۱۴۵
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۵۰۰
نگرانی درباره گرمایش جهانی و نابودی محیط زیست یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها است. با این حال ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در حال از دست دادن پوشش گیاهی خود است. در یک دوره پنج ساله، بیش از ۳۶ میلیون راس درخت در آمریکا نابود شده که برابر است با یک درصد از جمعیت همه درخت‌های این کشور. این اتفاق از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ رخ داده است.
به گزارش روی تیتر به نقل از سی ان ان، دیوید نواک، استاد دانشگاه در آمریکا درباره این تغییرات اقلیمی می‌‎گوید: «اگر ما در ادامه این مسیر فعلی حرکت کنیم، شهر‌ها گرم‌تر، آلوده‌تر و به طور کلی ناسالم‌تر برای ساکنان ایالات متحده خواهد بود. واقعیت این است که جغرافیای ما در حال درگرگونی است. طوفان‌ها، گردبادها، حشرات، بیماری‌ها و آتش‌سوزی‌ها همه و همه باعث محدودیت درخت‌ها هستند.»

نواک در ادامه افزود: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد پوشش‌های گیاهی در آمریکا در حال تغییر هستند. وقتی تصاویر ماهواره‌ای جدید را می‌بینیم، واضح است که بخش‌هایی از جنگل‌ها تبدیل به پارکینگ‌ها، ساختمان‌ها و جاده‌ها شده است. بیش از ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها در مناطق شهری زندگی می‌کنند و به طور کلی بیشتر مردم در سواحل غربی و شرقی زندگی می‌کنند. مسئله اساسی این است که وقتی یک درخت قطع می‌شود، صرفا با دستاورد‌های صنعتی و انسانی جانشین نشده است. بلکه تمام جغرافیای محیط خود را تغییر داده است.»

این تغییرات اقلیمی تنها به ضرر محیط زیست نیست. ایالات متحده سالانه ۹۶ میلیون دلار به دلیل تغییراتی که در محیط زیست می‌دهد، ضرر می‌کند. براساس تحقیقات دیوید نواک، درختان هزینه‌های مرتبط با انرژی را ۴ میلیارد دلار در سال کاهش می‌دهند. سایه درختان بر روی ساختمان‌ها باعث کاهش هزینه‌های تهویه مطبوع می‌شود. وقتی درختان را قطع می‌کنید، ساختمان‌های شما در حال گرم شدن بیشتر هستند؛ بنابراین شما بیشتر از سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کنید و بیشتر از نیروگاه‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین آلودگی و تولید گاز‌های گلخانه‌ای بالا می‌رود.»