۱۴۸۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۴۴۸
مرضیه برومند از پیشنهاد یک طرح به وزارت ارتباطات خبر داد تا از طریق آن در مقابله با شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده‌تری با همکاری هنرمندان صورت گیرد.
به گزارش روی تیتر به نقل از ایسنا، این کارگردان در روز‌های گذشته به همراه تعدادی از سینماگران، فعالان تئاتر عروسکی و فرهنگی و متخصصانی از حوزه پزشکی مشغول یاری‌رسانی به کادر درمانی و پزشکی کشور برای تهیه اقلام مورد نیاز آن‌ها هستند.

برومند درباره تشکیل این کمپین با نام «یادا» (یاران درمانگران ایران) توضیح داد: بعد از اینکه شنیدیم کادر رمانی و بیمارستانی در استان گیلان در مضیقه هستند وظیفه خود دانستیم در حد توان کاری انجام دهیم و کمکی کنیم. برهمین اساس با جمعی از دوستان نزدیک و هنرمند دور هم جمع شدیم و شروع به تهیه اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران کردیم که بیشتر به صورت خرید و اهدا به آن‌ها بود، اما با گسترده شدن کار نیاز بود این اقدام را در سطحی وسیع‌تر اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم هم به یاری ما بیایند.

او با تاکید براینکه هر آنچه تا به حال انجام شده و از این پس انجام می‌شود با در اختیار داشتن مدارک لازم و هماهنگی با مراجع ذیربط بوده، ادامه داد: ما در این پروسه متوجه شدیم بعضی اقلام قابل تولید کردن توسط خود ما هم هستند و البته خیلی‌ها این روز‌ها کار‌هایی از این دست انجام می‌دهند مثل تولید ماسک، ولی ما زیر نظر متخصص و با مواد تایید شده شروع به تولید شیلد (محافظ صورت) پزشکی در ساختمان خانه عروسک کردیم.



برومند گفت: برای این کار ساختمان خانه عروسک با همراهی آقای یزدانی (معاون خدمات شهری شهرداری تهران) و توسط آتش نشانی به طور کامل ضدعفونی شد و مواد لازم برای تولید شیلد به آنجا منتقل شد و بچه‌های عروسکی مشغول کار هستند. البته تاکید می‌کنم که این کار با اطلاع ارگان‌های مرتبط و با همکاری آقایان زالی (فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران)، و جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت) انجام می‌شود.

این هنرمند با اشاره به اینکه تلاش شده و می‌شود در حد امکان این فعالیت‌ها طبق ضوابط و به طور قانونی انجام شود، گفت: قصد ما کمک به درمانگران و تامین بخشی از نیاز آن‌ها در کل کشور است و امیدوارم مسئولان به حرمت سابقه و سن و سال جمعی زیادی از هنرمندانی که در این کار پیش‌قدم شده‌اند همراهی و اطمینان لازم را داشته باشند بویژه آنکه سابقه کاری خیلی از ما در چنین مواردی کاملا مشخص است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیرو درخواست فعال کردن هر چه بیشتر هنرمندان برای اطلاع رسانی درست به مردم و در جهت روحیه‌بخشی یکی دو روز گذشته، با وزارت ارتباطات تماس جداگانه‌ای برقرار کردم و پیشنهاد طراحی برنامه‌ای را دادم تا با همکاری این وزارتخانه یک نوع شبکه اطلاع‌رسانی گسترده داشته باشیم تا هم جلوی انتشار اطلاعات اشتباه گرفته شود و هم با متمرکز کردن تلاش هنرمندان و فعالیت‌های پراکنده آنچه ضروری است به شکل کاربردی و منسجم به مردم ارائه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: