۱۳۷۴
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۶۹۸
اکثر اوقات آشناشدن با افراد جدید تجربه تازه‌ای است. اتفاقی که ممکن است افراد را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.
به گزارش روی تیتر، اغلب آدم‌ها وقتی عاشق یکدیگر می‌شوند، محبت و علاقه بسیار زیادی به یکدیگر دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند تایکدیگر را خوشحال کنند؛ بنابراین برای مدت‌های طولانی بایکدیگر در ارتباط هستند. همین دلیل کافی است که انسان‌ها درعصر ارتباطات، هیچ محدودیتی برای صحبت‌کردن با کسی که دوستش دارند، نداشته باشند.
اما ارسال و دریافت پیام برای کسی که دوستش دارید، قوانینی دارد که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید. شما نمی‌توانید هر زمان که دوست داشتید به کسی که به او علاقه دارید، پیام دهید. فراموش نکنید که یک رابطه عاطفی سالم با حفظ حریم خصوصی و زندگی شخصی دو طرف است که دوام پیدا می‌کند؛ بنابراین نکات مهمی وجود دارد که برای گفتگوی اینترنتی با کسی که دوست دارید، باید رعایت کنید.

هر روز با او گفتگو نکنید
شاید در ابتدای دوستی به شدت هیجان‌زده هستید. قطعا در چنین شرایطی، نمی‌توانید خودتان را کنترل کنید و دوست دارید دائما با کسی که دوستش دارید، گفتگو کنید و به او درباره‌ی همه حوادثی که برایتان رخ داده است، صحبت کنید. شاید نمی‌توانید حتی یک لحظه هم در برابر این گفتگو‌های طولانی مقاومت کنید، اما بهتر است که اندکی خودتان را کنترل کنید. تنها کافی است احساسات خود را بررسی کنید و آن را متوقف کنید. حتی ممکن است طرف مقابل شما هم هیجان زیادی برای گفتگو با شما داشته باشد، اما بهتر است بدانید که هر انسانی باور‌ها و قوانین خودش را دارد. اگر در طول روز پیام‌های زیادی برای او ارسال می‌کنید، باید بدانید که ممکن است طرف مقابل شما احساس کند که فرد مزاحم و دردسرسازی هستید. قطعا دوست ندارید هیچکس این ذهنیت را در برابر شما داشته باشد؛ بنابراین در ارسال پیام به کسی که دوست دارید، اندکی خسیس باشید. اگر برای وقت و زندگی خودتان ارزش قائل هستید، طرف مقابل هم برای شما ارزش قائل می‌شود.

یک پیام یک خطی بفرستید و منتظر جواب باشید
بهترین کار این است که یک پیام کوتاه، اما سرشار از محبت ارسال کنید و سپس منتظر پاسخ او بمانید. شاید دیر جواب‌دادن طرف مقابل برایتان خیلی دردناک و ناراحت‌‎کننده باشد، اما لطفا بر وسوسه‌های خودتان غلبه کنید و از ارسال پیام‌های دیگر پرهیز کنید. به این فکر کنید که احتمالا او محبت شما را با گشاده‌رویی و عشق پاسخ می‌دهد. اگر بعد از دو روز همچنان پاسخی از طرف او دریافت نکردید، می‌توانید با یک پیام دیگر این موضوع را پیگیری کنید. اگر باز هم پیامی دریافت نکردید، شاید بهتر است این دوستی را فراموش کنید.

هر پُست جالبی که دوست دارید را برای او ارسال نکنید
شبکه‌های اجتماعی ویدیو‌ها و تصاویر بسیار جالب و خنده‌داری دارند. طبیعی است که بخواهید یک ویدئو یا پیام جالب را برای فرد موردعلاقه‌تان ارسال کنید. اما در روز‌ها و هفته‌های اول دوستی بهتر است تا جایی که می‌توانید، از انجام این کار امتناع کنید. اجازه دهید شناخت شما از طرف مقابل به حد کافی برسد و سپس محتوای سرگرم‌کننده را با او به اشتراک بگذارید. اگر چیزی پیدا کرده‌اید که به نظرتان خیلی جالب به نظر می‌رسد، ابتدا آن را ذخیره کنید تا بعد‌ها سرفرصت و بعد از شناخت بیشتر برای او ارسال کنید.

اخبار فوری موضوعات موردعلاقه‌اش را ارسال کنید
واقعا از ارسال هر محتوایی پرهیز کنید. با این حال اگر تا حدی طرف مقابل خود را می‌شناسید و از علایق او با خبر هستید، اشکالی ندارد اگر اخبار آن را برای او ارسال کنید. البته بهتر است از ارسال مداوم اخبار و حواشی موضوعات مورد علاقه‌ی او بپرهیزید. ارسال یک پیام این فرصت را به طرف مقابل می‌دهد تا پاسخ درستی برای پیام شما داشته باشد.

از او نپرسید که چرا پیامی به شما نمی‌دهد
همه ما انتظار داریم وقتی پیامی ارسال می‌کنیم، در لحظه پاسخ داده شود. اما حقیقت آن است که این اتفاق در دنیای واقعی ممکن و حتی منصفانه نیست. اما فراموش نکنید که بدترین کار این است که شما به فرد موردعلاقه‌تان پیام دهید و از او بپرسید که چرا پاسخ پیامتان را نمی‌دهد! به یاد داشته باشید که اگر کسی شما را دوست داشته باشد، لازم نیست به او یادآوری کنید که با شما در تماس باشد. او خودش با کمال میل پاسخ می‌دهد. اگر احساس می‌کنید او واکنشی به پیام‌های شما ندارد، دیگر پیامی به او ندهید. چراکه هیچکس دوست ندارد تا کسی را مجبور کند با او تعامل کند.

بعد از چند روز بی‌خبری، جویای احوال او باشید
اگر روز خوب یا گفتگوی آنلاین جذابی با فرد موردعلاقه‌تان داشتید، اما بعد از آن دیگر خبری از او نداشتید، بهتر است یک پیام برای او بفرستید تا متوجه شوید دقیقا چه اتفاقی رخ داده است. به نظر می‌رسد دو روز فاصله کافی باشد برای اینکه از ادامه دادن یا منصرف‌شدن از ادامه‌ی این رابطه به نتیجه برسید. البته بهتر است با لحنی شاد و هیجان‌انگیز از او مطلع شوید به جای آن که رفتاری ناراحت‌کننده، دلجویانه و طلبکارانه داشته باشید.

در مورد دوستانش سوالی نپرسید
اگر کسی که شما او را بسیار دوست دارید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارد و دوستان زیادی برای او کامنت می‌گذارند، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که در او تحقیق کنید. اما قبل از چنین کاری به این فکر کنید که همه این دوستان قبل از آشنایی شما در دایره دوستی فرد مورد علاقه شما هم بودند. در روز‌های اول آشنایی هرگز در مورد دوستان و رابطه‌ی او با دوستانش سوالی نکنید. اگر حضور فردی در این رابطه احساس ناامنی به شما می‌دهد، این مشکل شماست و نه او. شانس خود را با حسادت و احساسات منفی نابود نکنید.

نیمه شب به فرد موردعلاقه‌تان پیام ندهید
بدون شک دوست ندارید در ابتدای رابطه وجهه نامناسبی از خود در ذهن کسی که دوستش دارید ترسیم کنید؛ بنابراین از ارسال پیام در نیمه‌های شب به شدت پرهیز کنید.

در مورد روابط عاشقانه قبلی گفتگو نکنید
فرصت شناختی که می‌توانید از طرف مقابل به دست بیاورید را هرگز فدای حرف‌زدن در مورد رابطه‌های قبلی خود نکنید. به جای تعریف‌کردن درباره‌ی کسی که دیگر در زندگی شما نیست، سعی کنید از لحظه‌های فعلی زندگی لذت ببرید و درباره‌ی اکنون صحبت کنید.

موضوع گفتگو را به تعویق نیندازید
هیچکس از بلاتکلیفی خوشش نمی‌آید. کسی دروغ‌شنیدن هم خوششان نمی‌آید. پس بهتر است به جای صحبت در مورد برنامه‌های آینده رابطه‌ای که آن را ِشروع کرده‌اید، سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید. لازم نیست هنگام گفتگوی آنلاین از فرد مورد علاقه‌تان بپرسید او دوست دارد چند تا کودک داشته باشد. بدون شک او وحشت می‌کند. فراموش نکنید که در گفتگو‌های آنلاین تا جایی که ممکن است درباره ازدواج و آینده زندگی مشترک، پرسشی را مطرح نکنید.

احساس گناه ایجاد نکنید
اگر فرد مورد علاقه شما نتوانست پایبند یکی از قول‌هایش باشد یا در قراری که با شما دارد، غایب بوده دلیلی ندارد که تلاش کنید او را دچار احساس گناه کنید. به خصوص که بهتر است این کار را به صورت مجازی هم انجام دهید. فراموش نکنید که این کار نه تنها گستاخی و بی‌ادبی است بلکه آزاردهنده و غیرمنصفانه هم به نظر می‌رسد.

منبع: دلیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: