تیم ما از هر نظر برای هر مسابقه‌ای آماده است.
 
سرمربی تیم ملی گفت: این خیلی مهم است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خیلی خوبی هستند. خلاقیت و ابتکار هم خاصیت بازیکنان ایرانی است که باید در طول بازی استفاده کنند. امیدوارم بازی خوبی شود و بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.
 
قلعه نویی درخصوص اینکه در بازی‌های اول ایران بین مدعیان کمترین پاس روی زمین را داشت اما آمار تعداد موقعیت‌های تیم ملی خوب بوده، گفت: بازی تیکی تاکا را گواردیولا در بارسا باب کرد ولی خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوش کرده است. یعنی در آنالیزهای جدید اگر هزار پاس بدهید شاید هیچ نمره‌ای نگیرید ولی زمانی یک پاس می‌دهید 4 بازیکن را از جریان بازی خارج می‌کند و 5 نمره می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچستر سیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت ایجاد نکنید چه فایده‌ای دارد؟ با مالکیت باید هرچه سریع تر زمان را بگیرید، وارد حمله شوید و ایجاد موقعیت کنید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست.اینکه شما عقب باشید و 500 پاس بدهید، در آنالیز هیچ نمره‌ای نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید فایده دارد؟ پس فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت، با سرعت بالا بتوانید ایجاد موقعیت کنید و به گل برسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: