۱۴۳۸۳
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
تعداد بازدید : ۲۸
لوئیس همیلتون در پایان سال ۲۰۲۴ از مرسدس جدا خواهد شد و فِراری تایید کرده که قهرمان هفت دوره جهان به تیم فرمول ۱ آن‌ها خواهد پیوست.

لوئیس همیلتون در پایان سال ۲۰۲۴ از مرسدس جدا خواهد شد و فِراری تایید کرده که قهرمان هفت دوره جهان به تیم فرمول ۱ آن‌ها خواهد پیوست.

به گزارش فراتیتر، لوئیس همیلتون تابستان گذشته قراردادش را به مدت دو سال با مرسدس تمدید کرد که فصل‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را پوشش می‌داد، اما او اکنون تصمیم گرفته که بعد از یک فصل به فِراری ملحق شود و از سال آینده با شارل لکلرک در اسکودریا شریک می‌شود. رفتن همیلتون به این معنی است که کارلوس ساینس شریک فعلی لکلرک پس از پایان قرارداد فعلی خود در سال ۲۰۲۵ به جای دیگری خواهد رفت.

فِراری پس از مرسدس با بیانیه‌ای کوتاه این انتقال را تایید کرد. «اسکودریا فراری خوشحال است که اعلام کند لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۵ با قراردادی چند ساله به تیم ملحق خواهد شد.»

با اعلام این خبر همیلتون قرار است به اقامت ۱۲ ساله‌اش در مرسدس خاتمه دهد. او در سال ۲۰۱۳ در حرکتی مشابه از مک‌لارن به مرسدس پیوست، تیمی که اولین مسابقه خود را در سال ۲۰۰۷ با آن انجام داد و اولین عنوان قهرمانی جهانی خود را به دست آورد. این حرکت موفقیت بزرگی بود و مرسدس به نیروی برتر تبدیل شد و همیلتون را به شش عنوان جهانی دیگر در هفت سال رساند و تنها در سال ۲۰۱۶ از هم‌تیمی خود نیکو روزبرگ شکست خورد. همیلتون با پیروزی‌ها و موفقیت‌هایش موقعیت خود را به عنوان موفق‌ترین راننده تمام دوران‌ها تثبیت کرد. تاج و تخت همیلتون در نهایت توسط مکس فرستاپن در مسابقه قهرمانی بحث‌برانگیز ۲۰۲۱ غصب شد و متعاقباً مرسدس جایگاه اول خود را به ردبول داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: