۱۳۱۳۸
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
تعداد بازدید : ۳۱
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

مصدومیت کوین یامگا در تمرینات یک چالش جدی برای نکونام و استقلال خواهد بود.

مصدومیت کوین یامگا در تمرینات یک چالش جدی برای نکونام و استقلال خواهد بود.

به گزارش فراتیتر، مصدومیت فصل گذشته یامگا که در دربی پایتخت اتفاق افتاد برای آبی‌ها خوش‌یمن نبود، در غیاب یامگا استقلال نتایج خوبی در لیگ نگرفت و جام حذفی را هم واگذار کرد تا بسیاری از کارشناسان و هواداران استقلال غیبت او را تاثیرگذار بدانند، حالا مجدد یامگا با مصدومیت شدید روبه‌رو شده و حداقل یک ماه از میادین دور خواهد بود.

با توجه به غیبت کوین یامگا استقلال تغییرات زیادی در ساختار دفاعی و هجومی و حتی سبک بازی را باید تجربه کند، کوین یامگا یکی از بازیکنانی است که هر مربی آرزوی داشتن او را دارد، بازیکنی تاکتیک‌محور و با شناخت محیطی عالی نسبت به زمین و شرایط تیم، غیبت او استقلال را در فاز دفاعی و هجومی آسیب‌پذیر می‌کند و جواد نکونام باید در روزهایی که مسابقات برگزار نمی‌شود از همین حالا به فکر جایگزینی مناسب برای او و تغییراتی که در ساختار تیمش ایجاد می‌شود باشد.

کوین یامگا بازیکنی است که در چند پست با کیفیت بالا بازی می‌کند، درک محیطی فوق‌العاده به او اجازه می‌دهد در دفاع راست، وینگر راست و چپ و حتی مهاجم بازی کند، در این فصل او نقش کلیدی در ساختار دفاعی استقلال دارد و جواد نکونام روی هوش بالا و گام‌های بلندی که دارد حساب ویژه‌ای باز کرده است.

یامگا در پست فول‌بک راست برای استقلال بازی می‌کند و بالانس خوبی به خط هافبک و دفاع استقلال می‌دهد، او معمولا نفوذهای ریسکی نمی‌کند و اجازه نفوذهای با عمق بیشتر به سمت مقابل استقلال ابوالفضل جلالی می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که آبی‌ها در ضدحملات از سمت او آسیب‌پذیر نباشند و همچنین با اضافه شدن سریع به عمق دفاع استقلال این اجازه را می‌دهد تا آرمین سهرابیان با متمایل شدن به سمت چپ زمین فضای پشت سر جلالی را پوشش دهد.

گام‌های بلند و قدرت فیزیکی که یامگا دارد در طول فصل باعث شد که مهاجمی از سمت راست استقلال نفوذ موفقی نداشته باشد و اکثر بازیکنان در کورس‌ها مغلوب تجربه و قدرت‌ بدنی این بازیکن شدند.

1958332

استقلال در غیاب یامگا، صالح حردانی و سامان تورانیان را در اختیار دارد که بازیکنان مستعد و صاحب سبکی هستند، اما سبک فوتبالی آنها با یامگا متفاوت است، حردانی بازیکنی با میل هجومی و نفوذهای ریسکی است که شباهت زیادی به فوتبال جلالی دارد و در فصول گذشته معمولا زمانی که او در پست دفاع راست یا فول بک قرار می‌گرفت استقلال در ضدحملات آسیب‌پذیر می‌شد، سامان توریان اما بازیکنی با قابلیت دفاعی بالاتر است ولی تجربه پایین او در رقابت‌های سخت نیم فصل دوم برای آبی‌ها ریسکی خواهد بود.

بعید به نظر می‌رسد در نیم فصل نقل و انتقالات استقلال برای جبران جای خالی یامگا به بازار نقل و انتقالات رجوع کند، چرا که در این زمان بهتر از حردانی و توریان پیدا نخواهد کرد و نکونام باید با تدابیر تاکتیکی جدید دوران غیبت او را سپری کند.

زوج‌سازی یامگا با تمام بازیکنان هجومی!

با توجه به شعاع حرکتی یامگا و سبک بازی او در نیم فصل نخست او روی خط نیمه در زمان شروع حملات قرار می‌گیرد و نقطه اتصالی بین خط هافبک و دفاعی است، پاس‌کاری‌های کوتاه و فرصت حرکت اورلپ از کناره‌ها یا نفوذ ناگهانی خود او از سمت راست باعث می‌شود که استقلال تنوع بیشتری برای ایجاد موقعیت داشته باشد.

یامگا یکی از بازیکنانی است که برخلاف بازیکنان کناری فوتبال ایران تمایلی به ارسال مستقیم ندارد و اکثرا با نفوذ به محوطه جریمه و پاس کات‌بک فضای هجومی متفاوتی را تجربه می‌کند، نفوذهای او از کنار خط صورت نمی‌گیرد و معمولا نزدیک به محوطه جریمه یا اقدام به شوت‌زنی می‌کند و یا بازیکنان پشت محوطه یا داخل 18 قدم را با پاس‌های زمینی و سریع صاحب توپ می‌کند.

در غیاب این بازیکن استقلال باید در زمان حمله از سمت راست ساختار دیگر بازیکنان را هم تغییر دهد، حردانی علاقه خاصی به حرکت از لب خط دارد که معمولا هم با ارسال‌های تند و تیز همراه می‌شود و نکونام باید بازیکنان هجومی و خط هافبکش را با سبک بازی او هماهنگ کند.

1967115

ضربات پنالتی دیگر 100 درصد نخواهد بود!

یکی از قابلیت‌های ویژه یامگا نواختن ضربات پنالتی است که رکورد 100 درصد گلزنی را در اختیار دارد، این موضوع بسیار برای استقلال ارزشمند بود که در هر زمانی و در هر مسابقه‌ای این بازیکن توپ را به گل تبدیل کرده و فرصت‌سوزی صورت نگرفته است، در غیاب یامگا مهدی‌پور، مهرداد محمدی و بلانکو پنالتی‌زن استقلال خواهند بود، ضربات پنالتی در غیاب یامگا برای استقلالی‌ها 50-50 خواهد شد!

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: