۱۴۲۴۱
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۳۱
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: داوران ما را با کوچک‌ترین حرکتی، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه آن برای بازیکن حریف می‌گذرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: داوران ما را با کوچک‌ترین حرکتی، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه آن برای بازیکن حریف می‌گذرند.

به گزارش فراتیتر، امیر قلعه‌نویی پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی و صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم و از بازیکنانم نهایت تشکر را دارم که نظم خوبی در بازی داشتند به ویژه وقتی 10 نفره شدیم، خیلی دویدند، ولی باید این بازی را با اختلاف چهار پنج گل می‌بردیم و فکر کنم یکی از بهترین بازی‌های ما بود، با این حال متأسفانه برخی از بازیکنان طوری بازی کردند که فشار زیادی به تیم وارد شد. برخی از رفتارها باید تغییر کند و طوری رفتار کنیم که در تیم تکرار نشود. درست است بردیم، ولی خیلی به ما فشار آمد. بزرگ‌ترهای تیم باید بزرگی می‌کردند که نکردند.

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: ما 120 دقیقه بازی کردیم و به تیم فشار آمد، ولی به همراه تیم پزشکی سعی می‌کنیم ریکاوری خوبی انجام دهیم. رسانه‌ها همراهی کردند و من شرمنده آنها و مردم هستم.

خدا را شکر در مسابقه‌ای که خودمان سخت کردیم، پیروز شدیم
سرمربی تیم ملی ایران همچنین در نشست خبری بعد از بازی بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم در مسابقه‌ای که خودمان سخت کردیم، پیروز شدیم. این دیدار پیش از اینکه گل بخوریم و پنالتی سوریه اتفاق بیفتد، یکی از بهترین بازی‌های ما بود و باید چهار یا پنج گل می‌زدیم. سوریه تنها یک گل در مرحله گروهی خورده بود، اما می‌توانستیم چهار یا پنج گل تا دقیقه 70 بزنیم.

از یکی دو بازیکن ناراحتم، آنها باعث فشار به تیم شدند
«از یکی دو بازیکن که باعث شدند اینقدر به ما فشار وارد شود، ناراحت هستم.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: از تمام اعضای تیم تشکر می‌کنم که وقتی 10 نفره شدیم، بازی بسیار خوبی ارائه کردند. آنها به‌ویژه در 30 دقیقه اضافه بسیار منظم بازی کردند و خدا را شکر در ضربات پنالتی پیروز شدیم.

فوتبال در حال تنبیه ما بود
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه انتقادات خود نسبت به چند ملی‌پوش گفت: فوتبال در حال تنبیه ما بود و دو یا سه نفر بودند که داشتند ما را تنبیه می‌کردند. تا فردا خوشحالی می‌کنیم و پس از آن به دیدار با ژاپن می‌اندیشیم. زمان کمی برای ریکاوری داریم. ساعت برگزاری مسابقه هم در زمانی است که آنها به بازی در آن عادت دارند و ما نداریم.

داوران ما را با کوچک‌ترین حرکتی، سختگیرانه جریمه می‌کنند
وی درباره اخطارهای متعدد بازیکنان تیم ملی ایران تصریح کرد: به‌جز اخراج طارمی، کارت زرد بازیکنان بیشتر جنبه فنی دارد. البته او نباید اخطار اول را دریافت می‌کرد. در چهار بازی گذشته نگاه خوبی روی تیم ملی ایران وجود ندارد. (داوران) ما را با کوچک‌ترین حرکتی، سختگیرانه جریمه می‌کنند و از اتفاق مشابه آن برای بازیکن حریف می‌گذرند. امیدوارم در این مسئله بازنگری شود.

چهار یا پنج بازیکن بدون حضور در تمرین 3 روز گذشته با تمام وجود بازی کردند
سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه شاگردانش با تمام وجود تلاش می‌کنند، عنوان کرد: اجازه بدهید تا فردا ریکاوری کنیم. تیم ژاپن نسبت به مرحله گروهی تیمی متفاوت است و فردا دیدارهای این تیم را می‌بینیم. با توجه به مشکلاتی که در اردوی تیم ملی بود، چهار یا پنج بازیکن ما بدون اینکه در سه روز گذشته تمرین کرده باشند، با تمام وجود بازی کردند.

بازی کردن قدوس، خلیل‌زاده و قدوس بزرگترین پیروزی برای ما بود
قلعه‌نویی در ادامه اظهار داشت: سامان قدوس، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی بدون تمرین به زمین آمدند که این مسئله بزرگترین پیروزی برای ما بود. آنها حال رفتن به رختکن را هم نداشتند. مقابل ژاپن می‌توانیم بهتر از این بازی کنیم. قبل از دریافت گل یکی از بازی‌های خوب تیم ملی زمان مسئولیت من را ارائه کردیم.

روی بازیکنان ما فشار وجود دارد که به‌خاطر نگاه سختگیرانه داوران به ایران است
وی با اشاره به از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی ایران تصریح کرد: روی بازیکنان ما فشار وجود دارد که به‌خاطر نگاه سختگیرانه داوران به ایران است. تا فردا ریکاوری و استراحت می‌کنیم و پس از آن می‌بینیم خدا چه می‌خواهد.

داور نباید اخطار اول را به طارمی می‌داد
سرمربی تیم ملی ایران درباره باز شدن دروازه این تیم خاطرنشان کرد: تاکنون سه گل خورده‌ایم که دو گلِ آن پنالتی بود و از بدشانسی بیرانوند به ثمر رسید. او در دو بازی می‌توانست کلین‌شیت کند. در صحنه‌ای که اخطار اول به طارمی داده شد، داور می‌توانست به سود ما پنالتی بگیرد؛ او حداقل نباید اخطار می‌داد. با این حال صحنه مشابه را برای سوریه پنالتی گرفتند.

گاهی می‌توانیم دفاعی بازی کنیم، اما این نوع بازی را دوست ندارم
قلعه‌نویی با بیان اینکه تفاوت قضاوت داوران نسبت به تیم‌ها خارج از اختیار اوست، یادآور شد: اگر مسئولان فدراسیون اعتراضی دارند، انجام بدهند. فوتبال هجومی همین هزینه‌ها را دارد. بعد از گل اول می‌توانستیم سه گل بزنیم، اما یک توپ از وسط زمین رفت و تبدیل به گل (سوریه) شد. گاهی می‌توانیم دفاعی بازی کنیم، اما این نوع بازی را دوست ندارم.

به بازیکنان گفته بودم فکر کنید اولین موقعیت شما در دیدارهای مهم، آخرین موقعیت‌تان است
وی درباره اینکه ایران فرصت‌های گلزنی کمتری مقابل ژاپن به دست می‌آورد، تصریح کرد: به بازیکنان گفته بودم که فکر کنید اولین موقعیت شما در دیدارهای مهم، آخرین موقعیت شماست. حل این مسئله نیاز به گذشت زمان دارد. تیم ملی به مدت 10 سال با مدل دیگری بازی می‌کرد و این‌قدر موقعیت نصیب آنها نمی‌شد، اما حالا این فرصت‌ها نصیب بازیکنان می‌شود.

فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود
سرمربی تیم ملی ایران باز هم ناراحتی خود را از چند ملی‌پوش بروز داد و گفت: این ایراد به دو یا سه بازیکن برمی‌گردد که از دست آنها ناراحت هستم. خدا را شکر با همه مشکلات صعود کردیم. فوتبال مانند بسکتبال نیست که هر موقعیتی تبدیل به گل شود. امروز فرصت‌های زیادی از دست دادیم و نمی‌توان از عملکرد دروازه‌بان سوریه گذشت.

تیم ملی متعلق به مردم است چه قلعه‌نویی باشد یا نباشد
قلعه‌نویی در ادامه بیان کرد: از شما خبرنگاران و همه دوستانی که از تیم ملی حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم. تیم ملی متعلق به مردم است و فوتبال میان مردم محبوبیت دارد؛ چه قلعه‌نویی باشد یا نباشد. امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی در فوتبال داشته باشیم و مردم را خوشحال کنیم.

در وقت‌های اضافه کوچک‌ترین فرصتی به سوریه ندادیم
وی در مورد چینش پنالتی‌زنان ایران عنوان کرد: ما علی قلی‌زاده را از زمین بیرون آوردیم و مهدی ترابی را که پنالتی‌زن و بازیکنی خوب است، به زمین آوردیم. ما برنامه‌ریزی داشتیم و بیرانوند، دو دروازه‌بان خوب دیگر و پنالتی‌زنان خوبی داشتیم. در وقت‌های اضافه کوچک‌ترین فرصتی به سوریه ندادیم.

وقتی بیرانوند در دروازه است بازیکنان راحت‌تر پنالتی می‌زنند
سرمربی تیم ملی ایران در پایان اظهار داشت: پنالتی‌زنان ما تقریباً مشخص بودند که در میان آنها، طارمی اخراج شده بود و ترابی را جایگزین کردیم. وقتی بیرانوند در دروازه حضور دارد، بازیکنان اعتمادبه‌نفس خوبی دارند و راحت‌تر پنالتی می‌زنند. آنها در این شرایط می‌دانند بیرانوند سهمیه مهار یکی دو پنالتی را دارد!

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: