۱۳۲۷
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۶۲۷
ویروس کرونا حتی سینما و تلویزیون جهانی را هم بیمار کرده است.
به گزارش روی تیتر، روز‌های پایانی سال ۲۰۱۹ بود که اخبار شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین منتشر شد. در ابتدا، به نظر می‌رسید این ویروس با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه در کشور چین مدیریت می‌شود. اما حالا بسیاری از کشور‌های جهان درگیر این ویروس کشنده هستند. براساس آمار‌های رسمی، تا امروز بیش از ۸۰هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که عوارض این ویروس، تاثیر شگرفی بر روی صنایع مختلف دنیا داشته باشد. فیلم‌های سینمایی و البته سریال‌های تلویزیون، از مهم‌ترین کسب و کار‌های جهانی هستند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

همه چیز از چین آغاز شد. شیوع کرونا، تقریبا همه‌ی سینما‌ها و پارک‌های سینمایی این کشور را در ماه ژانویه تعطیل کرد. تعدادی از استودیو‌های سینمایی چین هم تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. در کره جنوبی، درآمد سینما‌ها با شیوع کرونا کاهش شدیدی را تجربه کرد. گروه BTS که یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی جهان است، برنامه‌ی کنسرت‌های خود در سئول را تعطیل کرد. آن‌ها از هواداران خود خواسته‌اند از حضور در رویداد‌های تبلیغاتی کی‌پاپ (موسیقی پاپ کره جنوبی) امتناع کنند.

هالیوود هم تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. در سال‌های اخیر، چین به عنوان یکی از درحال‌رشدترین بازار‌های سینمایی جهان سود بسیاری را برای استودیو‌های هالیوودی به ارمغان آورده و امسال هم امید بسیاری از استودیو‌ها به چین بود. اما شیوع کرونا در این کشور می‌تواند همه معادلات را تغییر دهد. باتوجه به اینکه به نظر می‌رسد سینما‌های چین حداقل تا پایان ماه مارس تعطیل باشند، ضرری ۴ میلیارد دلاری در انتظار سینمای جهان است.

فیلم لایو-اکشن Mulan مشخص نیست چه زمانی در چین اکران می‌شود. اکران فیلم جدید جیمز باند با نام No Time To Die هم لغو شد و تور‌های تبلیغاتی و مطبوعاتی این فیلم هم هرگز برگزار نمی‌شود. مراحل فیلم‌برداری قسمت هفتم Mission: Impossible در ایتالیا که قرار بود برای سه هفته انجام شود، تعطیل اعلام شد. هم‌چنین شبکه استریم اینترنتی آمازون فعلا برنامه‌ای برای انتشار سریال Tong Wars ندارد. البته این خبر فعلا به شکل رسمی توسط آمازون اعلام نشده، اما باتوجه به محدودیت‌های بسیاری که این مجموعه برای عوامل خود در نظر گرفته، غیرقابل پیش‌بینی نیست.

فیلم چینی Lost In Russia هم که قرار بود در سینما‌ها اکران شود، به صورت آنلاین استریم شده است. این اتفاق برای فیلم دیگری از سینمای چین به نام Enter The Fat Dragon هم رخ داد. ژیا ژانگکه، کارگردان شهیر چین در جشنواره برلین تایید کرد که مراحل ساخت فیلم جدید او فعلا آغاز نمی‌شود. بسیاری از سینماگران چینی هم از حضور در جشنواره برلین محروم شدند. چراکه دولت آلمان به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی کرونا در این کشور و البته جشنواره برلین، ویزای آن‌ها را صادر نکرده است. با تایید رسانه‌های چینی، تولیدات همه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های این کشور تعطیل اعلام شد. به نظر می‌رسد ویروس کرونا برای مدتی طولانی سینما و تلویزیون را درگیر خود خواهد کرد.

منبع: ولتر نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: